Hirdetés

Speciális Kinectet kaphat a PC-s piac

A Microsoft az év közepén tette elérhetővé a Kinect SDK béta verzióját a Windows operációs rendszerrel operáló PC-k számára, míg a végleges fejlesztőkörnyezet a következő év elejére készül el. A szoftver támogatni fogja az Xbox 360-hoz készült Kinect szenzort, de a redmondi óriáscég egy speciális Kinecttel is készül, melyet a PC-s környezethez optimalizálnak.

A PC-s Kinect nem sokban különbözik majd az Xbox 360-hoz alkalmazott modelltől. Az USB-s összekötés kábele rövidebb lesz, amivel csökkenthető a beérkező adatok késleltetése, emellett az USB-s csatlakozó is kisebb, hogy legyen hely a többi perifériának. A PC-s verzió továbbá új firmware-t kap, mely lehetővé teszi a beépített kamerának a pontosabb mélységérzékelést, így a termék 50 cm-ről is észleli majd a mozgást a működés precizitásának drasztikus csökkenése nélkül.

Több dolog nem változik, így a PC-khez készülő Kinect más tulajdonsága az Xbox 360 esetében alkalmazott modell képességeit másolja. Ennek megfelelően a rendszer szenzorja továbbra is RGB kamerát alkalmaz a megfelelő mélységérzékeléssel, továbbá az egység felismeri az emberi testet, és 48 pont alapján érzékeli annak mozgását másodpercenként 30 mintavétellel. Természetesen a hang-, valamint az arcfelismerés is működni fog.

A Microsoft komolyan hisz az úgynevezett természetes felhasználói felület sikerében, melynek otthoni terjedéséhez a Kinect lehet az első lépcső. Persze a beviteli adatok feldolgozása viszonylag számításigényes, így tervbe van véve GPU-val való gyorsítás is, melyhez feltételezhetően az érkező C++ AMP lehet majd a kulcs.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés