Hirdetés

Közeledik az NVIDIA GPU-k támogatása a Stadiába

Ez ugyanakkor csalóka is, mert nem a felhőalapú játékot kiszolgáló rendszer van megcélozva.

Az elmúlt pár hétben több helyen is megjelent az az információ, hogy érkezhet az NVIDIA GPU-val felvértezett Google Stadia, amely az alábbi GitHub oldalon fellelhető kódváltozásból indult ki. Ebből sokan azt a következtetést vonták le, hogy hamarosan GeForce-on is lehet majd a Google felhőalapú játékszolgáltatását használni, de ez azért lenne furcsa, mert a vállalat által kínált játékok portjai nagymértékben optimalizálva vannak az AMD gyártóspecifikus Vulkan kiterjesztéseire, amelyeket nem is támogat az NVIDIA. Következésképpen a direkten Google Stadiára írt játékok jó része el sem indulna GeForce-on, és ezért is voltak furcsák az erre vonatkozó pletykák.

A fentiek miatt utánakérdeztünk, hogy miről is lehet szó, hiszen a kódváltozás azért egyértelmű, és talán komolyan kell venni. Kiderült, hogy a hír alapvetően igaz, jönnek az NVIDIA GPU-k a Stadiába, csak nem a felhőalapú játékot kiszolgáló környezetbe. Ez furcsának hat első olvasatra, de valójában a Stadia nem csak egy játékszolgáltatás. A Google számos egyéb módon szeretné használni a jövőben.

Amikor a Stadia esetében a játékok felhőből történő futtatására gondolunk, akkor azon a hardveralap úgynevezett Immersive Stream for Games szolgáltatását kell érteni. Ugyanakkor kipróbálható már egy Immersive Stream for XR opció is, ami lehetővé teszi a kiterjesztett valóság streamelését a mobileszközökre. Az utóbbi szolgáltatás az, ahova érkeznek az NVIDIA GPU-i.

Mindez azért lehetséges, mert az Immersive Stream for XR háttere szoftveres szinten szabványos, ellentétben az Immersive Stream for Games tartalmaival. Tehát amíg a Google az utóbbinál csak akkor tud új gyártót használni, ha elkezdik szabványosítani a jelenleg kiadott játékot, addig az előbbi konstrukció esetében, pusztán a szoftverfuttatás tekintetében mindegy, hogy AMD vagy NVIDIA GPU-t használnak.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés