Hirdetés

A Halo 3 szárnyakat adott az Xboxnak

Szeptemberben becslések szerint csaknem kétszer annyi Xbox 360 játékkonzolt sikerült eladnia a Microsoftnak a tengerentúlon, mint augusztusban, a játékgép ebben a régióban ráadásul a tavalyi záró hónap óta most először sikeresebb a Nintendo Wii-jénél, pedig utóbbi is komoly növekedéssel zárta a negyedévet – derül ki az NPD Group piackutató napokban közzétett gyorsjelentéséből. Mindez egyértelműen a múlt hónap második felében kiadott új Halo-epizódnak köszönhető, mely a Microsoft korábbi közleménye szerint pusztán a szoftvereladásokból adódóan már az első 24 órában 170 millió dollárt hozott a cég konyhájára. A Sony rivális konzolgépe, a PlayStation 3 továbbra is gyengén teljesít az Egyesült Államokban, a nyári árcsökkentés miatt valamelyest megélénkülő vásárlókedv mostanára a jelek szerint már múlófélben van.


Szeptemberben mindenkinek ő kellett

Az NPD kimutatásából az is kiderül, hogy a Halo 3 amellett, hogy komolyan fellendítette a hardvereladásokat, toronymagasan az élen végzett a szoftvereladási listán is: az FPS játékból nem egészen egy hét alatt 3,3 millió példány fogyott Észak-Amerikában, miközben a dobogó második fokán álló Wii Play ennek a mennyiségnek kevesebb mint a tizedét tudta csak felmutatni (az NPD 282 000 eladott példánnyal kalkulált szeptemberre). Hogy a Sony PlayStation 3 platformjára jelenleg mennyire kevés az igazán erős húzócím, azt jól jelzi, hogy a szeptember első felében megjelent, nagy reményekkel várt Heavenly Sword című játék 139 000 eladott példánnyal csak a szoftver-toplista tizedik helyére tudott felkapaszkodni (mellesleg a PS3 címek közül egyedüliként sikerült beverekdnie magát az első tízbe).


Azóta történt

Előzmények

Hirdetés