- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- TCL LCD és LED TV-k
- Feltűnt a dél-koreai hitelesítésen a PlayStation VR2 PC adaptere
- 3D nyomtatás
- OLED TV topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Androidos tablet topic
Hirdetés
-
Napokon belül jön a Next Indie Direct
gp Az előadáson a bejelentett indie játékok mellett új leleplezésekre is számíthatunk.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
5G-s változatban is választható a Redmi Pad Pro
ma Az adatkommunikációs modullal kiegészített táblagép elsőként Kínában kerül a polcokra.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pmheros
senior tag
Nem lesz abból baj, hogy már mindenre a gpu -t akarják befogni?
Szegénykém azt sem tudja melyiket csinálja inkább.nem vagyok tökéletes
-
fondorlatos
aktív tag
Ha úgyis bírja az APU, miért is ne lehetne jó megoldás. Meglátjuk majd mit hoznak össze belőle a gyakorlatban.
-
atti_2010
nagyúr
Gondolom mivel választható opció hogy mit használnak lesz annyi eszük a játéktervezőknek hogy ahol amúgy is nagy az igénybevétel a gpu-n ott a másik opcióra szavaznak.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Malachi
addikt
"de a Sony már most dolgozik egy olyan szoftveres futószalagon, mely a mai videojáték-motorokban használt megoldásnál sokkal jobb hangzásvilágot." - innen mintha hiányozna valami.
-
GeneraL_XTX
veterán
Dehogy pont ezért van a többlet teljesítmény a Xbone-hoz képest. Míg ott szinte mindenre van segédproszesszor, addig PS4-en amit lehet a GPU-ra bíznak hiszen a multiplatform játékok úgysem lehetnek annyival szebbek PS4-en, mint amire a hw erőtöbbletből következetteni lehetne.
-
AAAgold
senior tag
Itt már szinte nem is GPU-ról, hanem egy igen nagy sebességű "co-prociról" van szó, amit leggyakrabban grafikai számításokra használnak.
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
bunevo
tag
Szerintem direkt jó, ha minden az APU csinál, így nem kell mindenkinek megvennie kihasználatlan segéd processzorokat/funkciókat. Így mindig arra használhatod, amire éppen kell, a lényeg az össz. számítási kapacitás.
Persze a célhardverekre bizonyos területen nagy szükség van (ugyanis azok még hatékonyabb teljesítmény/fogyasztás értékkel rendelkeznek), de a PC, Konzol, Medialejátszó, OkosTV, OkosRouter, OkosTelefon, Tablet kategóriákban otthoni felhasználásra szerintem az lenne a legjobb, ha minél univerzálisabb vassal mindent meg lehetne csinálni (nem is lenne szükség ennyi cuccra).
Tehát itt nem csak az IGP-ről van szó, hanem arról, hogy legyen egy egybetokozott nagy chip, amiben heterogén magokból van sokféle (mondjuk 100 ilyen, 200 olyan, 1000 amolyan, 2000 további, stb.), és aztán arra használod őket amire éppen pillanatnyilag kell. -
sing1ep1ayer
őstag
válasz fondorlatos #2 üzenetére
Én nem vagyok egy Gyurcsok József, de annyi távolbalátási képesség még szorult belém, hogy meglássam neked: semmit.
Semmit nem fognak ebből kihozni a fejlesztők, ez csak egy reklámfogás a Sony részéről, egy újabb dolog, amivel azt mutathatják, hogy az ő konzoluk márpedig jobb, mint a Microsofté - gyakorlati haszna viszont nem lesz. Lassan már azt is felhozzák, hogy az ő gépük dobozának a formai kialakítása, vagy a színe jobb, mert akármi. Nem kell ezeket komolyan venni. Még ha a felvázolt képesség valóban meg is magyarázható tudományosan, feltehetőleg akkor sem lesz belőle semmiféle, a felhasználók számára kézzelfogható előny. Mindemellett, vagy ettől függetlenül még lehet hogy a PS veri az Xboxot - ezt majd mindenki eldönti maga. -
sad_Vamp
őstag
Hát nem tudom... a tapasztalat az, hogy a dedikált dolgok sokkal jobbak mint az általánosan (arra is!) használhatók. Ebben a részében a dolgoknak szvsz az MS lesz az erősebb.
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
lee56
őstag
"..ugyanis a PlayStation 4 APU-jában található processzormagok és az integrált grafikus..."
Már olyan szinten tart az integráció hogy egy grafikus is elfér benne, így spórolhatnak a fejlesztők is a munkaerővel. Bocsi Abu, nem lehetett kihagyni.
No Comment
-
atti_2010
nagyúr
Miben lesz erősebb, a Sonynak is lesz dedikált része a hangra és szerintem akkora különbség nem lesz a 2 hangzás között.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
sad_Vamp
őstag
válasz atti_2010 #12 üzenetére
de az MSében nem komolyabb chip van?
MortalVenoM: hát nem igazán érdekel... Úgyis majd a valóságban válik el hogy jobb e vagy nem, más e vagy nem.... eddig csk papír alapú vitát folytatunk, ergó hypotéziseket állítunk fel.
[ Szerkesztve ]
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
atti_2010
nagyúr
Kiragadtál egy részletet ami nem fer dolog.
ugyanis a PlayStation 4 APU-jában található processzormagok és az integrált grafikus vezérlő közösen dolgozhat a tökéletes térhangzás megszólaltatásához szükséges számításokon.
sad_Vamp Melyik csipre gondolsz?
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
#65675776
törölt tag
És tud majd annyit térhangzás és leképzés szintjén, mint egy rettenetesen régi Vortex2? Vagy még a mai kreatív hangcsipeket sem fogja elérni ebből a szempontból?
-
kispecek
aktív tag
Azért azt se felejtsük el hozzátenni, független attól melyik platformról beszélünk hogy azért egy sima TV-n, vagy akár egy kompakt HM rendszeren, nem lesz hallható különbség.Akármilyen csúcs cuccot pakolnak bele.
Bizony mélyen a zsebbe kell nyúlni atökéleteshangzásért.Legyen az 2.0 vagy 5.1-7.1.....
A játékosok nagy többsége nem rendelkezik több százezer, netán milliós hangrendszerrel.Napi egy alma - az orvost távol tartja.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #65675776 #17 üzenetére
Annál sokkal többet tudhat. Lehetséges, hogy a teljesen térbeli pozicionálás mellett sebességet is adj a hangnak. Igazából ez lenne a kulcs a jobb élményhez, mert a térhangzás eleme az xyz tengely és az idő is, de a jelenlegi rendszer csak két dimenzióban működik. A hardverek elég jók az előrelépésre, csak hiányzik belőlük a számítási teljesítmény, ami az IGP-ben viszont megvan.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Szerintem nem a hangzás fogja leadni ezeket a cuccokat. Akiket én eddig láttam konzollal játszani, azok rádugták a TV-re, ahonnan is valami bögre hangszóróból jött a recsegés. Szerintem az eddigi konzoloknál sem a hangchip, vagy a leképezés volt a szűk keresztmetszet, hanem maguk a hangsugárzók.
Egy normál rendszer erősítővel, ahol esetleg ki lehetne hallani a különbséget, az kb 250-nél kezdődik,és persze határ a csillagos ég.Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
atti_2010
nagyúr
Azért gyerekek egy minőségi füles nem kerül százezrekbe és azzal is lehet játszani, legfeljebb nem bolondul bele a család a sok lövöldözésbe.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #06658560 #22 üzenetére
Igen a sebességet.
Természetesen a CPU megmarad, de a fő fejlesztési irány az IGP sebességének növelése lesz, és az egyre jobb integráció, valamint a képességek kiterjesztése. Nyilván a konzolokat már ennek az igénynek megfelelően tervezték.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#65675776
törölt tag
válasz #06658560 #22 üzenetére
Azért a hang sebessége elég sok mindentől függ. Pl az anyagtól, amin áthalad. Már levegő esetén is eléggé változatos értékek fordulhatnak elő. Csak olyan apróságok befolyásolják, mint a hőmérséklet, légnyomás, páratartalom, hogy a fontosabbakat említsem. És mindezen tényezők máshogy befolyásolják a kis- és a nagyfrekvenciás hanghullámokat.
dabadab: A Doppler-effektus a hullámhosszra vonatkozik.
[ Szerkesztve ]
-
weiss
addikt
Mi a baj a PCM-mel?
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
#06658560
törölt tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elsősorban a csatornák jelentik a problémát. Ahhoz, hogy neked tökéletes legyen otthon a térhangzás olyan elrendezés kell a hangszórókhoz, ahogy a forrást felvették. Ez a legfőbb gond. Van már koncepció arra, hogy ezt teljesen el kell felejteni, és a hangokra térbeli objektumokként kell tekinteni. A forrás bárhova elvihető, és a térhangház mindig azonos legyen függetlenül a hangszórók meghatározott pozíciójától. Emellett két dimenzió nem elég, három dimenziós ábrázolás kell az időt is számításba véve. Egy ilyen nyílt PCM-et leváltó technikán dolgoznak már a cégek évek óta.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
veterán
De a valós életből sem egy helyről jönnek a hangok, hanem ezer különálló forrásból.
Ha jól értem, az új technológiával szoftveresen akarnák azt a térhangzást kierőltetni, amit ma az 5.1-esek tudnak. Ezzel nekem az a bajom, hogy szerintem magát a térhangzást sem lehet olyan jóra megcsinálni egy-vagy két hangszóróból mint 6-ból, a másik pedig az, hogy ha sikerül is a hangminőség tuti nem lesz olyan.
Szerintem inkább legyen egy ütős sztereó, mint egy emulált, de élvezhetetlen térhangzás.
(személyes vélemény)Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
-
#65675776
törölt tag
Akkor ezt fejtsd ki bővebben, mert a jelek szerint nem csak én nem értem, hogy egy veszteségmentes tömörítés miben korlátozza a térhangzást.
A joint stereo/intensity stereo igen, mert az minden fázisinformációt kiirt. Márpedig az emberi hallás a térérzetet a beérkező hullámok fáziskülönbségéből nyeri. PCM-ben ezek benne vannak. Ezért lehet akár sztereoban is térhangzást létrehozni. Pontosabban nem kigyomlálni belőle.
[ Szerkesztve ]
-
#97716736
törölt tag
Sokat újít a PS4, csak ne a rovására menjen. Kíváncsi vagyok mit tud majd ezzel a hangzással produkálni
-
dabadab
titán
válasz #65675776 #39 üzenetére
A PCM nem tomorites, csak sima reprezentacio.
(#36) Abu85: A PCM nem allit fel semmi korlatot. Ja, remlik, hogy ez a PCM elokerult valami hirnel, ami igazabol arrol szolt, hogy a rogzitett hangot nem csatornankent kellene a film meg egyebek melle adni, hanem siman eltarolni, hogy itt ez a hang (de mondjuk itt mar eleve PCM-ben tarolnad, ugye) plusz melle a terbeli pozicio meg egyebek es akkor a lejatszo ebbol, meg abbol az informaciobol, hogy a usernek pont milyen hangrendszere van, szamolna ki a megszolaltatando csatornakat (megintcsak PCM-be). De jelen esetben ez nem jatszik, mert itt nem rogzitett hangrol van szo, hanem valos idoben generaltrol, szoval ez mar most is pont igy mukodik - az egyetlen problema az, hogy meglehetosen gagyi modon, de annak megint semmi koze a PCM-hez, csak ahhoz, hogy minimalis erofeszitessel akarjak letudni a hangszamitast - ahogy daa-raa szokta emlegetni, az Aureal tizenot eve sokkal fejlettebb hangszamitast produkalt (gyakorlatilag a helyszin leegyszerusit 3D-s modeljen csinaltak "sound-tracinget"), mint kb barmi, ami most van - aztan az is PCM-mel ment (mert hat mivel massal?).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
decibel
aktív tag
Mi az, hogy legyen igazán térbeli? A hang most sem csak az elhelyezett csatornák irányából jön, szubjektíven, objektíven meg soha nem fog máshonnan jönni. Vagy real-time projektor kalibrációra gondolsz?
"Emellett két dimenzió nem elég, három dimenziós ábrázolás kell az időt is számításba véve" What? mi az, hogy az időt is számításba véve? Arra gondolsz, hogy mennyi idő alatt ér a hallgatóhoz a hang A hangszóróból és mennyi alatt B-ből?
"you are a monkey poo-poo"
-
nyunyu
félisten
Többek között a térhangzás legvalóságosabb visszaadása a cél csupán az adott tévé hangszóróin keresztül.
Elso dolgom volt a 32" TV beuzemelesekor letiltani a verszegeny hangszoroit, ami meg a hirmusorok beszedhangjat sem tudja normalisan visszaadni.
Meg hogy terhangzas.
A játékosok nagy többsége nem rendelkezik több százezer, netán milliós hangrendszerrel.
200-bol mar kijon egy normalisabb erosito, meg ket par hangfal.
Raadasul azt nem kell 2-3 evente cserelni, mint a VGAt/procit/konzolt.
[ Szerkesztve ]
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
-
kpal
veterán
Igen hamar kimerítik az erőforrásokat a PS4-ban
-
MaUser
addikt
Valamit nagyon elkeversz. A PCM az analóg hang egy digitális reprezentációs formája, nem limitál semmit elméletben. Illetve vannak tanulmányok mely szerint "zavaró" az így reprezentált hang. A másik kevésbé elterjedt reprezentálási forma a DSD, aminél elvileg ez már nem jön elő. A hang sokkal "térbelibb" lesz, ha a DSD mintavételezését növeled DDSD és QDSD egyre inkább terjed emiatt, SACD (sima DSD) meg kicsit így járt ezekhez képest. De ezzel még mindig csak ott vagy, hogy high-end rendszeren jobban elválik e a hang a két hangfaltól mélységben és szélességben.
A "többdimenziós" hangzás kapcsán a szó amit keresel a wavetracing, amit az Aureal már kb. 15 éve tudott és kb. két játék használt, mert az akkori legerősebb dedikált DSP-jükre (Vortex2) sem engedték ráengedni inkább a procival számíttatták és a driver csak a proci meglétét ellenőrizte. Ez - ahogy dabadab is írta - "feltérképezte" a rajzolt 3D-s teret és úgy számolt mindent dinamikusan, nem pár pontból HRTF-et, ahogy az A3D alapesetben v. kevésbé jól a Creative próbálkozásai. (A difi nem véletlen, az A3D a NASA űrhajósok kiképzéséhez fejlesztett csúcstechnikával tudott kezdeni alapból.) A gond ezzel az, hogy bármit le tudott térdeltetni akkor is (valamelyik SW játékban lehetett használni, ahol kristálybarlangban lehetett a végén engedélyezni, hát az eszméletlen volt ). Most nyilván egy IGP valamivel gyorsabb, mint anno egy PII, de ugyanúgy simán letérdelteti ezt is valószínűleg, mert nem három-négy nagyságrenddel erősebb az IGP, hogy csak egy-két %-ot vigyen el tőle a számítás, mint egy sima HRTF alapú logika.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
Új hozzászólás Aktív témák
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- PlayStation 5
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- TCL LCD és LED TV-k
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Feltűnt a dél-koreai hitelesítésen a PlayStation VR2 PC adaptere
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen