Hirdetés

APU13: TrueAudio technológiát kap a PlayStation 4

A nagy vízen túl most a csapból is a megjelenés küszöbén álló PlayStation 4 folyik, így nem csoda, hogy az APU13 rendezvényen is több téma érintette az új generációs konzolt. Tegnap este Dominic Mallinson, a Sony Computer Entertainment America alelnöke is tartott egy rövidke előadást, mely a PlayStation múltját és jelenét boncolgatta. Elmondása szerint az új konzol megalkotásánál visszatértek gyökerekhez és kiértékelték, hogy mi minden változott azóta, hogy 2006-ban megjelent a Playstation 3. Ez utóbbi kihagyhatatlan lépés, hiszen az elmúlt hét év rengeteg újdonságot hozott, mint például a közösségi oldalak erősödése, a streaming szolgáltatások iránti igény töretlen növekedése, valamint említést érdemelnek a különféle alkalmazásboltok megjelenése és a másodlagos kijelző funkció iránti igény is. Ezeket a tapasztalatokat felhasználva alkották meg az új konzolt, ami nem szuperszámítógép, hanem egy olyan játékgép és szórakoztató központ, melynél a streaming technológiák mellett a közösségi szolgáltatásokra is nagy hangsúlyt fektettek.

A Sony 10 éves életciklussal számol a PS4 esetében, ami Dominic Mallinson elmondása szerint hosszú idő, így természetes, hogy kezdetben nem tudják a teljes tudását és minden képesség kiaknázni, de az idő előrehaladtával egyre nagyobb felhasználói- és játékélményt fog nyújtani a gép, várhatóan egyre olcsóbban. Az alelnök ebben az előadásban nem ment bele mélyebb technikai elemzésbe, de titkon elejtette, hogy a PlayStation 4 is megkapja az AMD TrueAudio hangtechnológiát, melyről korábban írtunk, ezzel lényegében megerősítve azt, amit eddig csak sejteni lehetett a konzol hangrendszerével kapcsolatosan. Úgy tűnik, hogy a Mantle után ezzel a lépéssel a PC-k ismét egy lépéssel közelebb kerülnek a konzolhoz, vagy legalábbis a konzolra írt játékok PC-re portolása válhat könnyebbé, már amennyiben a megfelelő, funkciókban kompatibilis hardvert használnak. Ezt persze az AMD egyelőre nem mondta ki, de az elméleti lehetőség benne van a technológiában.

A Sony az APU13 rendezvény technikai előadásai során beszélt egy olyan szoftveres futószalagról, mely a mai videojáték-motorokban használt megoldásnál sokkal jobb hangzásvilágot teremt, ugyanis megadja a fejlesztőknek a lehetőséget a TrueAudio blokk, a processzormagok, valamint az integrált grafikus vezérlő együttes kihasználására a HSA platformon keresztül, így a programozók mindig az adott feladathoz legjobban illő részegység tudását kamatoztathatják.

Dominic Mallinson előadásának másik fókusztémája a vezeték nélküli DualShock 4 játékvezérlő volt, aminek kifejlesztése nem kevés munkaórába került. Rengeteg prototípus született, mire sikerült egy olyan megoldást találni, mely megfelelő kompromisszumot képvisel az ergonómia, ár és funkciók terén. Ezek közül a funkcionális változások a leginkább szembeötlőek. A jól ismert és hosszú ideje velünk lévő "start" és "select" gombokat száműzték helyüket az "options" és "share" gombok vették át. Előbbi tulajdonképpen nem más, mint a "select" gomb átnevezése, ami állítólag jobban képes kifejezni a hozzá kapcsolt funkciót. A "share" gomb viszont teljesen új, és nem meglepő módon a közösségi funkciók kihasználásához használható. A gomb lenyomásával a felugró menüből választhatjuk ki, hogy képet vagy videót szeretnénk megosztani az olyan népszerű oldalakon, mint a Facebook vagy Twitter, de sokkal fontosabb, hogy arra is lehetőség nyílik, hogy élőben (például UStream segítségével) közvetítsük mit és hogyan játszunk éppen. Ezt a funkciót egyébként nem kell a játékfejlesztőknek integrálniuk, mivel a PlayStation 4 alapfunkciói közé tartozik, amiben nem titkoltan nem kis szerepe van az AMD APU hardveres videokódolójának, mely a háttérben elvégzi az ezzel kapcsolatos plusz feladatokat.

A másik újdonság a képeken látható, a kontroller hátsó felén végighúzódó világítás. Ez lényegében az előző generációs konzolon lévő apró LED-eket váltja ki, melyek a vezérlő/játékos sorszámát jelezték a könnyebb megkülönböztethetőség érdekében. Ez megszűnt, helyére a hátsó fénycsík került, mely különböző színeken tud világítani, ezzel egyszerűbbé téve a kontrollerek és játékosok megkülönböztetését (1. és 2. játékos helyett kék játékos, piros játékos és hasonlók). Ráadásul amennyiben PlayStation Camera is csatlakozik a géphez, úgy ezt a fényt tudja követni, mely párosítva a beépített a kontrollerben lévő további szenzorokkal egészen izgalmas funkciókhoz és játékélményhez juttatja a felhasználót, hasonlóan a PlayStation Move-hoz.

Újdonság a gombként is funkcionáló, úgynevezett multitouch pad megjelenése is, ami a notebookok "tapipadjához" hasonló funkciót lát el. Bekerült még egy hangszóró is, aminek pontos funkciója egyelőre nem tisztázott (azon túlmenően, hogy vezeték nélkül képes a hangot a konzol a vezérlőre juttatni). További extra a jack aljzat, amire tetszőleges mikrofonos fej- vagy fülhallgatót (headsetet) köthetünk rá, így a privát szórakozást is egyszerűen megoldották.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés