Hirdetés

Nyakunkon a retro konzolok rajongóinak Kánaánja

Az Analogue a közeljövőben két gépet indít útjára, amik számtalan 8 és 16 bites vas játékait támogatják eredeti adathordozóról.

A retro konzolok kedvelői dörzsölhetik a tenyerüket, ugyanis az Analogue hamarosan piacra dobja a Duót, amivel szinte az összes 16 bites NEC rendszer játékait nyúzhatják natívan. A gép PC Engine/TurboGrafx-16, SuperGrafx, TurboGrafx-CD, illetve PC Engine CD-ROM címeket tud futtatni (szóval PAL-t és NTSC-t egyaránt), és mindezt 1080p-s (vagy 720/480p-s) felbontásban, bármiféle lagtól mentesen teszi – ebből már adja magát, hogy szimpatikus ketyerében a HuCard/Turbochip kártyasloton kívül egy CD-olvasó is van.


[+]


[+]

Mindegyik klasszikus masina lényegi funkcionalitása közvetlenül az Altera Cyclone V FPGA-ba lett sűrítve, így a ROM fájlok emulációját nyugodtan elfelejthetjük a valódi, fizikai adathordozók javára. A 267 mm széles, 177 mm mély, valamint 34,7 mm magas, Analogue OS-t használó konstrukción természetesen van egy eredeti stílusú kontrollerport, de az integrált Wi-Fi/Bluetooth modulnak, továbbá a két USB kapunak hála többféleképp csatlakoztathatjuk a 25 dollárt kóstáló, 2,4 GHz-es vevővel és USB Type-C/Type-A madzaggal értékesített 8BitDo gamepadet, ami egyébként nagyjából 20 órán át bírja akkumulátorral, 15 perc múltán automatikusan alvó üzemmódba merül, plusz a Nintendo Switch konzollal úgyszintén kompatibilis.


[+]


[+]

A 250 dollárért már előrendelhető státuszban lévő, amerikai kiadásban fekete, japánban verzióban fehér szerkezet legfeljebb négy kontrollert képes kezelni, és a 48 kHz/16 bites hangot a HDMI aljzatán vagy a hangerőszabályzóval megtoldott, 3,5 mm-es fejhallgató kimenetén keresztül szólaltathatja meg, a firmware-ét pedig a beépített SD kártyaolvasójával frissíthetjük majd. A különböző képi beállításokhoz szoftverből férünk hozzá (például méretezés, scanline opciók, horizontális/vertikális nyújtás, stb.), és a tápellátásért egy 18 wattos, gyorstöltéses Type-C adapter felel.


[+]

Ez még nem minden, hiszen a terméknek Pocket névvel jön egy 220 dolláros, hordozható rokona, amely első blikkre talán egy modernizált Game Boy Pocketre emlékezteti az egyszeri szemlélődőt (pontosabban egy korábban már kapható mobilvasról van szó, ami egy ideje elfogyott a készletről, de ismét megvásárolható státuszba kerül) . A dolog bizonnyal nem véletlen, mert a feketében, illetőleg fehérben bezsákolható csöppség több, mint 2780 Game Boy, Game Boy Color és Game Boy Advance kazettát tud elfogyasztani, de ami még durvább, hogy átalakítók vásárlásával Game Gear, Neo Geo Pocket Color vagy Atari Lynx játékokkal is nyomulhatunk rajta natívan, a Duo NEC-es cartridge motyóival egyetemben.


[+]

A 3,5 hüvelykes, 360 fokban forgatható kijelző 1600x1440 pixeles felbontással dolgozik, és amellett, hogy képfrissítési rátája variálható, nagy pontossággal adhatja vissza a veterán korú handheld holmik megjelenítési karakterisztikáit (mondjuk LCD háttérvilágítási effektek, pixelrács minták, LCD szubpixel minták). Az összes gomb funkciója megváltoztatható, a Type-C segítségével tölthető, 4300 mAh-s akkumulátor mintegy 6-10 órára elegendő kakaót tárol, és a hangok sztereó hangszórók interpretálásában szólalnak meg, noha a 3,5 mm-es jack sem hiányzik a specifikációs listáról. A négyszereplős multiplayert lehetővé tévő aprósághoz beszerezhető lesz egy DAC-kompatibilis dokkoló, ami HDMI kimenetével 1080p-s jelet közvetít egy nagyobb képernyőre, és a két USB kapujába vezetékes kontrollereket köthetünk, amikből cakkpakk négyet kezel (négy Bluetooth, vagy két 2,4 GHz-es és két zsinóros). Az "étlapon" ott figyel még átlátszó hordtok és edzett üveg kijelzővédő is.

[+]

A Nanoloop szintetizátornak/sequencernek köszönhetően a farzsebünkben elférő jószággal szerkeszthetünk/hallgathatunk zenét, ám MIDI IN/USB-A/Analog Sync/Pocket Link kábelekkel (amelyek mellesleg együttműködésre ösztönözhetők a legtöbb Game Boyjal) MIDI-s DAW-okhoz (Digital Audio Workstation), mindenféle MIDI hangszerhez, PC-hez, Machez, más Pocketekhez vagy egyéb hardverekhez is kapcsolódhatunk. A játékkészítés iránt érdeklődők a GB Studióval nulla programozói tudással kelthetik életre az ötleteiket, amiket aztán microSD memóriakártyáról röffenthetnek be, ugyanakkor a fejlesztésben jártasok a burkolat alatt rejlő, második FPGA-ba portolhatják a saját megoldásaikat.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés