Hirdetés
-
Egyedi megoldást kínál majd a CMF első készüléke
ma Az első előzetesben látott, csavarszerű képződmény a Nothing Lock, amivel különféle kiegészítőket lehet majd a készülékre applikálni.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
New York visszafogná a közösségi média algoritmusait
it A fiatalokat védenék azzal, hogy megtiltanák a tartalmak algoritmikus vezérlését a fiataloknál, szülői hozzájárulás hiányában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Valkűr
őstag
Jó reggelt
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
Jön a MAC Pro...
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
-
Valkűr
őstag
ÉN az Eszakiban lakom a hóközpont mellett...Ács utca... Itt teljesen jól megy.. Gondolom valamit szerelhetnek azon a körzeten..
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
válasz vizslakutya #40873 üzenetére
Itt nálunk az az üzlet a dohanyboltok miatt megszűnt...
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
Kicsit OFF...Szeged fényei
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
Boldog Karácsonyt!
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
Nálam Északi városrész, 80/25 digi... De rendszerint ettől meg több, utóbbi időben 100 is megvan a letöltés...
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
-
Valkűr
őstag
válasz viperabácsi #43367 üzenetére
És Ez ugyan az mint a tied?
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
-
Valkűr
őstag
Sziasztok, sürgősen keresek olyan adaptert ami az angol konnektor villát alakitja át magyarra! Igy néz ki, persze nem baj, ha nem pont ez, csak a csatlakozás legyen ilyen angol be, magyar ki...Azonnal áttudom venni, árban megegyezünk!
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
BUÉK!
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
Nincs valakinek racsnileszedője, shimano kazettás rendszerhez kellene..
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
Sziasztok az apróba csak én nem tudok belépni? Nem tudok irni eladoknak mert kéri a belépést megadom majd nem csinál semmit, azt irja sikeresen beléptem hamarosan továbbit, de semmi sem torténik.
Ui: Közben rájöttem mi a baj...
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
válasz FoxiestFox #63803 üzenetére
Igazán? Hát érdekes meglátás, mert mikor felujitották mi bringások voltunk az elsők akiket kitiltottak a hidról..A másik pedig, h egyik oldalon engednek menni az úton, a másikon a járdán kell lavirozni a járókelőket kerülgetve, ami a 30 centis patka végett elég balesetveszélyes..A harmadik a hid végén lévő közlekedés és átkelés, az valami borzalom.
A Szabályok a felvonulás ideje alatt, mivel rendőri felvezetéssel történik, az elején és a végén is rendőr van igy módosulnak ez idő alatt. Nyilván a megkülönböztető jelzést elengedjük és a kötött pályás járműveket is, pld villamos elszoktuk engedni a lehetőség szerint.
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
válasz FoxiestFox #63807 üzenetére
Elég érdekes mentalitással állsz a dolgokhoz...Egy szóval sem emlitettem, h bárkit is ki kellene tiltani, mindamellett, h a legtöbb esetben a bringások az elsők akiket mindig kitiltanak mindenhol, ha történik valami. Csupán ők is egy közlekedési forma és egyre többen vagyunk. Szeretnénk csupán, ha minket is figyelembe vennének. Nekem semmi bajom az autósokkal, ahogy nyilván a gyalogosokkal sem, ez az egész nem erről szól.
A probléma az, hogy van Szegednek 2 hidja és egyiken sem lehet normális körülmények közt, biztonságban kerékpárral közlekedni, akkor úgy gondolom van miért felszólalni, természetesen nem csak a hidakon van gond. Azért az érdekelne, hogy te mivel jársz nap mint nap?
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
válasz FoxiestFox #63810 üzenetére
Mint a jelmondat is írja, mi csak megoldást keresünk, nekem teljesen jó lenne a másik híd is, de aki mondjuk a családdal akar átkelni a Mars tér, vagy a belváros környékéről az nem fog, nem tud akkorát kerülni, h az Új híd fele menjen.
Nem nekem kell eldönteni, hogy mit kell csinálni, nem vagyok építészmérnök. De mondok konkrét példát, hogy értsd miről is van szó, mi a probléma.
A legnagyobb probléma, míg a felújítás alatt az autós átmehetett addig a bringást kitiltották. Ennek az én, és a legtöbbünk meglátása szerint pont fordítva kellett volna lennie. Az autós áttudott volna gurulni a másik hidra és a bringások, gyalogosok, tömegközlekedés pedig elfért volna egymás mellett a Bertalanon. Ez ugye jelen esetben pont fordítva történt, amit a mai napig senki nem tudott megmagyarázni, hogy miért, még a kivitelező sem!
Az Új híd állapota szintén katasztrofális, mert ott ugyan hely lenne az úton csak épp senki sem mer a családdal áttekerni.Ennek két oka van, az egyik az útszélén lévő 10-15 centis kátyúk amik ledobnak a hídról, a másik a kerékpársáv hiánya. A járdán pedig nem lehet az oszlopoktól rendesen közlekedni, és elvileg ott nem is szabadna. Itt mondjuk a megoldás az utak javítása és a kerékpársáv felfestése lenne. Tervben van egy harmadik híd építése is, nem ártana akkor átgondolni a kerékpárosok helyzetét.
Szóval ezért a jelmondat a Bringázható hidakat. Remélem elég érthetően fogalmaztam, és így tisztul a kép nagyjából.
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
Kissé elbeszélünk egymás mellett, te ki tudja hány ezer bringásból kiragadtál néhány szerencsétlent és az alapján ítéled meg a bringás társadalmat. Kiragadhatom én is a több száz idióta autóst, gyalogost aki xarik a szabályokra, de nem teszem, mert nem erről szól a téma.
Tudom, h sok idióta bringás van, sokra még én is rászólok menet közben, ahogy van gyalogos és autós is aki felrúg minden létező szabályt. A zebrán átkelést semmiféle törvény nem tilt a mai napig, annyit ír miszerint a zebrán a kerékpárosnak nincs elsőbbsége. Ez nem jelenti azt, h nem is tekerhet át, még akkor sem , ha ezt a törvény őrei ránk akarnak erőszakolni. A szabályokat akkor módositani kell és konkrétizálni akkor lesz érvényes és érthető.
A statisztikát megnézve a balesetek legnagyobb részét a figyelmetlen autósok és a gyalogosok okozzák, nem pedig a kerékpárosok. Ez csak egy információ így végszónak.
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
-
Valkűr
őstag
Nálam a kresz annyit ir:
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól /KRESZ/ A jogszabály mai napon (2014.IV.2.) hatályos állapota
21. § (7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van – kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is – az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.
43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel – kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is – elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.A KRESZ szerintünk áttételesen fogalmazza meg, hogy átbiciklizhet-e egy zebrán a kerékpáros vagy nem. Van egy szabály, ami megvilágítja az elsőbbséget – ám nem ad választ arra, hogy le kell-e szállni vagy sem:
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
válasz bitpork #63828 üzenetére
A közúti balesetek túlnyomó részét, 59 %-át a személygépkocsi-vezetők okozták, de a közúti forgalmon belüli aránya ennek a csoportnak a legmagasabb. A tehergépkocsi-vezetők a balesetek 9 %-ának, az autóbusz-vezetők pedig az összes baleset 1 %-ának az okozásáért felelősek. A kerékpárosoknak a balesetet okozók körében betöltött aránya az első kilenc hónapban 12 %-os..
Forrás:
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
válasz FoxiestFox #63833 üzenetére
Mert a kerékpárosoknak nem kötelezik a kreszt, pedig én betenném az általános iskolai oktatásba...
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
Utoljára irom le, mert nem érted vagy nem akarod. Neked egyértelmű mert láttad és tanultad a kresz szabályait. Azt egy szóval sem mondtam, h én nem ismerem, csak annyit irtam, h nem egyértelműen van fogalmazva, a laikusok számára és aki nem tanulta az nem fogja tudni és nem is köteles tudni amig számára ez nem kötelező. Lehet itt vitázni órákat erről de addig amig nincs egyértelmű szabály ami a kerékpárosokra vonatkozik és kötelező mint autósnak a vizsga addig csak szócséplés az egész téma.
Vagy jogsim, idestova 25 éve szóval a kresz szabályaival tisztában vagyok. Nem is a magam nevében beszélek. A személyeskedésedre pedig nem vagyok kiváncsi, örülnék ha ezt kihagynád a témából és inkább figyelmesebb lennél.
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
-
Valkűr
őstag
Kérlek szépen ne ferdíts, én nem veszekedni jöttem ide. Nem a magam, hanem a legtöbb, akár gyermek kerékpáros nevében szólaltam fel. Gyermek is kimehet egyedül kerékpárral adott kor felett, de ettől még nem fogja ismerni a kreszt, és mivel nem is kötelezik akkor mitől kell egyértelmű legyen számára bármiféle szabály? Nem is értem miért rám van háritva ez az egész? Többször leirtam, h nem a magam nevében beszélek, autóval is járok, jártam, tehát ismerem, ismernem kell a szabályokat. Mindegy...
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
Ez egy jó példa az emberi hülyeségre...Ha csak áttolni lehet, akkor mi a francnak festették fel, akkor leszáll és áttolja a zebrán ugyan úgy, hiszen amikor leszáll akkor ugyan olyan gyalogos mint a többi, de minek akkor a felfestés Bár erről is olvasni millió dolgot, h itt nem kell leszállnia a bringásnak, hanem a a kereszteződésekre vonatkozó elsőbbségi szabályok érvényesek. Ez utobbit elvileg meg is erősítette a Nemzeti Közlekedési Hatóság Kommunikációs és PR Osztálya, ha ez az irás valós.
De lehet ezt én értem félre, ezt emeltem ki: . Előbbiek alapján bármilyen úttest keresztezése kerékpárral csak gyalogosan történhet. Kivételt képez az a helyzet, ha a kerékpáros gyalog-kerékpárúton vagy kerékpárúton halad, amelyet átvezetnek egy másik úton."
Az NKH levele így folytatódik: „A kerékpáros a gyalogos-átkelőhelyen a gyalogosokkal elvileg párhuzamosan halad, elsőbbségadásról ekkor nem lehet szó. Ha ez az átkelő csak zebra, ott nincs mód átbiciklizni, ahogy alapesetben a járda sem a kerékpárosoké, ezért leszállva át kell tolni a kerékpárt a gyalogos-átkelőhelyen. Ha a kerékpáros kijelölt gyalogátkelőhely mellé felfestett kerékpárút-átvezetésen akar átkelni, a párhuzamosságot kihasználva leszállás nélkül is áthaladhat az úton, ha a gyalogosokkal együtt vagy tőlük függetlenül az úton haladó járművektől az elsőbbséget megkapta."
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
Igen ahol van tábla ott egyértelmű, de találkozni olyannal is ahol tábla nem jelzi a kerékpárút végét csak sima átvezetés van...Asszem a csongrádin is ilyen, de nem esküszöm meg rá, Diofa és csongrádi meg a rózsa utca kereszteződése. De nem vagyok benne biztos...
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
válasz Polemius #63859 üzenetére
Természetesen igazad van, de nekik van kresz oktatás kötelezően ahol erre pontosan ki is térnek. Ha lenne a kerékpárosoknak is kötelező kresz akkor nem lenne vita tárgy a dolog. Én biztos kötelezném, legalább egy alap szinten, pont emiatt.
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
NA most vagy én vagyok a hülye vagy a tükör a görbe...Kiváncsiságból körbetekertem itt a környéken és a városban. Minden esetben láttam a sárga felfestést az uton, sőt sok helyen még pirosra is van festve mellette a kerékpárvonal. Tiltó tábla és kerékpár út vége táblát egyedül ott láttam a hidnál, sehol máshol. Mákom volt mert épp a Gedoi sulinál jöttem át és ott álltak a rendőrök és rákérdeztem. Ők azt mondták ahol nincs tiltótábla és a kint lévő tábla ketté osztva és jelöli, h kerékpár és gyalogos valamint fel van festve a csik a kerékpárosnak a zebra mellett, ott áttekerhet a kerékpáros, mert az a kerékpárút folytatása csak megszakitja egy keresztezés. Most akkor ő tudta rosszul vagy ez valóban igy lehet?
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen