Hirdetés

Az IBM kiterjesztené a Cell alkalmazási területét

A Sony PlayStation 3 szíveként ismert Cell processzort az IBM szélesebb körben is elterjesztené, ennek érdekében olyan szolgáltatást vezet be, amely lehetővé teszi más fejlesztők számára is, hogy saját tervezésű Cell-alapú termékeket dobjanak piacra – derül ki a vállalat friss sajtóközleményéből. A Toshiba, a Sony és az IBM együttműködésében kifejlesztett chippel elsősorban a játékkonzolok, a munkaállomások, valamint szórakoztatóelektronikai eszközök piacát célozzák meg, az IBM azonban minden más olyan területben is fantáziát lát, ahol ki lehet aknázni a Cell képességeit, mindenekelőtt képfeldolgozó teljesítményét. Ezek közé tartoznak a légiközlekedéssel kapcsolatos, katonai, ipari tervezési és az orvosi alkalmazások is.

Az IBM Engineering & Technology Services (E&TS) részlege által kínált szolgáltatáscsomag többek között hozzáférést tartalmaz a Cell szoftveres szimulációs környezetéhez, de a fejlesztőknek széles körű konzultációs lehetőségeket is biztosítanak a vállalat szakemberei.

A Cell processzor egy 64 bites IBM Power architektúrára épülő magot és nyolc független végrehajtó egységet, ún. együttműködő feldolgozóelemet (SPE) tartalmaz. A központi CPU – mely maga is két programszál végrehajtására képes egy időben – a chip agya, ez felel az operációs rendszer futtatásáért és a feladatok felosztásáért az SPE-k között. Ezek elsősorban – a háromdimenziós grafikai megjelenítésben vagy szimulációk során intenzíven használt – lebegőpontos számítások végrehajtásában jeleskednek.

A 4 GHz fölötti órajelen üzemelő processzor fogyasztása igen szerény, a 90 nm-es csíkszélességű prototípusoké 30 watt, ám a 65 nm-es technológiára történő átállással ezt akár tovább is lehet majd mérsékelni. A lapkára összesen 2,5 MB memóriát integráltak, a külső RAM-mal és a perifériákkal való gyors összeköttetésről a Rambus XDR és FlexIO technológiái gondoskodnak.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés