Az AMD részletezte az új Radeon Pro Software-t

A vállalat az elmúlt héten bemutatott normál verzió mellé átalakította a professzionális csomagot is.

Az AMD az előző héten mutatta be a Crimson ReLive Edition évközi nagyobb frissítését, amelyről az alábbi cikkben írtunk részletesebben. Emellett ugyanakkor a vállalat beszélt a Radeon Pro Software-re vonatkozó tervekről is, és ez a csomag is egy nagyobb frissítést élt meg. Az új 17.8-as verzió fő újítása, hogy támogatja a Vega architektúrára épülő drágább VGA-kat, ezen belül is a ma elérhető Radeon Vega Frontier Editiont. Utóbbi eddig csak egy külön meghajtót kapott, amivel persze működött, de mostantól a támogatás beépült a főverzióba.


[+]

Az új Radeon Pro Software alapvetően a nyílt forráskódúvá tett Radeon ProRender jobb támogatására koncentrál, amely már használható a Maxon Cinema 4D, az Autodesk 3ds Max, az Autodesk Maya, a SolidWorks, a Blender és az Unreal Engine programokban. Emellett elérhetővé vált a 8K-s kijelzők direkt támogatása, beleértve a Dell UP3218K-t, valamint a HDR is támogatva van, kiemelve a Dell UP2718Q-t. A ReLive modul is továbbfejlődött, méghozzá ugyanazokkal a funkciókkal, amelyeket megkapott a játékosoknak szánt normál meghajtó. További fontos változás, hogy a friss csomag már teljes mértékben támogatja a Unity-be és az Unreal Engine-be integrált LiquidVR-t, amit a professzionális környezetben elsődlegesen dizájn vizualizáció célzattal fognak használni.


[+]

A Vega architektúrára vonatkozó újítás, hogy a meghajtó aktiválja a Vega 10-be épített AMD Secure Processort, ami elérhető a félprofesszionális és a később érkező professzionális Radeon modellekre vonatkozóan.


[+]

Végül hivatalosan is megérkezett a meghajtóváltást lehetővé tevő modul, amely a Vega 10 GPU-t használó félprofesszionális és a később érkező professzionális Radeonra érhető el. Ez már ismert lehet a Radeon Vega Frontier Edition első meghajtójából, de az AMD kiemelte, hogy akkor még csak a kapcsoló volt beépítve, és ez tulajdonképpen ugyanarra az eszközillesztőre kapcsolgatta a hardvert, vagyis effektíve nem funkcionált teljes értékűként. Az új csomaggal ez megváltozik. Az alapot a Radeon Pro Software adja, ami mellé még feltelepíthető maximum két darab Radeon Software. Ezekre lehet majd átkapcsolni, és így válik normál funkcionalitásúvá a félprofi vagy profi hardver. Itt persze ki kell emelni, hogy a Wattman a Radeon Pro modellekre még a normál meghajtókban sem lesz elérhető, de a megcélzott piac amúgy sem tuningol.

A meghajtóváltással az AMD egy régóta húzódó problémára próbál reflektálni. Manapság több fejlesztő dolgozik legalább kettő VGA-val az adott PC-ben, annak érdekében, hogy professzionális meghajtóval legyenek elérhetők a tartalomkreálásra vonatkozó alkalmazások, majd a tesztelés a játékosoknak szánt környezetben történhet meg. A gond ezzel, hogy rendkívül körülményes és azért van szükség több hardverre, mert másképp meghajtókat kellene telepíteni, naponta akár többször is.


[+]

A meghajtók közötti gyors átváltással az AMD egy teljesen átfogó megoldást kínál, ugyanis a Radeon Pro Software biztosítja a tartalomkreáláshoz szükséges szoftveres támogatást, míg a mellé telepített egyik Radeon Software lehet a stabil verzió, teljesen reprezentálva a végfelhasználói környezetet, míg a másik telepíthető csomag lehet tesztmeghajtó is, amely nem feltétlenül stabil, de olyan funkciók érhetők el benne, amelyekre az adott fejlesztő igényt tart. Ezzel a háromkomponenses modellel az AMD szerint minden fejlesztői igény lefedhető csupán egy VGA-val.

Végül némi adalék még a Radeon Vega Frontier Edition modellhez. Ez technikailag mindent támogat, amit a Radeon Pro Software tud, viszont az alkalmazásokhoz való minősítéseket csak a Radeon Pro sorozat kapja meg, így ezek biztosítják a legnagyobb elérhető teljesítményszintet.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés