Hirdetés

Huszonötmillió médialejátszót ünnepel a Creative

Leszállította huszonöt milliomodik médialejátszóját a Creative Labs – jelentette be büszkén szerdai sajtóközleményében a szingapúri székhelyű, a médialejátszók mellett különféle, zömében számítógéphez köthető hangtechnikai eszközt gyártó cég. A piacra elsők közt, 1999-ben belépő vállalat így is csak a második helyen álló versenyző a tabellán, az első továbbra is toronymagasan az Apple, leginkább a jól felépített iPod brandnek köszönhetően (az Apple egyébként 2001 óta több mint 110 millió iPodot dobott piacra).

A Creative első hordozható médialejátszója, a flashmemóriás Nomad nyolc éve került forgalomba, ezt követte egy évre rá a merevlemezt tartalmazó Nomad Jukebox. A gyártó jelenlegi termékkínálatában csaknem tucatnyi, zömében a ZEN családhoz tartozó médialejátszó szerepel, az egészen egyszerű, kijelzőt sem tartalmazó típustól (ZEN Stone) a csúcskategóriás ZEN Vision W PMP-ig.


Creative ZEN: húzóterméknek készült

„A huszonötmillió MP3 lejátszó leszállításával komoly mérföldkőhöz érkezett a Creative történelme, hiszen így összességében több készüléket sikerült értékesítenünk, mint sok nagynevű konkurensünknek együttvéve” - nyilatkozta a jeles alkalom kapcsán Sim Wong Hoo, a Creative elnök-vezérigazgatója, aki évekig a szakma egyik legjobban exponált figurája volt, igaz, nem elsősorban a cége nevével fémjelzett lejátszók, hanem bőkezű jótékonysági tevékenysége, és az Apple ellen szabadalomsértés miatt indított per kapcsán, melynek egyik kulcsfigurája volt a dúsgazdag szingapúri.

Az ominózus esetben végül peren kívül megegyeztek a felek, a Creative némi bánatpénz fejében békét kötött az Apple-lel, olyannyira, hogy a cég tavaly óta részt vesz a „Made for iPod” programban is. Azaz olyan kiegészítőket (például dokkolóegység) is szerepeltet választékában, melyek nem a saját kínálat bizonyos típusaihoz, hanem valamelyik iPodhoz készültek.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés