Hirdetés

Mit rejt a 3D jövője?

A Renub Research nlven ismert kutatócég a közelmúltban a meghatározó piaci résztvevők aktív bevonásával egy felmérést készített. Ennek célja az volt, hogy meghatározzák, milyen irányt is vesz az elkövetkező néhány évben a 3D-s tévék piaca, de természetesen a jelenlegi helyzetre is kitértek.

2010-ben két területen terjedt el igazán a háromdimenziós technológia, ez az Egyesült Államok és Dél-Korea, tehát Japán némi meglepetésre csak utánuk következik. A két ország összesen elvitte a 3D-s tv-piac 66 százalékát, és ebből csak az USA 40 százalékot vállalt magára. Nyugat-Európa egyelőre a fasorban sincs, ám az elemzők szerint 2012-től komoly növekedés várható ott is, olyannyira, hogy 2015-re ebben a régióban fogják a legtöbb ilyen jellegű készüléket értékesíteni.

Persze kicsit csalós a dolog, hiszen a felmérés külön kezeli az Egyesült Államokat (amelyről azt jósolják, hogy ott négy év múlva 25 milliárd dollár értékben adnak majd el háromdimenziós tartalmak megjelenítésére alkalmas eszközök), Kanadát, Japánt és Dél-Koreát. A vállalat Európában külön kiemelte az Egyesült Királyságot, ahol szerintük 2015-re már 4 milliárd dolláros forgalmat produkál majd ez a szegmens.

Mindennek eredményeként a Renub Research munkatársai úgy vélik, hogy 2015-re százmilliárd dolláros üzlet lehet a tv-piac, amely a jelenlegihez képest közel harmincszoros növekedést jelent. Ez nagyjából megegyezik a Display Search adataival is, akik korábban egy olyan tanulmányt publikáltak, amely szerint három év múlva évente már több, mint 90-100 millió háromdimenziós készülék találhat majd gazdára világszerte. Ebből kiderül, hogy a gyártók és a piackutatók az árak jelentős csökkenésével számolnak az elkövetkező időszakban, amely alapvető feltétele annak, hogy még jobban elterjedjen a jelenleg a várakozások alatt teljesítő technológia.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés