Hirdetés

Interjú a ThinkPadek tervezőjével

Legendás ThinkPadek

Januárban, a CES után kezdtünk el interjút szervezni David Hill-lel, aki idestova húsz éve vezeti a legendás ThinkPadeket tervező csapatot. Pályafutását még az IBM-nél kezdte, majd a ThinkPad márkanévvel együtt a Lenovóhoz vándorolt. Tevékenységének sikerességét semmi sem igazolja jobban annál, mint hogy nemrégiben eladták a százmilliomodik ThinkPad számítógépet – hasonló eredményt egyetlen márka sem tud felmutatni a notebookok világában. Ugyan a fogaskerekek kicsit lassan forogtak, de végre megérkeztek a válaszok kérdéseinkre, melyek java részét fórumozóink állították össze.

PROHARDVER!: Milyen érzés volt, amikor a  ThinkPad csapat az IBM-től a Lenovóhoz vándorolt? Hogyan zajlott az átalakulás, csak a céglogó változott az irodaépület tetején vagy komoly költözést és átszervezést végeztek? Az eredeti ThinkPad csapat milyen hányada került át az új céghez?

David Hill: A váltás hatalmas vállalkozás volt, de rengeteg új, izgalmas lehetőséget teremtett. Sok országban új irodába költözött a csapat, ami új emberekkel bővült. A ThinkPadek sikere az elmúlt tíz évben igazolta ennek a lépésnek a helyességét.


David Hill

PH: Melyik ThinkPad a személyes kedvence az IBM- és a Lenovo-érából?

David Hill: Az IBM-től a legelső ThinkPad 700 és a pillangószerűen szétnyíló billentyűzetes ThinkPad 701 a favoritom, mert egy formatermezési remekmű. Az újak közül az X1 Carbont kedvelem, ami a tervezők, mérnökök és marketingesek együttműködésének elsőrangú eredménye.

PH: Milyen notebookot használ jelenleg?

David Hill: Az új X1 Carbont.

PH: Egy új ThinkPadet készítését milyen arányban befolyásolják a formatervezők, a mérnökök és a marketingesek?

David Hill: Ez mindig egy közös munka, nem lehet azt mondani, hogy az egyik vagy a másik csapatnak nagyobb lenne a szava, jelentősége az elkészítésben.

PH: Mi volt a legnagyobb kompromisszum, amit el kellett fogadni az IBM-, illetve a Lenovo-érában?

David Hill: Nem találkoztam semmilyen kompromisszummal. A Lenovo rugalmasabb, és az iparág manapság nagyobb ütemben fejlődik, mint korábban. Most még gyorsabbnak és kreatívabbnak kell lennünk az új dolgokhoz való alkalmazkodásban, ami szerintem szórakoztató.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés