Új OpenGL, Vulkan és OpenCL implementációt kínál a friss Intel driver

A 15.46.02.4729-es verziójú meghajtó temérdek hibát is javít, illetve további extrákat is kínál.

Az Intel elérhetővé tette a 15.46.02.4729-es verziójú drivercsomagot, amely a 64 bites Windows 10 operációs rendszert támogatja. Az új meghajtó természetesen tartalmazza a HDMI-hez használható audio-, valamint a Turbo Boost modullal kiegészített HD Graphics drivert, a Media SDK futtatási környezetet, illetve az OpenCL eszközillesztőt, míg a hardvertámogatás szempontjából a Skylake, a Kaby Lake és az Apollo Lake kódnevű lapkák IGP-jét kezeli – utóbbi kettőt csak Windows 10 alatt, tehát erre érdemes figyelni. Részletesebben leírva a meghajtó telepíthető a HD Graphics 500, 505, 510, 515, 520, 530, P530, 610, 615, 620, 630, P630, illetve Iris Graphics 550, Iris Pro Graphics 580 és Iris Plus Graphics 640 és 650 típusú integrált grafikus vezérlőkhöz.

Az új eszközillesztő legfontosabb újítása, hogy támogatja az OpenGL 4.5-ös API-t, illetve a Vulkan implementáció is az 1.0.38-as verzióra frissült, továbbá az OpenCL meghajtó megkapta az Intel legújabb multimédiás kiterjesztéseit. A DirectX 12-re vonatkozó támogatás is frissült, ugyanis elérhetővé vált a programozható mintapozíció támogatása, és ha ez nem lenne elég, akkor a friss összeállítást kezeli az Intel Computer Vision futtatási környezetét és fejlesztőeszközét, amin belül a gépi tanulás GPU-val való gyorsítására vonatkozó csomag is elérhető. Végül a Windows 10 Creators frissítésében bemutatkozott új funkciók támogatása is megoldott, de az elérhetőség mesterségesen limitálva van a Kaby Lake generációra, ezen belül is a Core processzorokra.

A friss csomag a Fortnite, a Gigantic, a Minecraft Story Mode: Season 2, a Pyre, a Master x Master, a Secret World Legends és a Pit People című játékokhoz kínál profilt, elsődlegesen a Kaby Lake generáció IGP-jéhez igazítva az optimalizálást.

A meghajtó javított pár régóta húzódó problémát is, így a Halo 2-ben és több más DirectX 9-es játékban megszűnnek a textúrahibák. Több játékban felfedezett az Intel egyéb grafikai hibákat, többek között érintett a Guilty Gear Xrd, a Fallout 4, a Euro Truck Simulator 2, a Guild Wars 2, a Deus Ex: Mankind Divided, a Vikings – Wolves of Midgard, a Rainbow Six Siege, a For Honor, a Watch Dogs 2, illetve a Lego Minifigures Online DirectX 12-es módja, de ez a gond is a múlté. További jó hír, hogy a Guild Wars 2, a DOTA 2 és a The Talos Principle Vulkan módjában többet többet nem kell arra számítani, hogy a program a futtatás során összeomlik a meghajtó hibájából adódóan, és különféle stabilitásra vonatkozó javításokat kaptak a WebGL-t támogató böngészők is.

A HD Graphics vezérlőpulton belül is történt hibajavítás, többek között a hárommonitoros konfigurációval a keretkorrekció nem működött megfelelően. Emellett bizonyos tableteken előfordult, hogy a terméket 180 fokkal elforgatva a teljes képernyős videolejátszás képi hibákat eredményezett, de ezt is sikerült korrigálni.

Az Intel új HD Graphics drivercsomagja, tömörített és telepíthető formában fellelhető verziói, a 64 bites Windows 10 operációs rendszerre az előbbi linken érhetők el, és természetesen a dokumentáció sem maradt le.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés