Hirdetés

Lassan lenyugszanak a kedélyek a GeForce Now körül?

Némi gondot jelenthet azonban, hogy sokan nem is tudták, hogy a játékaik elérhetők az NVIDIA szolgáltatásán.

A GeForce Now élesítése óta folyamatos híralapot biztosít, mivel az egyes nagyobb kiadók sorra jelentik be, hogy nem kívánják a tartalmaikat biztosítani az NVIDIA szolgáltatásához. Mint ismeretes az alapból távol maradó Rockstar, Square Enix, Konami, Capcom és Electronic Arts ötös mellé már csatlakozott az Activision Blizzard és a Bethesda, de a folyamatot egy független fejlesztő is megfejelte a The Lond Dark című alkotás eltávolíttatásával, illetve nemrég a 2K is a lelépés mellett döntött.

A fentieket csupán az ellensúlyozza, hogy Tim Sweeney kiállt a szolgáltatás mellett, ugyanakkor ez sokat nem jelent, mivel Epic Store is az adott kiadóra bízza a döntést, vagyis csak a jogtulajdonos által jóváhagyott tartalmakat teszik hozzáférhetővé a GeForce Now szolgáltatáson. Ezzel az Epic Games alapítója maximum egy erkölcsi támaszt tud kínálni a játékosoknak, de ennél nagyobb hatalma nincs a piac alakulásának befolyásolására.

Lassan azonban vége lesz a cirkusznak, mivel majdnem elfogytak a GeForce Now rendszert támogató nagy kiadók. Az Ubisoft maradt az utolsó mohikán, és Chris Early, a cég magas rangú munkatársa, a Kotaku számára azt nyilatkozta, hogy támogatják az NVIDIA szolgáltatását. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a már meglévő játékaik biztosan elérhetők maradnak, ami megnyugvást jelenthet az előfizetők számára. Mindez nagyon fontos információ, mert sokan attól féltek, hogy az Ubisoft is a kilépés mellett dönt majd, ugyanis a UPlay+ hamarosan megérkezik a Google Stadia rendszerére, ami jelenthetett volna egy váltópontot. Ugyanakkor erről láthatóan szó sincs, az Ubisoft szeretne a mindkét felhős játékszolgáltatásnak is a része lenni, ami egyébként kivitelezhető. Nyilván a jövőben érkező címeknél a Google megpróbálhat exkluzivitást szerezni, de ez része a piacnak, a lényeg igazából a már kiadott játékok helyzete, hiszen a GeForce Now előfizetéseket ezek elérhetőségét figyelembe véve hozták meg a felhasználók.

A kisebb, de amúgy számos nagy címet birtokló kiadók közül a Warner Bros. Interactive Entertainment és a SEGA maradt még a GeForce Now része. Az említett érintettek nem nyilatkoznak a jövővel kapcsolatban, de jelenleg eléggé valószínűtlen, hogy kivennék az elérhető tartalmaikat. Egyedül a független fejlesztők jelenthetnek még gondot, ugyanis a VICE írása rávilágít arra, hogy sokan nem is tudták, hogy a játékaik elérhetők a szóban forgó szolgáltatáson. Ez a helyzet még szülhet kilépőket, és láthatóan az NVIDIA sem kíván jogi csatározásba bonyolódni, inkább elengedik a rendszerről nem tájékoztatott és egyben elégedetlenkedő érintetteket, illetve a The Long Dark esetéből kiindulva valószínűleg ingyen hardverekkel próbálnak majd bocsánatot kérni tőlük, ami feltételezhetően megelőzheti a további jogi procedúrákat.

Arra sajnos eléggé kevés az esély, hogy a kilépő nagyobb kiadók visszatérnek. Erre vonatkozóan az NVIDIA jogilag védve van, hiszen az előfizetők elfogadták a GeForce Now feltételeit, amelynek a része az is, hogy bármikor levehetnek korábban elérhető tartalmakat. Emellett a zöldeknek a nagy kiadók többsége által követelt kereskedelmi szerződés valahol hátrányos lenne, hiszen csupán az előfizetőkből próbálnak fenntartani egy igen drágán üzemeltethető szolgáltatást, vagyis a Google megoldásával ellentétben nem részesülnek a játékeladásokból. A GeForce Now legnagyobb haszonélvezői leginkább a platformszerűen működő játékáruházak, hiszen onnan szerezhetők be a címek, illetve amúgy sincs túl nagy kontrolljuk a kiadók által elérhetővé tett játékok fölött. Végeredményben tehát az NVIDIA szolgáltatásának működési modellje nagyon szűkös anyagi határokat szab meg. Persze jó lenne a legnagyobb kiadók címeit elérhetővé tenni, de nem mindenáron, elvégre figyelni kell arra is, hogy a rendszer hosszabb távon fenntartható legyen.

Egy dolgot viszont mindenképpen érdemes lenne megfontolnia az NVIDIA-nak: hasznos lehetne értesíteni az összes kiadót és fejlesztőt, hogy mely címeik érhetők el a rendszerükön belül, majd egyfajta kölcsönös nyilatkozatot tenni egymás, illetve az előfizetők felé, hogy az adott cím nem fog eltűnni. Ez a felhasználói bizalmat nagyban növelné, hiszen sokan valószínűleg már félnek előfizetni, elvégre ki tudja, hogy a kedvenc játékuk megmarad-e. Ez alapvetően nem kerülne semmibe, és amelyik kiadó vagy fejlesztő menni akar, valószínűleg később úgyis távozni fog, de a maradási szándék kijelentése sokat érhet az aktuális helyzetben. Itt külön fel lehet eleveníteni a The Long Dark esetét, amikor maga a fejlesztő indulatból dönthetett a kilépés mellett, elvégre a Twitter üzenetében nem is magát a szolgáltatást kifogásolta, hanem azt, hogy a tudta nélkül használták fel a termékét. Persze egy hónappal az üzemszerű működés beindítása után nem ideális a helyzet, de még mindig nem késő az érintetteket értesíteni, megelőzve ezzel az érzelmileg befolyásolt állapotban meghozott döntéseket.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés