Hirdetés

Befutottak az alsóházba az új generációs PowerVR GPU IP-k

Az Imagination alaposan bekezdett az idei MWC-n, és rögtön az elején bemutatták a PowerVR GPU IP sorozat legújabb tagját, a Series8XE családot. Az új Series8 család XE, azaz hatékonyságra optimalizált verziója az alapokat tekintve továbbra is a már elég réginek tekinthető Rogue architektúrára épül, de az eredeti dizájnt már alaposan átdolgozták a tervezők, így számos korábban elképzelhetetlen funkció támogatása vált lehetségessé, emellett a módosításoknak hála ugyanakkora helyre jóval több teljesítmény építhető be. Megváltozott a rendszer memóriamodellje is, amire nyilván a skálázhatóság miatt volt szükség. Ez az Series8XE családon belül nem annyira kritikus probléma, de később érkezik majd a Series8XT család is, ami már inkább a teljesítményre helyezi a hangsúlyt, és ezen a ponton a hatékony skálázás fontos lesz.

Mivel az eredeti Rogue architektúra logikai szinten nem igazán változott, így a számításokat továbbra is a Unified Shading Cluster (USC) fogja végezni. Egy ilyen egység maximum 16 futószalagot használhat, amelyekben egyenként két darab 32 bites és négy darab 16 bites lebegőpontos feldolgozó található. Ez a teljes Series8XE családra igaz, illetve két-két USC-hez tartozik egy-egy megosztott textúrázóblokk. Természetesen a co-issue képesség is megmaradt, így a multiprocesszoron belüli 32 bites és 16 bites lebegőpontos feldolgozócsoport párhuzamosan is munkára fogható.

Imagination PowerVR Series8XE
Imagination PowerVR Series8XE [+]

A Series8XE család USC-je esetében nincs lehetőség a dupla pontosság opcionális beépítésére, de a megcélzott területen erre nincs is igény, viszont az Imagination elmondta, hogy a később érkező Series8XT családnál ez az opció megmarad.

A vállalat egyelőre két licencelhető GPU IP-t jelentett be, amelyek a GE8300 és a GE8200 jelzésű fejlesztések. A specifikáció szempontjából a GE8300 egyetlen USC-jében aktív a lehetséges összes, azaz 16 darab futószalag, míg a GE8200 esetében be kell érni ennek a felével, vagyis 8 darab futószalaggal. A kevés, konkrétan egy darab USC miatt a textúrázók helyzete speciális, de az Imagination megadta, hogy a GE8300-ban összesen kettő, míg a GE8200-ban egy darab textúrázócsatorna található. A blending egységek száma is eltérő, mivel a GE8300-ban négy, míg a GE8200-ban kettő dolgozik. Megjegyzendő, hogy lesz még egy GE8310-es GPU IP is, amely szinte pontosan megegyezik a GE8300-zal, az extrája csupán a DTV/STB funkciók elérhetősége.

Az alapdizájnok mellé a megrendelők kérhetnek opcionális extrákat, így a GE8300 és GE8200 rendelhető 10 bites YUV támogatással, illetve az ASTC és az PVRIC3 textúratömörítések kezelésének lehetőségével. Mindemellett a Series8XE család a Series7XE opciókhoz viszonyítva már alapkonfigurációban támogatja az OpenGL ES 3.2-t, vagyis eleve rendelkezik tesszellátorral, illetve a Google AEP támogatásához szükséges kiegészítésekkel. A Series7XE esetében ezt a tudást opcionálisan kellett kérni. A többi API szempontjából a Vulkan és az OpenCL 1.2 Embedded Profile támogatása érhető el.

Imagination PowerVR Series8XE GE8300
Imagination PowerVR Series8XE GE8300 [+]

A Series8XE család nagy előnye még, hogy ez már fel van készítve a mély integrációra, így a GE8300 és a GE8200 jelzésű GPU IP-k képesek támogatni a HSA 1.0-t, amennyiben a megfelelő processzormagok és rendszerbuszok mellé kerülnek beépítésre. Ez megfelel az Imagination korábbi állításainak, amely szerint az új Series8 generáció ebből a szempontból dobbant majd nagyot.

A hatékonyság szempontjából is előrelépés a Series8XE család, mivel az Imagination állítása szerint a Series7XE dizájonkhoz képest a rendszer egységnyi pixelkitöltési teljesítmény mellett 25%-kal kisebb, vagyis az egységnyi szilíciumterület szintjén beépíthető teljesítmény rendkívül magas.

A vállalat már várja a érdeklődőket a most bemutatott GPU IP-kre vonatkozóan.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés