Hirdetés

GfK: 2012 a 3D tévék éve lesz

A gyártók nagyon sokat vártak a háromdimenziós tartalmak megjelenítésére képes televízióktól, de az eredmények csalódást okoztak. Bár a mozikat kezdik bevenni a térhatású filmek (Kínában például a Titanic 3D minden más filmet elhomályosított), addig az emberek otthoni használatra eddig a hagyományos televíziókat részesítették előnyben. Ez számos tényezővel magyarázható. Biztosan közre játszik, hogy nincs elég tartalom, a szemüvegek drágák, hogy sokáig csak a prémium kategóriás modellek része volt ez a szolgáltatás, valamint az is, hogy a készülékek ára magasabb, mint a szimpla, 2D televízióké.

Most viszont a jelek szerint fordulhat a széljárás. A horvátországi Dubrovnikban megrendezett IFA 2012 konferencián a GfK egyik prezentációjából az derült ki, hogy a vállalat az idei évtől a 3D kompatibilis megjelenítők áttörését várja, legalábbis Európában. A cég szerint az idei évben a háromdimenziós készülékek piaca idén 122 százalékkal bővül majd, azaz több, mint duplájára nő az ilyen típusú modellek száma. Ezt arra alapozzák, hogy Németországban az év elejére, néhány hónap alatt 16,1 százalékról 29 %-ra ugrott a 3D tévék piaci részesedése, Svájcban pedig a 24 százalékos bázisértékről 42,3 %-ra nőtt ez az adat. A GfK egyébként a Smart TV rendszerekre is vetett egy-két pillantást. Ezzel kapcsolatban pedig az a véleményük, hogy itt is növekedés várható, egészen pontosan 56 százalékos bővüléssel számolnak.

  • Kapcsolódó cégek:
  • GfK

Előzmények

Hirdetés