Hirdetés

Jön a Vulkan API támogatása a 3DMarkba

Egyelőre csak az API Overhead teszt kapja meg a fejlesztést.

A FutureMark az előző év tavaszán jelentette be a 3DMark API Overhead tesztet, amely nevének megfelelően az API-k többletterhelését méri, és ennek érdekében elképesztő mennyiségű tartalmat rajzol ki a képernyőre. A teszt konkrétan úgy zajlik, hogy egy viszonylag kis procedurálisan generált tereppel kezdődik a mérés, majd ahogy megy előre a kamera, úgy rajzolódik ki egyre több objektum. Ezzel a kiadott rajzolási parancsok száma folyamatosan nőni fog, és tulajdonképpen azt fogja megállapítani a rendszer, hogy az egyes API-k és számítógépek használatával, másodpercekre lebontva átlagosan mennyi rajzolási parancsot sikerült kiadni, mielőtt a sebesség 30 képkocka/másodperc alá esett.

Az API Overhead teszt három API-t, ezen belül pedig négy módot támogat. A DirectX 12 és a Mantle API-s módban eleve több szálon zajlik majd a feldolgozás, mivel ezek úgynevezett független parancspuffereket kreáló API-k, tehát az egy szálra való korlátozásuk szoftveresen szimplán nem lehetséges. A DirectX 11-es leképzővel már két működési mód is támogatott. Az egyik az egy szálra korlátozott, míg a másik a deferred contextet is támogató többszálú feldolgozás.

Hamarosan beépítésre kerül azonban a Vulkan API, amely gyakorlatilag az ötödik mód lesz a teszten belül. Ez sok meglepetést persze nem fog tartogatni, a teljesítménye valószínűleg a DirectX 12 és a Mantle API-val mért eredményekhez közelít majd.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés