Az 5G-re építené a jövő játékélményét az NVIDIA?

A vállalat egy igen érdekes rendszeren dolgozik, ami távoli adatközpontokra helyezné ki a játékokon belüli számításigényes feladatokat.

Az 5G már itt kopogtat az ajtón, és az által elérhető adatátviteli teljesítmény sok területen új távlatokat nyithat meg. Úgy tudjuk, hogy az NVIDIA is ezt méri fel, és egy olyan rendszeren dolgoznak, amely az 5G-t kihasználva távoli adatközpontokat vonna be a játékokon belüli számításokhoz. Ezek lehetnek bármik, amelyek relatíve nagy teljesítményt igényelnek, így javítható lenne a fizika szimulációja, esetleg a mesterséges intelligencia, vagy egyéb, számítási futószalagtól jól függetleníthető lépcső. Nem is feltétlenül kell a GPU-s kalkulációkra gondolni, a lényeg a kliens részleges tehermentesítésén van.

Azt egyelőre nehéz megmondani, hogy milyen játékokban lehetne ezt alkalmazni, de maga a koncepció egyáltalán nem új, a Microsoft a rombolható környezetet ilyen módon számolta a Crackdown 3 című alkotásban. Most függetlenül attól, hogy az említett programot finoman szólva sem kedvelték meg a játékosok, maga a technológia működött, így a távoli szerverek folyamatosan küldték a fizikai számításokból származó adatokat a kliensekre.

Az 5G-ből arra lehet következtetni, hogy a vállalat leginkább a mobil eszközöket célozná, amelyekben azért nincs sok számítási kapacitás, legalábbis az asztali hardverekhez képest semmiképp, viszont idővel egy 5G-s modem a legtöbb ilyen ultrahordozható szerkezetnek jó eséllyel a része lesz.

Az NVIDIA rendszere egyelőre tervezési fázisban van, tehát egyhamar nem lesz bevetve, viszont annyira nincs is hova sietni, hiszen az 5G sem terjed eszméletlen tempóban. Nagy kérdés, hogy a vállalat a vezetékes hálózatra rááll-e. Technikailag az adatközpontok számára mindegy, hogy a kliens hogyan csatlakozik az internethez, így egy hasonló rendszer akár a komolyabb játékokba is bekerülhetne, de erre vonatkozóan semmit sem lehet még hallani, a cél elsődlegesen az 5G ilyen irányú kihasználása.

Előzmények

Hirdetés