Hirdetés

Médiabirodalmat alapít a Microsoft

Több hónapnyi találgatás végére tett pontot pénteken a Microsoft, amikor hivatalosan is elismerte: egy olyan iPod-rivális zenelejátszót fejleszt, amellyel meg akarja szorongatni a digitális zenék piacán rövid idő alatt meghatározó szereplővé avanzsált Apple-t. „Zune márkanév alatt hardverek és szoftverek sorát fogjuk piacra dobni, a család első tagját még ebben az évben” – nyilatkozta Chris Stephenson, a szoftvervállalat illetékes vezetője.

A termékcsalád első darabja – összhangban a korábban kiszivárgott értesülésekkel – egy hordozható médialejátszó lesz, amely merevlemezen tárolja az adatokat és vezeték nélküli (Wi-Fi) kapcsolatra is képes. „Komoly lehetőséget látunk a technológia és a közösség olyan összekapcsolásában, ahol a fogyasztók közösen fedezhetik fel a zenét” – magyarázta a Stephenson, aki a készülékről további részleteket nem árult el. A Billboard magazinnak nyilatkozva csupán annyi új információt közölt, hogy további Zune modellek – köztük egy videolejátszó – fejlesztésén is dolgoznak.


Egy Zune-prototípus

A Reuters néhány hete azt szellőztette meg az ügyhöz közel álló forrásokra hivatkozva, hogy a Redmond boszorkánykonyhájában készülő zenelejátszó – melynek neve akkor még nem volt ismert – idén karácsonykor már piacon is lesz. A hírügynökség beszámolója szerint azok a zenekiadók, amelyek támogatására számít a Microsoft, néhány héten belül hozzájutnak a prototípusokhoz is. A készülékhez – akárcsak az iPodhoz az iTunes – egy új médiaszoftver is jár, amely alighanem a dalok internetes vásárlásának eszköze lesz.

A Reuters által hivatkozott források szerint a Microsoft ezúttal a teljes ökoszisztémát – a készülék gyártását és forgalmazását, a terméktámogatást és a szoftvert is – a kezében akarja tartani, és a termékbevezetést jelentős marketing-költségvetéssel támogatják majd.

Az Xbox 360 konzolt megalkotó csapat, J Allard és a szórakoztató üzletág élére decemberben kinevezett Robbie Bach felelős az új csodafegyver létrehozásáért is. Allard közreműködését azért tartják különösen fontosnak, mert ő az egyetlen a szoftvercégen belül, akinek van tapasztalata egy saját fejlesztésű szórakoztató gép – az Xbox – bevezetésében.

Időközben több blog is rámutatott, hogy a Microsoft a lépéssel esetleg nem az Apple-t csapja agyon, hanem saját partnereit. Mindeddig ugyanis a redmondiak más vállalatokkal való együttműködésre alapozták digitálismédia-piaci stratégiájukat. A Media Player szoftver, a PlaysForSure által fémjelzett, jogvédett WMA és WMV formátumok köré szőtt hálózathoz – természetesen nem kevés pénzt adva a kasszába – olyan cégek és szolgáltatók kapcsolódtak, mint például a Creative, az iRiver, az Archos, a Samsung, illetve a Napster vagy a Yahoo Music. A digitális tartalmak forgalmazását, a szoftver- és hardverellátást saját kezében összpontosító Microsoft korábbi partnereiben hirtelen vetélytársakra lelhet – mutatnak rá a kommentátorok.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés