Hirdetés

Elengedi a saját fejlesztésű, Stadiára készülő játékait a Google

A Stadia Games & Entertainment divízió sokba került, miközben eddig semmit sem mutatott fel.

A Google bejelentette, hogy bezárja a Stadia Games & Entertainment divíziót, amelyet eredetileg azért hoztak létre, hogy speciálisan Stadiára fejlesztett játékokat készítsenek. Az elmúlt másfél évben azonban még nem sikerült semmi érdemlegeset felmutatni, bár való igaz, hogy eredetileg négy éves távon gondolkodott a cég. Az viszont elképzelhető, hogy belsőleg sem haladt annyira jól a munka, amire a keresőóriásnak nyilván rálátása volt, így inkább a fejlesztőstúdió bezárása mellett döntöttek, miközben az ott dolgozók egy részét áthelyezik más pozícióba, miközben Jade Raymond, a részleg korábbi vezetője távozik.

A vállalat kiemelte, hogy a Stadia továbbra is nagy figyelmet kap, de mostantól a harmadik féltől származó játékokba invesztálnak, ami egyébként jó stratégia lehet, hiszen a Cyberpunk 2077 annak ellenére rendkívül sikeres a platformon, hogy nem a Google saját fejlesztése. A Stadia Games & Entertainment divízió bezárásával felszabaduló pénzen akár több exkluzivitást is tudnak vásárolni, és valószínűleg ez sokkal többet ér jelenleg, mint egy-két saját cím.

Érdemes az ügy kapcsán kiemelni, hogy a Stadia Games & Entertainment divízió sok szempontból a felhőalapú játékplatform nagy számítási teljesítményét próbálta volna befogni, ezzel biztosítva olyan játékélményt, amely a kliensoldalon, a számítási teljesítmény hiányában nem megvalósítható. Mindez pokolian jól hangzik, de van egy kevésbé hangoztatott árnyoldala is. Egy így készülő cím az ideálisnál nagyobb számítási kapacitást köt le, vagyis egy szervert kevesebb felhasználó tud fenntartani, miközben az előfizetői díjak változatlanok maradhatnak. Jelen pillanatban a Stadia úgy van paraméterezve, hogy egy GPU legalább egy felhasználót szolgáljon ki. Ez persze bizonyos címekben lehet kellemesebb is, nem kizárt, hogy az egyes node-okon belül 6-8 felhasználó is osztozik ugyanazon a GPU-n, amivel a szerverek fenntartási költsége több előfizető között oszlik meg. Ez az oka annak, amiért a Google képes ingyen biztosítani a Full HD-s alapszolgáltatást, amelybe gyakorlatilag várakozás nélkül be lehet ugrani. Egy saját, erőteljesebb számítási kapacitást igénylő címnél már nem kizárható, hogy egy felhasználó több GPU-t is leköt, akár 3-4-et, és ettől a felkínált minőség ugyan jelentősen megugrik, viszont a fenntartási költségek kevesebb felhasználó között fognak eloszlani. Bőven elképzelhető, hogy erre a lépésre a felhőalapú játékszolgáltatások még nem állnak készen. Ezen a ponton nem sokat ér a Google anyagi háttere, jelenleg sokkal hasznosabb számukra a felhasználóbázis drasztikus növelése, mint a saját hasznuk csökkentése a hardvert erőteljesebben terhelő, házon belüli címek által. Több felhasználót pedig úgy tudnak becsalogatni, ha több exkluzív tartalmat kínálnak, amelyhez több pénz kell, és jó eséllyel ennek az áldozata lett a Stadia Games & Entertainment.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés