Hirdetés

Az AMD fejleszti az új PlayStationbe a grafikus vezérlőt?

A Forbes információkat szerzett az új generációs Playstationnel kapcsolatban, melynek tervezése egy korábbi AMD-s alkalmazott szerint már megkezdődött. A Forbes úgy tudja, hogy az AMD fejleszti a rendszerbe a grafikus vezérlőt, ami komoly fegyvertény lehet, mivel az aktuális konzolgenerációból egyedül a PlayStation 3-ban volt NVIDIA által tervezett GPU. Az új generációs masináról sajnos ennél több adat nincs. A Forbes érdeklődött az érintett cégeknél is, de sem az AMD, sem pedig a Sony nem nyilatkozott az ügyben.

Az új generációs konzolok közül egyedül a Nintento Wii U biztos, hiszen a japán cég ezt a rendszert már bejelentette, és az is kiderült, hogy a grafikus vezérlőt az AMD biztosítja. A Microsoft új generációs Xbox konzoljáról még csak pletykák vannak, de pont az AMD beszélt róla először, így ezt sokan egyértelmű beismerésként fogják fel, miszerint a vállalatnak köze lesz a fejlesztéshez, feltételezhetően a grafikus vezérlő oldalról. A pletykák szerint a rendszer alapját egy Oban kódnevű lapka adja, mely állítólag már gyártásba került, és a konzol előzetes verziója ott van a fejlesztőknél.

Az új generációs PlayStationnel kapcsolatban van eddig a legkevesebb információ. Valószínű, hogy a Sony fejezi be legkésőbb a fejlesztéseket, így hasonló forgatókönyv játszódhat le az új generációs termékek megjelenésénél, mint ami az aktuális generációnál. A CES 2012 ezzel kapcsolatban tartogatott némi csavart. Nanea Reeves, a Gaikai termékekért felelős igazgatója megjegyezte, hogy az egyik konzolgyártónak nem lesz új generációs fejlesztése, így a felhős játék is szóba kerülhet. Valószínűnek tűnik, hogy a Sony a PlayStation 3 élettartamát ezzel szeretné kitolni, ami értékelhető lépés lehet. Azt persze továbbra sem tartjuk jó ötletnek, hogy egy konzolgyártó mindent feltegyen a felhős játékra. Egyszerűen a technológia túl nagy kockázatokat rejt, hogy elsődleges rendszerként lehessen rá építeni, extra szolgáltatásként azonban nagyon is kecsegtető alternatíva.

A felhőt persze bárki bevetheti, hiszen a hardver oldaláról nincs komoly igénye, csupán egy internetre köthető rendszer szükséges hozzá, amihez el lehet készíteni a megfelelő kliensprogramot. Függetlenül az új konzolok érkezésétől valószínűnek tartjuk, hogy a felhős játékot – próba szintjén – minden piaci szereplő beveti majd. Ezen a ponton azonban lehetnek eltérések a stratégiában. Maga a felhős modell nem zárja ki az exkluzív tartalmakat, hiszen a szerver oldalán korlátozni lehet a hozzáférést az adott programhoz.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés