Hirdetés

Végre megjelent a PC-s Kinect

A Microsoft végre bejelentette, hogy elérhető a Kinect for Windows nevű termék, mely az Xbox 360-hoz megjelent mozgásérzékelős rendszer némileg modernizált változata, kifejezetten a felmerülő igényekhez alakítva. A PC-s Kinect az alapok szempontjából az Xbox 360-as megoldást használja, de történt némi optimalizálás. Ennek következtében az USB-s összekötés kábele rövidebb lett, amivel csökkenthető a beérkező adatok késleltetése, emellett az USB-s csatlakozó is kisebb, hogy legyen hely a többi perifériának. A PC-s verzió továbbá új firmware-t és jobb kamerát kap, mely lehetővé teszi a pontosabb mélységérzékelést, így a termék – a hivatalos adatok alapján – 40 cm-ről is észleli majd a mozgást a precizitás észrevehető csökkenése nélkül. Ez az úgynevezett Near Mode, míg a maximális észlelési távolság 3 méter. A rendszer a két érték által lefedett tartományon kívül is működhet, de érdemes bekalkulálni pontosság drasztikus romlását is.

A mélységérzékeléssel felvértezett RGB kamera működése lényegében nem változik, így a rendszer rövid elemzés során felismeri az emberi testet, és 48 pont alapján érzékeli annak mozgását másodpercenként 30 mintavétellel. Természetesen a hang-, valamint az arcfelismerés alapfunkció.

A legnagyobb kérdés alapvetően az ár, mivel az Xbox 360-hoz készült verzió már 99 dollárért is elérhető, míg a Windowshoz fejlesztett megoldás 249 dollárba kerül. Ez elég komoly különbség, amit nem indokolnak a fentebb részletezett módosítások. Az extra költségekért lényegében a szoftveres támogatás felel, mivel a Microsoft Kinect for Windows SDK-ja a PC-s Kinectet kezeli problémamentesen. Az extra 150 dollárt tehát sokkal inkább szoftveres okokból kell kifizetni.


[+]

A Kinect for Windows SDK egyébként a termék megjelenésével párhuzamosan végleges formát öltött. Az aktuális 1.0.3.190-es verzió Windows 7, Windows Embedded Standard 7 és Windows 8 Developer Preview operációs rendszerekre telepíthető, és minimum egy erősebb kétmagos processzort igényel a megfelelő működés. Az alkalmazások készítéséhez szükséges még a Microsoft Visual Studio 2010 valamely verziója, illetve a .NET Framework 4.0. Egyes mintaprogramok működéséhez a legújabb Microsoft DirectX SDK-t is telepíteni kell. A béta verzióhoz képest változás, hogy a végleges fejlesztőkörnyezet módosított API-t kapott, jobb mozgásérzékelést és beszédfelismerést tesz lehetővé, emellett egy PC-n akár négy Kinect for Windows terméket is támogat.

A Microsoft a megjelenésre úgy tekint, mint egy új korszak kezdete, így a PC-s Kinect fokozott támogatást élvez a szoftveres oldalról. Ennek megfelelően a Kinect for Windows SDK fejlesztése nemhogy nem áll le, hanem pont hogy csak most pörög majd fel. A pontos tervekről még nincs adat, de a hírek szerint a Windows 8 megjelenésével a Microsoft már a mobil termékeket is célba venné, így a legfőbb projekt a GPU-val való gyorsítás beépítése lesz. Utóbbit valószínűleg a C++ AMP felülettel képzeli el a cég. A NUI (Natural User Interface), azaz a természetes felhasználói felület tipikusan olyan terület, ami nagyon jól gyorsítható a grafikus processzor erejével, hiszen a szoftver lényegében a kamera által készített temérdek képet elemzi az elmozdulás meghatározásához, és ez egy nagyon jól párhuzamosítható munkafolyamat, amit a grafikus vezérlők kifejezetten kedvelni fognak. Ezzel lényegében a PC-s Kinect akár egy Windows 8-as tableten is működhet majd, sőt egyes pletykák szerint notebookok is készülnek integrált Kinecttel.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés