Hirdetés

Lassan, de biztosan növekszik a Blu-ray piaca

Manapság egyre nagyobb szerepet tölt az online tartalomszolgáltatás a filmek esetében is, de ez nem jelenti azt, hogy a Blu-ray-re nem lenne igény. Ugyan a szabvány terjedése messze nem olyan dinamikus, mint anno a DVD-é volt, de a piac növekszik. A Strategy Analytics legfrissebb elemzése szerint idén 33%-kal több Blu-ray lejátszó talál majd gazdára, mint az előző évben, ami szám szerint 42,4 millió eladott terméket jelent. Ezzel az esztendő végére 108 millió Blu-ray lejátszó lesz a háztartásokban. Ebben a számban persze nincs benne a Sony PlayStation 3, mely szintén lejátssza a Blu-ray filmeket, illetve a PC-kben használt Blu-ray meghajtókat sem vették számításba. A PlayStation 3 esetében könnyű pótolni az adatokat, mert nagyjából 60 millió eladott termékről van szó, de a PC-kbe került meghajtókról nincs kimutatás.

A Strategy Analytics úgy kalkulálja, hogy az eladott Blu-ray lejátszók száma 2016-ban már 68,5 millió lesz, a háztartásokban található termékek száma pedig ekkora 299,4 millióra nő. Ez természetesen azzal is jár, hogy a Blu-ray egyre olcsóbb lesz, hiszen nő a vásárlóbázis. A piac értéke azonban már nem fest ennyire pozitív képet, ugyanis ez a mutató a 2011-ben mért 7,6 milliárd dollárhoz képest 2016-ra 3,9 millárd dollárra csökken.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés