SIGGRAPH, Pentium és Jibo, a robot

A héten történt: SIGGRAPH, Hot chips, Gamescom

Igazán mozgalmas időszakon vagyunk túl. Az előző hetekben tapasztalt uborkaszezont rendkívül aktív öt nap váltotta fel, amely köszönhető három egymással párhuzamosan zajló eseménynek is. Bizony, a SIGGRAPH, a Hot Chips és a Gamescom kellő mennyiségű hírt szolgáltatott ahhoz, hogy ezúttal ne unatkozzunk.

Már hétfőn befutottak az első érdekességek, melyek jelentős része szoftveres jellegű volt, de a hardverpiac számára is lényeges. A Google például eldöntötte, hogy felengedi az OpenCL-t az Androidra, amely a Google Play áruházra nem vonatkozik, de kezdésnek ez is megteszi. Időközben a Khronos Group is aktiválta magát, így bejelentették az OpenGL API 4.5-ös verzióját a WebGL térnyerésével egyetemben. Ráadásul mostantól a Microsoft is része a Khronos Group WebGL munkacsoportjának, ami egyértelműen jelzi, hogy a redmondi óriáscég is ezt a felületet tekinti a webes háromdimenziós grafika alapvető szabványának.

A DirectX 11 és a DirectX 12 különbsége A DirectX 11 és a DirectX 12 különbsége
A DirectX 11 és a DirectX 12 különbsége [+]

A Khronos Group bejelentései persze a fenti hírrel még nem értek véget. A konzorcium az OpenCL SPIR 2.0-ről is beszélt, illetve ünnepélyesen bejelentették, hogy az iparági nyomásnak engedve teljesen újraírják az OpenGL-t. Ez egy éven belül már az ötödik olyan bejelentés, amelynek a tárgya egy érkező, alacsony szintű hardverelérést biztosító grafikus API. Ez tökéletesen reprezentálja, hogy az ipar merre tart a hardverek programozása szempontjából. Mindeközben az Intel és a Microsoft a DirectX 12-t demonstrálta, példával szolgálva arra, hogy miért is lesz jó ez az irány.


A Hyperlapse technológia

A szoftvereknél maradva a Microsoft is bemutatta a Hyperlapse technológiát. Ez utóbbi rendkívül ígéretes képkiegyenlítő megoldásnak tűnik az akciókamerát birtokló felhasználóknak. Véleményünkben kifejtettük ennek működését is, illetve a jelenlegi limitációkat, amelyekre remélhetőleg lesznek majd megoldások a későbbiekben.

Hasonlóan érdekes, bár teljesen másra való megoldás a TyGL, aminek fejlesztésében a Szegedi Tudományegyetem is részt vett. Segítségével felgyorsítható, illetve hatékonyabbá tehető a weboldalak megjelenítése, ami az ultramobil termékek térnyerésével nagyon hasznos lesz.


Cascaded voxel cone ray tracing a The Tomorrow Children című játékban

Szerdán megkezdőtött a Gamescom, aminek köszönhetően a konzolokról is érkeztek új információk. Bár ezek zöme játékbejelentés volt, amelyről társoldalunk, a Gamepod részletesen tudósított, de az is kiderült, hogy duplaannyi PlayStation 4 fogyott, mint Xbox One. Emellett a Sony komolyan gondolja a voxel cone tracing alkalmazását a játékokban, amire már mutattak is példát.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés