Hirdetés

Kibővíti a PowerVR Series8 termékcsaládot az Imagination

A Series8XE Plus GPU IP-k már a számítási teljesítményt is előnyben részesítik

Az Imagination egy éve leplezte a PowerVR GPU IP sorozat Series8XE családját. Ezek teljes mértében a hatékonyság fokozására helyezték a hangsúlyt. Noha a réginek tekinthető Rogue architektúrára megmaradt, az eredeti dizájnt már alaposan átdolgozták a tervezők, így számos korábban elképzelhetetlen funkció támogatása vált lehetségessé, emellett a módosításoknak hála ugyanakkora helyre jóval több teljesítmény építhető be, továbbá megváltozott a rendszer memóriamodellje is.

Az Imagination most a kezdésnek kiadott három GPU IP-t egészítette ki további öt megoldással, ezen belül is kettő Series8XE, illetve három Series8XE Plus besorolású fejlesztéssel. Természetesen az eredeti Rogue architektúra logikai szinten nem nagyon változott, így a számításokat minden esetben a Unified Shading Cluster (USC) fogja végezni. Egy ilyen egység maximum 16 futószalagot használhat, amelyekben egyenként két darab 32 bites és négy darab 16 bites lebegőpontos feldolgozó található. Ez a teljes Series8XE családra igaz, illetve két-két USC-hez tartozik egy-egy megosztott textúrázó blokk. Természetesen a co-issue képesség is megmaradt, így a multiprocesszoron belüli 32 bites és 16 bites lebegőpontos feldolgozócsoport párhuzamosan is munkára fogható.

A Series8XE családba szánt új GPU IP-k a korábbi GE8300 és GE8200 jelzésű opciókat felülről és alulról egészítik ki. A GE8100-as modell egyszerű, mivel nagyjából GE8200 felezéséről van szó, ezzel létrehozva az új belépőszintet. Ez azt jelenti, hogy az egyetlen USC-je négy darab aktív futószalagot tartalmaz, és ehhez egy textúrázócsatorna és egy blending egység tartozik. A GE8430 már sokkal egy izgalmasabb fejlesztés. Egyrészt az Imagination ezzel a 4K-s set-top boxokat célozza, így alapból elérhetők a DTV/STB funkciók, továbbá egy helyett már négy USC-t tartalmaz, egyenként 16 darab futószalaggal. A textúrázócsatornák száma négy lesz, míg blending egységből nyolcat kap.


[+]

A GE8430 a számozása ellenére lényegesen erősebb a GE8300-nál, hiszen a négyszeresére nőtt a shader feldolgozók száma. Persze a Series8XE család domináns jellemvonása megmaradt, vagyis a nagy pixelfeldolgozási teljesítmény kis helyre préselése jelenti a legfőbb célt.

Imagination PowerVR Series8XE Plus
Imagination PowerVR Series8XE Plus [+]

A Series8XE Plus egy új kategória. Ezeknél a GPU IP-knél már a nyers számítási teljesítmény a domináns, emiatt ezek már kiegyensúlyozottabb konstrukciók a játékokat figyelembe véve. Az Imagination két alapvető modellt tervezett GE8320 és GE8340 jelzéssel. Közös jellemzőjük, hogy a blending egységek száma 4, de az egyenként 16 futószalaggal dolgozó USC-k száma már rendre kettő és négy. A textúrázócsatornák száma az USC-k számához igazodva – szintén rendre – kettő és négy lesz. A GE8320-as IP kap egy GE8325-ös variánst is, ami ugyanazt kínálja, csak extraként fel tudja mutatni a DTV/STB funkciókat.


[+]

Az alapdizájnok mellé a megrendelők kérhetnek opcionális extrákat, így a fenti új GPU IP-k rendelhetők 10 bites YUV támogatással, illetve az ASTC és az PVRIC3 textúratömörítések kezelésének lehetőségével. Természetesen a fejlesztések már alapkonfigurációban kezelik az OpenGL ES 3.2-t, míg a többi API szempontjából a Vulkan, az OpenVX 1.1 és az OpenCL 1.2 Embedded Profile támogatása érhető el.

A vállalat már várja a érdeklődőket a most bemutatott GPU IP-kre vonatkozóan.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés