Hirdetés
-
Szupervékony külsővel jöhet a Mix Fold 4
ma A Xiaomi viszont nem ezt, hanem a Mix Flipet hozhatja a nemzetközi piacra.
-
Computex 2024: Léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett
ph Élőben is brutális a Fuzion hűtése, ami két verzióban, egy RTX 4090 és egy RTX 4080 Super kártyán is feltűnik.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
lorcsi
veterán
plátói kérdés, de szerintetek ezt a iszonyat magas parkolási pénzeket mi a tökömre költik??!
akkora és oylan mély kátyúk vannak mindenfele..hogy mint valami kibaszott akadály pálya
holott a belvárosban alig találni parkolóhelyet gondolom nem mindenki kapta ezeket csak úgy ajiba az év elején -
tixem
addikt
Hali
Hol kapok a városban olcsón rocket blowert? Olcsó alatt 1000 Ft alatti árat értek
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
ZsZso
Közösségépítő
válasz -Tsaba- #79252 üzenetére
Két éve nálunk is új autóra volt szükség család bővülése miatt. Sok város, 3-4 havonta hosszabb út. Valami japán márkában gondolkoztunk. Azután haverom felvetette a Priust. Élből elutasítottam. Hybrid?! És ha elromlik? Ki tudja azt javítani? Gatyám is rámegy! Ááá nem! Aztán futottam én is egy kört a lopás mizériával ami még jobban elvette a kedvem. Sok olvasás és utánajárás után végül rá kellett jönni, hogy féligazságok terjedtek csak el. Fél- háromnegyed évre rá vettünk egyet. Úgy tűnik jó döntésnek bizonyult, csak ajánlani tudom.
Szóval nálunk is így kezdődött .
armegoszto.hu - akciók egymás közt :::..::.. https://www.facebook.com/armegoszto ::..::
-
fecus
őstag
Hát, ha ilyen kocsit vennék akkor plugin-t kellene, mert azt a városban benzin nélkül is tudnám használni, és az tetszene. De 200 000-km-es kocsit én nem merek megvenni.
"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi
-
tixem
addikt
1: 2 millióból nem kapsz plugint
2: Már a Prius 2 is tud menni magától tisztán EV módban igaz nem sokat, de tud, P3 pedig még többet. Annak éri meg aki gyakorlatilag kizárólag városban közlekedik vele, egyébként nem éri meg a felárat.
2: a Prius-nál 200e km gyakorlatilag még bejáratos. 600 ezer km-rel is meg merném venni, mert olyan egyszerű az egész rendszer benne, mint a faék és gyárilag hülyebiztosra van tervezve.Egy hasonló korú és futású opel, vw, vagy egyéb más márkánál már elgondolkodnék a dolgon, de még azoknál sem sok a 200e km a mai világban. Nem értem miért ekkora mumus a hazai használtautó vásárlók körében ez a futásteljesítmény. 10-15 éves autókról beszélünk, osszuk le azt a 200 ezret erre az időre. Maximum 20 ezer km per év, lófütty.
[ Szerkesztve ]
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
ZsZso
Közösségépítő
Te tudod, de egy 50 -et futó is lehet rosszabb állapotban mint egy 200k -t futott ha pl. magasról tettek az olajcserére. Nem km óra állást veszel hanem állapotot (ahogy a kolléga is mondta). Ha csak az órát nézed akkor valószínűleg rád fognak sózni egy tekertet.
Egyik haverom mondta régen, hogy olyan autót fog venni amiből sokat lát taxiként, mert azok valószínűleg sokat -bírják. Így is tett és nagyon elégedett is volt (akkor még nem voltak hybridek). Igaza volt.P2 -ben nincs plugin, csak homemade, amit tuti nem vennék. P3 pedig 4 milliónál kezdődik.
armegoszto.hu - akciók egymás közt :::..::.. https://www.facebook.com/armegoszto ::..::
-
ZsZso
Közösségépítő
Pontosan. 10 éves kocsinál 120k futás gyanús inkább mint vonzó (persze lehet attól igaz), de kérdés mennyit állt stb.. Az se tesz jót a vasnak. A futás fontos, de van nála fontosabb is: biztonságos -e vagy újraépítették a kocsit, szervizelve volt -e rendszeresen (szervizkönyv!), stb.
Remélem sikerül a kollégának okosan választani. Kétségtelen, hogy az ész mellé kell szerencse is, úgyhogy szorítunk.
armegoszto.hu - akciók egymás közt :::..::.. https://www.facebook.com/armegoszto ::..::
-
macilaci78
nagyúr
Nagy ritkán ülök taxiba, szoktam beszélgetni a sofőrrel a kocsikról. Mondanak hideget, meleget is, szóval érdekmentesen beszélnek a verdáról, vagy a korábbi verdáról.
Priusban is ültem egyszer, 15 km-es túra volt. Nem látom nagy előnyét egy hibridnek egy takarékos motorral szemben. Azt a Priust használtan 170k km-rel vette a taxis, 350k km volt benne, Százhalombattáról jár Budapestre dolgozni vele, engem Érdre vitt.
Ezzel együtt nem tetszik, sem az utastérben, sem a csomagtartóban nem találok első blikkre elég helyet egy Octaviával összehasonlítva például, pedig 2 millióból már van helyválaszték is.Még egy gondolat: vonóhorog. Ha használták, az lehet gond. Nem mindegy, hogy valaki alkalomszerűen hazavitt egy-egy bútort a Jyskből, vagy őstermelő és minden héten négyszer a nagybanira talicskázza a portékáját.
10k km/év: Anyósom kocsija ennyit fut, munkába járós Ignis, városon belül. Vidékre az Após Passat-jával járnak. Öcsém Jettája 15k km/év, városban alig veszi elő, hetente kétszer megy haza szülőkhöz, 500 km/alkalom, amivel a futás nagyját le is fedtük.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
tixem
addikt
válasz macilaci78 #79262 üzenetére
Hála istennek a prius van annyira rétegautó még mindig, hogy a hozzászólásod végén emlegetett réteg és a hozzájuk hasonló észjárásúak azt se tudják, hogy létezik ilyen autó. Sok taxi van az biztos, meg is értem.
Nyilván egy hodály Octi élhetőbb autó, de ugye kinek mi a fontosabb. Én például simán feladnám a kisebb garzonnyi csomagtartót a nyugodt kilométerekért cserébe.
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
macilaci78
nagyúr
Az autó egy dolog, a motorpalettán is sok múlik.
Alapvetően a motoron múlik, mennyire ismered meg jól a szerelőt, az autón pedig hogy például rohad-e, vagy otthagyod-e a fogad egy balesetben.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
ZsZso
Közösségépítő
válasz macilaci78 #79265 üzenetére
Így igaz. Nincs olyan, hogy TÖKÉLETES autó és sajnos nincs tökéletes tanács sem arra, hogy milyen autót vegyen az ember. Pont jó, hogy egyikünk ezt kedveli, a másik amazt. Így szerencsére több nézőpontból tudjuk vizsgálni az adott témakört.
Szerk: hopp, az előző hozzászólásodra akart merni válaszként.
[ Szerkesztve ]
armegoszto.hu - akciók egymás közt :::..::.. https://www.facebook.com/armegoszto ::..::
-
fecus
őstag
1. Kár.
2. 20-30km azért kellene. 50 már ideális lenne. Egész évben furikáznék éjszakai árammal, évi 10szer meg beröffenteném a motort.
Az lehet, hogy a hajtás bejáratós 200 ekm-nél, de 10 éve eszi a só, víz, fagy, kőfelverődés, kátyú, jégverés, stb. Azért a felfüggesztés, vasanyag, festés csak "hagyományos"?Sajnos nem vagyok a facebookon így nem tudok belépni.
Én értem, hogy állapotot veszünk, de a nem látható részeknél a statisztikai esély a hibára biztosan minden használati évvel nő. Ehhez azért nem kell gépésznek lenni.
"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi
-
castiels
addikt
Valakinek van UPC Digitális előfizetése?
-
csoszogi
tag
Amit előző leveledben írtál, az azért bizonyos szempontból kizárja a full elektromos autót, nem? Szegeden láttam Teslát meg Opel Amperát is.
Nálunk is a régi Opel elrohadt, mert keveset használtuk relatíve, és az idő megette..
A többieknek, vagy tixem-nek, mint laikus kérdezem:
Ültem egyszer Priusban, Pestre vitt fel, nekem tetszett, de kb ennyi, jó volt nézni középen azt a töltöttséget jelző kijelzőt...Pályán a pillanatnyi benzinfogyasztás jelző, soha nem esett le nullára, de már nem emlékszem mennyit mutatott...
A kérdésem a magas kilóméterállásról, és hogy bejáratós lenne. Mennyibenn más a futómű, felfüggesztés, gumicsövek, termosztát, EGR szelep stb mint más autóban, hogy nem kell hozzányúlni (oké tudom elektromosban ilyen nincs, de a benzinmotornak kelle legyen, nem)? Nekem azért pár dolgot cseréltek addigra..Mondjuk egy 200ekm-nél átlagban mennyit megy a benzinmotor? Mert itt Szegeden a sík terepen autópályán csak kell a benzinmotor az akksik töltéséhez?
Nekem a szerelőm azt mondta, hogy ha csak ritkán rövid távokra használok egy benzinmotort, mondjuk napi 1-5km a munkába menet akkor az többet árt a motornak mint egy autópályás intenzívebb használat. Ez pont az évi 10e-15e km.
Vagy ez motorfüggő?
[ Szerkesztve ]
-
tixem
addikt
"a nem látható részeknél a statisztikai esély a hibára biztosan minden használati évvel nő."
Erre egyszerű a megoldás: új autóIlyen ez a popszakma, sajna olyan kalappal köszön az ember, amilyen van. És azért egy 10 éves autó ha normálisan karban volt tartva még egy 10 évig gond nélkül elszaladgál.
[ Szerkesztve ]
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
tixem
addikt
válasz csoszogi #79269 üzenetére
A priusban direkt erre találták ki a saját kis Atkinson ciklusú benzinest, sok leállásra és indításra. Az idő eddig azt igazolja, hogy működik a dolog, egy hasonló karakterisztikájú Otto motor márt lehet megkotlana ilyen igénybevétel mellett. Sokat lehet vele motorfékezni, ezáltal kicsit kevesebbet igénybe venni a fékeket. Nem egy Priuson 200e felett még a gyári nyereg+betét van fent. Azt nem tudom ilyen futás mellett mennyit megy a motor, de szerintem ez nem is lényeges, mert folyamatosan rásegít az elektromotor a működésére és vice-versa.
EGR itt is szeret rakoncátlankodni, de igazából ez sem fordul elő tömegével.Ami a klasszikus autó mivoltát illeti, ha jól tudom az akkori Avensis alapjaira épült, ami megint csak egy megbízható darab.
(#79271) fero02 20 éves lesz lassan a G Astránk, semmi komoly baja nincs és nem kell rohangálni vele havonta szerelőhöz. Évi egy átvizsgálást megkapja, olajcsere miegymás. Fék, vezérlés, olaj stb pedig minden autónál cserélendő. Tavaly lett rajta mindegyik lengéscsillapító cserélve, hála a jó magyar utaknak. Nem érzem rajta a tervezett elavulást.
[ Szerkesztve ]
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
r0by
addikt
válasz csoszogi #79269 üzenetére
Én is sűrűn használom 1-5 km-re az autót. 1.8 benzin. 230k km van most benne, 14 éves. Novemberben elvittem motorgenerálra, mert egy kicsit elkezdte csipegetni az olajat. Lett benne gyűrű és mindenféle tömítéscsere, azóta frankó, nem eszi az olajat. A szerelők szerint egyszer hamis olajat adhattak el nekem, ezért a gyűrűk beragadtak és nem tudták jól ellátni a szerepüket, magyarán hogy az olajat visszahúzzák.
Viszont amit mondani akarok az az, hogy a generál során szétkapták a motort, hogy átnézzék. Semmit nem láttak benne, azt mondták teljesen jó állapotban van minden, ez még simán el fog menni 300k km-t. Kopp-kopp-kopp
Úgyhogy szerintem ez inkább motorfüggő lehet -
tisn
addikt
Én is sűrűn használom 1-5 km-re az autót. 1.8 benzin. 230k km van most benne, 14 éves. Novemberben elvittem motorgenerálra, mert egy kicsit elkezdte csipegetni az olajat.
ez milyen verda?
az enyem 1.6 megane, 15 eves (atyaeg), 350k km, motor meg nem volt bontva, olajat nem eszi (mind en tettem bele) pedig az elejen 30k kmkent volt olajcsere (akkor meg 3-4 evente cseret terveztem )
most mar azert jonnek ki a hbiak, latszik a sok km, mar cserelni kellene
-
Doggy dog
senior tag
Ha már autós téma.
Ajánlott kipufogós Szegeden?
Hattyason Ádokék?
Rezgéscsillapítót kell cserélni.APA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295
-
csoszogi
tag
Köszi a választ, valami ilyesmit sejtettem a dolog mögött. A mi 21 éves F Astrank-nak azért volt pár baja, de mindig javítható volt, nem roppant bele a családi kassza.
r0by, tisn :
mi éveken keresztül csak arra használtuk szinte, évi 10k kilometer, hogy a 3km-re levo munkahelyre menjunk, meg haza (+ovi, bolcsi,suli), bevasarlas, nekünk igen nagy mértékű volt a kokszosodás, kellett cserélni EGR szelepet, motort meg kellet bontani, hengerfejtömítés, gyűrűzni, meg szelepeket is kellett cserélni, 1.6 benzines F Astra. De legalább ezek újabbak.. Azóta igyekszünk pályázni is többet, van, hogy csak amiatt, hogy a motor megfelelően kitisztuljon. Ez az ami közvetlenül amiatt lehetett, hogy nem megfeleően használtuk, vagy az előző tulaj, mert használtan vettük (73k most 213k km). Az olaj minőségi, a szerelőm cserélte, ráadasul a kokszosodás miatt sűrűbben is, szóval az nem lehet, hogy hamis szar olajat kaptam volna a boltban. Apaméknak meganjuk volt (1996), nekik sem kellet a motort bontani, de nekik meg más baja volt a verdanak.[ Szerkesztve ]
-
ritkaság
tag
Sziasztok!
Ha már rövid távú autóhasználatról beszéltek, akkor meg kell említeni a rossz magyar elnevezéssel ellátott állófűtést, ami nem is az. Vannak a központi üzemanyag rendszerről működő mini kazánok. Ezeknek 2 fajtája van. 1. Valódi állófűtés: ez levegős. Az utastér levegőjét fűti. ". magyar nyelvben állófűtésnek nevezett, ami a motor vízét melegíti elő. Ez azt tudja, hogy max. 50°C-ra melegíti elő a motort és max. 1 órá hosszáig megy. Fogyasztása 1 óra alatt 0,5 liter üzemanyag. Kb.: 5 kw teljesítményű, de van 3 kw-os is, típus függő.Sajnos sokan ezt használják utastér fűtésre, nem arra való, de hozzá lehet kötni a fűtő ventilátor vezérlését és így mire beszállsz a kocsiba jégmentes a szélvédő. Na ezzel megakadályozható a motorkopás nagy része.
Doggy dog: Ádokék a legjobbak szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
-Tsaba-
tag
válasz csoszogi #79277 üzenetére
Bár ez Ignác, de egy időben rászoktam a Tesco melletti olcsó kútra. Nem sokra rá be is jelzett a fojtószelep, utána tisztítás majd Shell, akkor egy ideig még ment, de aztán cserélni kellett (szerelő is rám szólt hogy felejtsem el hogy ott tankolok).
Nem lehet hogy nálad is a benzin (volt) a ludas (már EGR szelep tekintetében)?
Bár ha jól tudom Opeleknél ez amolyan típus jellegű hiba...[ Szerkesztve ]
-
Ted_Beneky
senior tag
Melyik adón és mikor volt most a hétvégén a "Mi kis falunk"? Nézte valaki?
Csillagkaput a Csillag térre!
-
tisn
addikt
válasz Ted_Beneky #79284 üzenetére
Rtl
Szombat
Néztem -
csoszogi
tag
válasz -Tsaba- #79283 üzenetére
Ja van egy par tipushibajuk, rothadas, szelvedo parasodas stb... Ez meg akkor volt, mikor meg nem volt a Napfenypark (amugy szoktam ott is), de legtobbet Makkoshazin tankolok, az van kozel, vagy az Etelka soron, vagyis: OMV, a mostani MOL meg a masik az Etelkan Agip kutak voltak regebben. Vagyis OMV, Agip volt, azok meg jok tudtommal...
A Napfenyparkhoz: beallok tankolni, tankolok mondom akkor menjunk. Semmi... megadta magat az uzemanyagpumpa..
A szerelom nekem sem ajanlja a diszkont benzinkutakat, es inkabb a 98-ast ajanlja a 95 helyett, az jobb a motornak azt mondja.Amit en tudok: a legtobb benzin Szazhalombattarol jon, a cegek teszik bele a kulonbozo adalekokat. Amirol talan itt irta valaki, hogy kb 4-5 uzem gyartja a vilagon...javitsatok ki ha nem jol tudom
[ Szerkesztve ]
-
Gondwana
addikt
Autòs kérdések: OILròl (pl. Fonògyàrin) mi a közvélekedés, a teszkògazdasàgoshoz, vagy a MOLhoz esnek közelebb minőségben?
Priusban elfér hàtul 3 gyerekülés?... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
ZsZso
Közösségépítő
válasz Gondwana #79291 üzenetére
Prius 3-asban szűken és gyerekülése válogatja (link). De jó hír, hogy van belőle Prius+ is, ami 7 ülesés - az viszont csak 2012 -től készül, úgyhogy drágább. A Prius kettes tudtommal 20 cm -mel keskenyebb autó. Na abba szerintem csak nagy mázlival lehet besakkozni 3 ülést.
armegoszto.hu - akciók egymás közt :::..::.. https://www.facebook.com/armegoszto ::..::
-
veze
őstag
válasz Ted_Beneky #79284 üzenetére
néztem ,de nagyon erőltetett gagyi lett
kb arról szólt hogy ugybevoltunkb@szvafüvezve hogy semmire sem emlékszünk másnap. Ez volt a történet fő szála.
Én azt hiszem a későbbiekben kihagyom ezt az "évadot"... -
fradi81
veterán
Hello
Otthoni víztisztítót aki használ, jobb a víz íze, kevésbé szagos mint előtte?
moto g72, Ninebot d28e
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs