Hirdetés

Itt az újabb kötelező Vista-tapasz játékosoknak

Kedden újabb, ezúttal a teljesítményigényes 3D-s grafikus alkalmazásokat, játékokat futtató felhasználók figyelmébe ajánlott fontos frissítést adott ki a Vista családhoz a Microsoft. A 32 és 64 bites Vista verziókhoz egyaránt elérhető frissítés egy memória-címtartományok kezeléséhez köthető hibát orvosol: ennek alapja, hogy bizonyos 32 bites, DirectX 9-re vagy korábbi API-ra írt alkalmazások (ilyen a legtöbb mai játékprogram) futtatása során a nagy mennyiségű videomemóriával ellátott rendszereknél előfordulhat, hogy a program teljesen kitölti a számára kiosztott címtartományt (azaz jellemzően eléri a 2 gigabájtos határt).

Ez a játékprogramok esetében a grafikus megjelenítés drámai lassulásához és más hibás működéshez, legrosszabb esetben lefagyáshoz vezethet, ráadásul a hiba leginkább a csúcsteljesítményű konfigurációk tulajdonosait sújtja. A mostani tapasszal kiadott, átalakított videomemória-manager rutin ezen próbál javítani úgy, hogy takarékosabban bánik az alkalmazás rendelkezésére bocsátott memóriamennyiséggel. A Microsoft terméktámogatási központjából elérhető patch szakemberek szerint több ismert és kedvelt játékprogram futása során tapasztalt hibát kiküszöböl. Az érintett játékok közt olyan címek találhatók a teljesség igénye nélkül, mint a Battlefield 2, Battlefield 2142, Civilization IV, Company of Heroes, Half-Life 2, Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth II, Supreme Commander és a Tom Clancy's Rainbow Six Vegas.

A mostani nem az első Vista-tapasz, amit a játékprogramokkal kapcsolatos kompatibilitás javítására adott ki a Microsoft: júliusban például egy a multi-GPU-s rendszerekhez köthető szarvashibát orvosoltak, egy hetekkel ezelőtt kiadott összevont frissítés pedig további, grafikus teljesítményt és kompatibilitást javító elemeket tartalmazott.

Előzmények

Hirdetés