Hirdetés

Egységesít-e az NVIDIA?

Az X-bit labs nem hivatalos forrásokra támaszkodva arról tudósít, hogy mégsem lesznek egységes shader egységek (unified shaders) az NVIDIA következő generációs, G80 kódjelű grafikus processzorában. Értesülései szerint a GPU-ban 48 pixelfutószalag és egyelőre nem ismert számú vertex egység fog dolgozni.

A konkurens ATI a Microsoft Xbox 360 konzolja számára tervezett Xenos GPU-ban már az egységesített architektúrát alkalmazza, és asztali grafikus processzorai terén is ebbe az irányba igyekszik elmozdulni. A Microsoft a Windows Vista operációs rendszerrel debütáló DirectX 10 (Shader Model 4.0) alkalmazásprogramozási interfészében is lehetővé teszi a GPU shadereinek rugalmas programozását, azonban nem iktatja ki a hagyományos felépítésű GPU-k használatát sem.

Az X-bit labs David Kirk, az NVIDIA vezető fejlesztője egyik tavalyi nyilatkozatát idézi: „Akkor valósítjuk meg a hardverben az egységes architektúrát, ha értelme is lesz. Ha ezáltal lehetővé válik, hogy a hardver gyorsabban dolgozzon, természetesen megcsináljuk. A jövőben könnyebben megépíthetjük, ám addig is elég tartalék marad még a mostani felépítésben.” A legerősebb ellenérv az, hogy igen hatékony terhelésmegosztási rendszert kell kifejleszteni ahhoz, hogy a programozható shadereket a lehető legjobban ki lehessen használni – ha ez nem sikerül, az előnyből hátrány válik a dedikált egységekből álló GPU-khoz képest. A nyilatkozat természetesen még a G70-es szériára vonatkozott, a G80-at illetően így a mai napig ellentmondásos hírek látnak napvilágot, melyeket az NVIDIA a hivatalos bejelentésig nem kíván kommentálni.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés