Hirdetés

Hasznos fejlesztéseket hoz a shader modell 6.7

Egy opcionálisan támogatható képesség is lesz, amely fejlett textúraműveletek enged majd meg.

A Microsoft már javában tervezi a shader modell 6.7-et, amely számos újítással egészíti ki az aktuális lehetőségeket. Ezek része lesz végre a fejlesztők által régóta kért raw gather, amelynek megértéséhez előbb érdemes egy picit szemügyre venni a jó ideje elérhető gather operációkat. Ezek önmagukban nagyon hasznosak, mert lehetővé teszik a mintavételezett elemek egyes csatornáinak lekérdezését. Mindez azonban egy rendszerszinten kontrollált folyamat, aminek a menetébe a fejlesztők nem szólhatnak bele, egyszerűen csak kinyerhetnek konverzión átesett információkat az adott textúrázócsatornából.

A raw gather ezt a koncepciót viszi tovább a kontroll lehetőségével, így a fejlesztők konverzió nélküli, nyers adatokhoz is hozzájuthatnak, ami számottevően egyszerűsít az erőforrások kezelésén.

A sample és load operációk is szabadabban lesznek használhatók, illetve lehetőség nyílik egyedi MIP szint definiálására a SampleCmp objektum esetében. Emellett az írható MSAA textúrák is megjelennek, ami csak a DirectX-ben számít új képességnek, valójában máshol már elérhető.

A wave terminológiát érintő kiegészítések között megjelenik a QuadAny és QuadAll, amelyek lehetővé teszik, hogy a quad lane-ek eredményeinek hatékony lekérdezését, míg a helper lanes függvény az összes wave operációval működni fog.

További újítás lesz a fejlett textúraműveletek bevezetése, amely számos, egyelőre nem részletezett textúrázási funkciót tartalmaz. Ez a képesség ugyanakkor opcionális, vagyis nem kötelező támogatnia egy shader modell 6.7-tel kompatibilis a shader fordítónak. Itt minden bizonnyal a Microsoft egy Xbox Series S és X konzolokhoz tervezett funkciót hoz át PC-re, de nincs idő minden gyártónak reagálnia rá, mert hardveres módosításokat igényelhet. Ezáltal a képességet elérhetővé teszik, hogy a konzolra írt kódok áthozhatók legyenek, de nem teszik kötelezővé a támogatást.

A korábbi bekezdésekben megemlített nem opcionális újítások egyáltalán nem tűnnek megugorhatatlan feladatnak a mai modern architektúrákkal, így amelyik hardver teljesíteni tudta a shader modell 6.6 követelményeit, annak a 6.7-es verzióval sem lehet majd gondja.

A shader modell 6.7 várhatóan a következő nagyobb Windows 11 frissítésben érkezhet.

Előzmények

Hirdetés