Hirdetés

Elérhető a FidelityFX Super Resolution forráskódja

Ezzel párhuzamosan megérkezett a Unity és az Unreal Engine támogatása.

Az AMD bejelentette, hogy nyilvánosságra hozták a FidelityFX Super Resolution forráskódját. Az eljárást az alábbi cikkben részleteztük, és már akkor tudni lehetett, hogy a vállalat júliusban nyílttá teszi, de a konkrét dátumról a bemutató során anno nem ejtettek szót.

Az alábbi GitHub oldalon elérhető forráskód MIT licenc mellett használható fel, és az AMD egy szimpla példaprogramot is összerakott a Cauldron keretrendszerrel, ebben számos paramétert állítva lehet tesztelni az eljárás működését. Ez szándékosan nem alkalmaz látványos grafikai effekteket, hogy könnyen vizsgálható legyen az egyes beállítások hatása.

AMD FidelityFX Super Resolution mintaprogram kikapcsolvaAMD FidelityFX Super Resolution mintaprogram performanceAMD FidelityFX Super Resolution mintaprogram ultra quality AMD FidelityFX Super Resolution mintaprogram kikapcsolva, performance és ultra quality [+]

A korábbról ismert adatokon túl friss információkat is megosztott az AMD egy integrációt részletező diasorukkal. Ebből látszik, hogy a megírt kód alapértelmezetten FP16-os operációkkal fut, vagyis 16 bites lebegőpontos számításokat végez. Ezt az AMD Radeon RX Vega, 5000 és 6000, az Intel UHD Graphics, illetve az NVIDIA GeForce GTX 10 és 16, illetve RTX 20 és 30 sorozatú VGA-k támogatják. A korábbi hardverek FP32-es fallback kódot futtatnak, illetve az AMD figyelmeztet arra, hogy a GeForce RTX 30-as sorozatú GPU-k esetében a DirectX 11 meghajtó hibásan futtatja az FP16-os kódot, így ennél az API-nál érdemes az FP32-re kényszeríteni az Ampere generációt, amíg az NVIDIA nem ad ki egy frissített eszközillesztőt. Ez a hiba a DirectX 12 és a Vulkan API-kat nem érinti.

[+]

A paraméterezésnél fontos egyénileg konfigurálni az RCAS élesítést, illetve az egyes felskálázási beállításokhoz külön negatív MIP bias szintet kell megadni. Ezekre van az AMD-nek alapértelmezett értéke, de nagyon ajánlott az adott játékra szabni a paramétereket. Szintén lényeges, hogy a felskálázandó képen legyen élsimítás, a FidelityFX Super Resolution ugyanis ezeket nem váltja ki. Mindezeken túl az AMD külön kiemelte, hogy az új eljárásuk RCAS élesítését csak önmagában senki se használja, ugyanis ezt dedikáltan az élrekonstrukciós kódhoz tervezték. Amennyiben egy fejlesztőnek csak élesítésre van szükség, akkor arra a FidelityFX Contrast Adaptive Sharpening való.

A forráskód megnyitásával párhuzamosan a FidelityFX Super Resolution egy külön GPUOpen oldalt kapott, itt elérhető minden szükséges információ az eljárással kapcsolatban.

A fentiek mellett az AMD bejelentette, hogy elkészítették a FidelityFX Super Resolution 1.0 integrációját a Unity (2021.2 HDRP special preview beta), illetve az Unreal Engine (4.26) videojáték-motorokba.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés