Hirdetés

Újra bejelentette a PowerVR Ray Tracinget az Imagination

A Wizard még életben van, de nagyon úgy néz ki, hogy átalakul.

Az Imagination nagyjából öt éve leplezte le a Wizard kódnevű architektúrát, amely sugárkövetéssel egészítette ki az amúgy raszterizációra kialakított grafikus dizájnt. Ebből a szempontból a vállalat kétségtelenül első volt a piacon, de nem igazán tudták ezt kamatoztatni. Most újra bejelentették, hogy rendelkeznek megfelelő IP-kkel a sugárkövetés végrehajtására vonatkozóan, továbbá érdekes, hogy ezekre már nem egy Wizard kódnevű rendszer formájában utalnak.

Az Imagination IP-ket kínálna a partnereknek, amelyeket be lehet majd építeni az aktuális PowerVR GPU-architektúrákba, legyen szó a Furian vagy a Rogue dizájnról. Ettől természetesen utóbbiak nem változnak meg, az egész csak opcionális, ha erre lenne igény a megrendelő részéről. A megfelelő kiterjesztések elérhetők OpenGL ES és Vulkan API alól, viszont itt még mindig gyártóspecifikus megoldásokról van szó, vagyis nem szabványról.

Az Imagination kiemelte, hogy a megoldásuk előnye a konkurenciához képest az SGH, vagyis a Scene Hierarchy Generator, amely BVH adatstruktúrát generál, de ezt például az NVIDIA nem dedikált hardverre oldja meg. Statikus geometriánál nincs igazán probléma, mert gyakorlatilag képkockáról-képkockára másolható az eredmény, de dinamikus geometriánál folyamatosan újra kell generálni az adatstruktúrát, ami az Imagination szerint hatékonyabb egy célhardverrel.


[+]

A PowerVR Ray Tracing másik érdekes eleme az opcionális Ray Coherency Engine, ami megpróbálja csoportosítani a kilőtt sugarakat, így biztosítva azt, hogy a memóriaelérések kevésbé legyenek véletlenszerűek. Ez az ultramobil hardvereknél külön kritikus, ugyanis a sugárkövetés tipikus problémája, hogy a sugarak véletlenszerűen szóródnak szét az eltalált felületekről, vagyis egyáltalán nem koherensek, így a memória-sávszélesség tekintetében komoly igénybevétel lép fel, ebből pedig egy ultramobil eszközben nincs sok. A denoising szempontjából az Imagination nem igazán bonyolítja a helyzetet, saját fejlesztésű NNU IP-it ajánlja erre a célra.

Sajnos a vállalat új hardvert nem tervezett, így a konkrét eredmények tekintetében még mindig a 28 nm-es node-ra tervezett, Wizard kódnevű architektúrát veszik elő. Ez a cég szerint 300 megarays/s-ra képes, méghozzá 600 MHz-es órajel mellett, 10 wattos fogyasztási kereten belül. Ha az arányokat nézzük, akkor ez tényleg elég kellemes, messze ez a leghatékonyabb hardver, ami létezik sugárkövetésre, csak ugye nem skálázódik igen nagy tartományban, tehát az asztali megoldásokkal nem összehasonlítható. Az persze érdekes lenne, hogy a sugárkövetésre szánt Imagination IP-k, a fejlettebb gyártástechnológiákon mire lennének képesek, de ehhez előbb kellene egy megrendelő, aki megépíti a hardvert.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés