Acer blog: dolgozni törött notebookkijelzővel?!

Az Acer Aspire M3 Ultra notebook rögtönzött tartóstesztjéről szóló bejegyzésben említettük, hogy a tesztalannyal történt egy kisebb baleset. Az eset vélhetően Mulder és Scully ügynökök érdeklődését is felkeltette volna, tehát megérne egy X-aktát, ugyanis a mai napig nem tudjuk pontosan, hogy a tesztben szereplő notebook milyen indíttatásból ugrott le az asztalról nyitott állapotában, arccal előre a padlóra. Az esemény bekövetkeztekor épp nem tartózkodtunk a szobában, csak a puffanást hallottuk, így valamelyik házi kedvencünkre gyanakodhatunk maximum, hacsak nem hiszünk a természetfelettiben. A parkettáról felvakarva a gépet viszont már sejtettük, hogy itt bizony baj lesz.

Az Aspire M3 törött kijelzője kiszerelve: az esés jól látható nyomott hagyott
Az Aspire M3 kijelzője az esemény után, immáron kiszerelve: az esés jól látható nyomott hagyott [+]

Az eséstől az M3-as nem kapcsolt le és nem indult újra, így a fehéren világító kijelzővel és a jobb oldalán nem túl rendezett folyadékkristályokkal szembesültünk, amikor megfordítottuk. Noha a kijelző felső rétege nem sérült, nem tört el és nem repedt meg, de a belső sérülés letagadhatatlan volt. Öröm az ürömben, hogy a notebooknak más baja nem lett, még a háza sem pattant szét sehol, és azóta is tökéletesen működik. Szinte biztosak vagyunk benne, ha a gép esését nem a kijelző tompítja (vagy nincs nyitott állapotban), akkor kutya baja sem esett volna. Mindenesetre az incidens nem könnyítette meg az elkövetkező pár napot, hiszen kijelző nélkül dolgozni nem egyszerű, mindenképpen külső monitorra volt szükség, amin volt HDMI bemenet (DVI átalakító ugyanis nem volt kéznél). Ilyenkor tud a D-Sub kimenet rettentően hiányozni!

Kiszerelve pontosan beazonosítható a panel gyártója és a pontos típus
Kiszerelve pontosan beazonosítható a panel gyártója és a pontos típus. Esetünkben a gyártó az AU Optronics. [+]

A javítási procedúrát természetesen azonnal megkezdtük, de itt rögtön több út kínálkozott: kiszereljük magunk a panelt és szerzünk egy méretben beleillő nem gyári LED-es slim panelt, vagy  beazonosítva megpróbálunk ugyanolyat venni, illetve fordulhatunk az elsősorban nem garanciális és garancián túli javításokkal foglalkozó Acer márkaszervizhez (EC-CO Kft.) és őket bízzuk meg az eredeti állapot visszaállításával. Végül utóbbi mellett döntöttünk, pedig nyilvánvalóan interneten is hozzájuthattunk volna egy méretben passzoló panelhez (akár ugyanilyenhez), de így legalább ezzel a procedúrával kapcsolatosan is tapasztalatot szereztünk, amit megoszthatunk a blog keretein belül. Megjegyeznénk, hogy akinek garanciális gépével hasonló eset történik, annak nincs is más lehetősége, ha nem akarja a garanciát elveszíteni jogtalan beavatkozás miatt.

EC-CO Kft. - az Acer magyarországi márkaszervize Budapesten
EC-CO Kft. - az Acer magyarországi márkaszervize Budapesten [+]

A notebook azóta elkészült, köszöni tökéletesen jól van és működik, ahogy azt eddig is tette. Külsérelmi nyom nincs, és szerencsére más sem pattant el benne, így nem recseg-ropog-zörög. Hogy mennyi ideig tartott az alkatrész beszerzése, nagyjából mennyibe kerül egy ilyen művelet (a kijelzők ára ugyanis eltérő) és mennyi ideig tart, azt a következő bejegyzésben fogunk írni hosszabban, aminek kapcsán kicsit újra elővesszük a szervizes, garanciális témakör, ugyanis erről már nagyon régen, majdnem két évvel ezelőtt esett szó legutoljára. Apropó, erről jut eszünkbe, Acer blogunk ebben a hónapban ünnepelte második születésnapját! Rohan az idő...

  • Kapcsolódó cégek:
  • Acer

Azóta történt

Előzmények