Hirdetés

Augusztusban érkezik a ráncfelvarrt Xbox 360

A Nintendo mellett az egyre nagyobb lendületet vevő PlayStation 3 is megkeseríti mostanában az Xbox 360 életét; a kihívásokra a Microsoft egyebek mellett gyártástechnológiai fejlesztésekkel válaszol. A rettegett „Red Ring of Death”-ről bizonyára már minden Xbox 360-tulajdonos hallott, rosszabb esetben pedig át is élte azt a keserű pillanatot, amikor a konzol három piros LED-del adta tudtára, hogy feladta a küzdelmet. A hibajelenséget általában túlmelegedés okozza, és – hivatalosan – csak a Microsoft tudja orvosolni. Mivel Magyarországon is érvényes a gyártó hároméves kiterjesztett garanciája, ilyenkor pár hétre el kell búcsúznunk a konzoltól, amit futár visz a prágai szervizközpontba.

Az efféle meghibásodások elkerülése érdekében a Microsoft az Xbox 360 processzora esetében már tavaly áttért 90 nm-ről a kisebb, 65 nm-es gyártási technológiára, illetve a konzolok hűtésrendszerét is megerősítette. A Falcon kódnevű, javított gépek ezáltal valóban megbízhatóbbá váltak, bár épp az a komponens nem változott, melynek melegedése, pontosabban alulméretezett hűtése a korábbi bajok fő forrása volt – az ATI Xenos grafikus processzor ugyanis továbbra is 90 nm-es csíkszélességgel készül.

Múlt évben már érkeztek olyan híresztelések, hogy a gyártó a grafikus egységnél is áttér a 65 nm-es technológiára, jelenleg pedig már szinte biztosra vehető, hogy idén augusztusban piacra kerül az újfent módosított, Jasper kódnevű konzolváltozat. A GPU architektúráját nem módosítják, viszont a zsugorításból eredően nemcsak kisebb energiaigényűvé válik, de mintegy 35 százalékkal több is fér majd belőle egy szilíciumostyára, azaz jelentős mértékben csökken előállítási költsége.

A Taiwan Economic News értesülései szerint a Jasperben a Xenos GPU-n kívül az északi híd is 65 nm-es lesz, és erről a Microsoft már meg is állapodott gyártójukkal, a TSMC-vel. Amennyiben a dolog bebizonyosodik, izgalommentes nyár végi játékszezon várható.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés