Fujitsu blog: a Fujitsu válasza a kibertámadásokra a megelőzés

Nem az a kérdés, hogy megtámadják-e számítógépünket, hanem az, hogy mikor. A Fujitsu szerint erősen ajánlott felkészülten várni ezt a pillanatot.

Egyre több személyes és vállalati tennivalónkat végezzük hálózatba kötött számítógépek és adatok segítségével. Rengeteg kommunikációs és egyéb előnye van ennek, de komoly biztonsági kérdéseket is felvet. A Fujitsu, mint a digitalizációban élen járó vállalat kiemelt szerepet szán a kiberbiztonságnak, ami már most is komoly kihívás elé állítja a vállalati és kormányzati informatikusokat, de a jövőben még több, a témában jártas szakemberre lesz szükség. A vállalatvezetők hozzáállását és az alkalmazottak viselkedését is fejleszteni kell ezen a téren.

Ugyanis nem az a kérdés, hogy megtámadják-e egy vállalat informatikai rendszerét, hanem az, hogy mikor – erre a pillanatra pedig célszerű alaposan felkészülni. Komoly a törekvés az iránt, hogy a vállalatok biztonsági felkészültségét törvényben követeljék meg. Az EU-ban várhatóan 2018-ra elkészítenek egy ilyen törvénycsomagot, amiben többek közt megszabják a biztonsági követelményeket és az adatszivárgás bejelentésével kapcsolatos elvárásokat, a gondatlan adatkezelés pedig komoly, akár 20 millió eurós vagy az éves forgalom 4%-át elérő anyagi büntetést vonhat maga után. A 2016-os évben a DDoS támadások okozták a legtöbb problémát, amire a szakemberek sem számítottak, a forrást pedig a vállalati IoT eszközök jelentették, melyek területén komoly biztonsági fejlesztésre van még szükség.

A Fujitsu már korábban is nyújtott kiberbiztonsági támogatást ügyfeleinek, akik informatikai rendszert vagy szolgáltatásokat vásároltak tőle, de ezen a téren még tovább fejlesztenek. Az utóbbi években szorosan együttműködtek a Symantec-kel és további biztonsági szoftvercégekkel, így mára az ötödik legnagyobb vállalattá váltak a kiberbiztonsági szolgáltatások terén. Tevékenységüket a tanácsadásra és a megelőzésre fókuszálják. Régiónkban az Egyesült Királyságban és a Németországban működő operatív biztonsági központokat fejlesztik tovább – a korábban csak Japánban elérhető technológiáikkal – kiberfenyegetésekre szakosodott központokká.


[+]

„Soha nem volt még ennyire kritikus ügyfeleink számára a biztonság. Bár a kibertámadásokat soha nem fogjuk tudni teljes biztonsággal megelőzni, tisztában vagyunk vele, hogy egyetlen vállalat sem engedheti meg magának a leállást, ha esetleg támadás éri. Az online támadás bármely formája képes megbénítani a szervezetet, ami hírnévvesztést okozhat, sőt legrosszabb eseten teljesen meggátolhatja a vállalatot napi működése folytatásában. Fejlett kiberbiztonsági üzletágunk mindent megtesz annak érdekében, hogy ügyfelei fenntarthassák üzletmenetük folytonosságát” – nyilatkozta Duncan Tait, a Fujitsu alelnöke és EMEIA- és amerikai régióért felelős vezetője.

A Fujitsu két komoly technológiát hoz Japánból. A SURIENT egy teljes, úgynevezett end-to-end rendszer, aminek egyes elemei a központi szerverektől kiindulva a hálózati kapcsolaton át a felhasználó eszközéig nyújtanak védelmi megoldásokat. Ebből jelenleg a SURIENT MRS (Managed Rack Solution) szerver biztonsági zár érhető el régiónkban, a SURIENT SCS (Stealth Connect Solution) zártportos adatközpontok közötti kommunikációs megoldást épp most vezetik be, a többi eleme pedig ezután érkezik majd.

Mindezt a Zinrai mesterséges intelligencia egészíti ki, ami sok-sok egyéb terület mellett a hálózati támadások elleni védekezésben is bevethető. Fejlett és nagyon gyors mélytanulási algoritmusának köszönhetően az eddiginél hatékonyabb az adatforgalom elemzésében, anomáliák felderítésében, ebből fakadólag a legkényesebb, eddig nem dokumentált támadási formák ellen is bevethető. Enyhíti a biztonságtechnikai szakemberhiány egyre égetőbb problémáját is; képletesen mondva az AI keresi a tűt a szénakazalban, az emberi erőforrásnak pedig a keresés helyett elég a megtalált szúrós szerszámmal foglalkoznia.

Azóta történt

Előzmények