Mint minden gyártó, így az Acernek is, kötelessége garanciát vállalni termékeikre, de alapesetben csak azokra a hibákra, amelyek rendeltetésszerű használat során keletkeznek, például gyártási hibából adódóan. Az ilyen típusú jótállás nem érvényesíthető azokra az esetekre, amikor az nem a gyártó, hanem a felhasználó vagy környezete hibájából ered – például ráömlik a kávé a billentyűzetre, leesik az asztalról és betörik a kijelző (ahogyan az velünk is megtörtént nemrég), esetleg túlfeszültség miatt romlik el az adott eszköz. Ilyen esetekben a keletkező károk helyreállításának teljes összege a felhasználó pénztárcáját terheli. A nem várt kiadások többféle módszerrel kerülhetők el, például külön biztosítást köthetünk véletlenszerű balesetekre az adott gépre (akár független biztosítóval, akár gyári konstrukcióban), vagy már eredetileg úgy vesszük, hogy ez a szolgáltatás jár a termék mellé.
Az Acernél mindkettőre van lehetőség, ugyanis a gyártó új üzleti, azaz TravelMate szériás notebookjai véletlenszerűen bekövetkező sérülések ellen is biztosítva vannak egészen addig, amíg a gyári garancia tart – tehát TravelMate esetében ez három év. Amennyiben nem üzleti Acer notebookokra esik a választás, hanem az Aspire sorozat közül válogatunk, úgy alapból nem jár ez az extra biztosításnak felfogható garancia, de szolgáltatásként lehetőség van megvásárolni a garanciakiterjesztést. A 29 990 forintos csomag megvétele csak új gépekhez lehetséges, pontosabban a vásárlástól számítva 90 napig lehet érvényesíteni ezt az igényt (ami lényegében egy regisztrációs folyamat, amit a TravelMate esetében nem kell kezdeményezni, a vásárláskor azonnal aktiválódik ez a fajta garancia). Fontos, hogy a külön megvásárolt véletlenszerű sérülésekre vonatkozó garancia napra pontosan ugyanaddig él, mint a notebookra vállalt normál garancia, azaz TravelMate és Aspire Ultrabookoknál ez 3 év. Az Aspire notebookok esetében más a helyzet, ezek ugyanis alapból két éves garanciával érkeznek, de a csomagot megvásárolva +1 évet is kapunk a véletlenszerű garanciakiterjesztés mellé. A véletlenszerű sérülés elleni garancia az 1 éves ITW jótállás keretien belül külföldön is érvényesíthető az adott országra érvényes szervizjogok alapján, ha egy külföldi utazás során sérülne meg notebookunk.
Mire és mikor érvényes?
Az Acer mindenki számára biztosítja, hogy a megvásárolt notebook biztonságban legyen minden körülmények között, ám a véletlenszerű sérülésre vonatkozó garanciának is vannak szabályai, feltételei. Az alábbi táblázat jól példázza, milyen esetekben nem érvényesíthető az ilyen típusú jótállás:
Sérülés típusa | Példa sérülésre |
---|---|
Folyadék | Sérülés véletlenszerűen ráömlött folyadék miatt |
Véletlen ütődésből eredő sérülés | Asztalról leesés |
Elektromos ingadozás | Áramszünet vagy vihar okozta ingadozás |
Véletlen törés | Törött adapter tű |
Sérülés típusa | Példa sérülésre |
---|---|
Szándékosa okozott kár | Dobásból vagy vésésből eredő |
Lopás | Lopás vagy lopási kísérlet |
Általános elhasználódás vagy túlhasználódás | Elhalványult billentyűzet vagy kopott vezetékek |
Elhasználódó alkatrészek | Általános akkumulátor elhasználódás |
Állat vagy élősködő okozta kár | Háziállat, rágcsáló vagy élősködő okozta kár |
Természeti katasztrófa vagy időjárás okozta kár | Árvíz, tűz, földrengés, jégeső és eső okozta kár |
A fentiek persze csak példák, a valódi élet ennél sokkal több kihívást és megpróbáltatást tartogat a notebookok számára.
Ha megtörtént a baj
Amennyiben rendelkezünk véletlenszerű sérülésekre vonatkozó garanciával, az nem változtat a garanciális ügyintézés folyamatán, tehát a korábban már ismertetett háztól házig garancia előnyeit élvezhetjük, nincs extra papírmunka vagy külön kárbejelentés. Azaz, ha megtörténik a baj, az első teendőnk az Acer szervizközpont értesítése telefonon, ahol egyeztetés után futárszolgálat szállítja a gépet az Acer brnoi szervizébe, ahonnan szintén futárszolgálat hozza vissza otthonunkba a kész notebookot.