Az NVIDIA a DLSS 2.1-et még az előző esztendő során prezentálta, és ennek a fő újítása a virtuális valóság támogatása volt. Ezt azonban mostanáig semmi sem használta ki, ugyanakkor a vállalat most bejelentett három VR játékot, amely megkapja a funkciót. Konkrétan a No Man's Sky, az Into The Radius és a Wrench című alkotások biztosítják az újítást.
A működéshez a legfrissebb szoftverfrissítéseket, illetve meghajtót kell használni, de a meglévő VR headsetek megfelelnek, tehát hardveres szinten nincsenek a megszokottól eltérő követelmények.
A VR-nek egyébként az efféle felskálázási technikák különösen jól jönnek, mert meglehetősen nagy szükség van a jó sebességű programfuttatásra. Ez az egyik akadályozó tényezője a PC-s terjedésnek, mivel a beugró ebbe a szegmensre meglehetősen drága, konkrétan meg kell építeni egy olyan erős gépet, ami a kiválasztott VR headsetet megfelelően kiszolgálja. Bármi, ami ezt a követelményt megfizethetőbb szintre viszi, hasznos a piac szempontjából.