- Hisense LCD és LED TV-k
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- 3D nyomtatás
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
Hirdetés
-
Nem kap több frissítést a Wolcen: Lords of Mayhem
gp Szeptembertől a többjátékos mód már nem lesz elérhető.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Bemutatkozott a Redmi 13 4G
ma Ne keverjük össze a Redmi Note 13 4G-vel vagy a Redmi 13C 4G-vel.
-
PROHARDVER!
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Ha szelepfedél, akkor azt valamivel egyszerűbb cserélni, mint a HF tömítést, mert nem kell hozzá leszedni a HF-et. Itt egy jó kis videó HF tömítés cseréről H4 esetén. Namost ha már ennyire szét van kapva, akkor tényleg érdemes vezérlést cserélni, meg ha már döglődik a tömítés, akkor jó eséllyel a HF-et is meg kell "kapargatni" kicsit, jó eséllyel síkolni is. 12:35-nél kezdi visszarögzíteni a HF-et, azt külön érdemes megnézni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Petester
senior tag
Ejj, most olvasom. Nem lesz amúgy para szerintem, valamennyi olaj kerülhetett a kipuff leömlőre, arról jöhet fel a füst. Ha indítás után 1 perc múlva jön, másról nem nagyon jöhet, hisz a hengerfej nincs még olyan meleg akkor.
Nekem egyszer a Bogárral volt, hogy szar olajszűrőt kaptam és elengedte az olajat a tömítés mellett. Csak ott az volt a nagy baj, hogy a szűrő közvetlen a kipuff dob mellett volt és egyből ment rá az olaj. Menet közben vettem észre, hogy baromi füstfelhőt húzok magammal. Lehet nem sok kellett volna, hogy ki is gyulladjon, de mákom volt.
Nem játék az olaj, de Neked szerintem nem került olyan nagy olaj mennyiség a leömlőre, alá kellett volna feküdni megnézni.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Lesz majd topiktali valamikor?
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Megy most az agyalás az automata váltó olajjal kapcsolatban az egyik FB csoportban. Most újra elővettem magamban a témát, hogyha kész a rendes citromom, akkor ne Castrol olaj kerüljön bele (Seibiko szerint ez is jó, így most ez van a váltómban), hanem ami valóban belevaló.
Tavaly Motult vettem bele, mert elvileg tudja mindegyik gyári előírást: [link]
Ez meg a gyári követelmény: [kép]
A gyári olajat Vajna Zoli 20.350 Ft-ért adná, ami 4 literes fém dobozban van. Ez sokkal drágább, mint a Motul (3400/liter). Szerintetek megéri?
Motul lenne literes kiszerelésben, a teljes felöltéshez a gyári dobozból kéne hármat vennem, amiből meg maradna 2,5 liter... Amit meg nem tárolnék 5 év vagy 60k km-ig...Amúgy a legolcsóbb, ami szintén tudja a gyár által szabott feltételeket, az ez. De inkább a Motul felé hajlok.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
CB
senior tag
Még mindig nincs autóm.
A papírokat várjuk még mindig.
Eddig úgy volt, hogy a besorolásról szóló papír az egész eu-n belúl jó lesz, de kiderült, hogy csak a származási országban, tehát luxemburgban. Forgalomba kell helyezni, majd ki kell vonni a forgalomból, aztán lehet itthon üzembe helyezni. Vagy mittudom én hogy van. De a kocsi itthon volt már. El is felejtettem megkérdezni Zsoltot, hogy ugye nem kell visszavinni, azután újra hazahozni, mert annak nem örúlnék.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Qru
MODERÁTOR
Legalább be lenne járatva.
Amúgy sanszos, hogy ha nincs ott a kocsi fizikailag akkor nem helyezik forgalomba. A hazai bepapírozás nem olyan vészes már, ha megvan a kinti első forgalomba helyezés akkor onnan ez a menet:
1. Időpontkérés a helyi NKH-nál, amíg ezzel nem készülsz el, addig nincs semmi teendőd. Ide mikor elmész, vigyél magaddal minden dokumentumot, amit kaptál. Műszakit lehonosítják, az 8 ezer Ft, más költség itt nincsen. Kapsz majd egy határozatot, ami kell a további ügyintézéshez.
2. Eredetvizsga, vigyél minden papírt. Ez 18500Ft.
3. Regisztrációs adó befizetés. Ezt általában vámudvarban kell a NAV-nál, linken egy kis segítség, hogy merre találod, de általában megyeszékhelyeken tudod. Szükséged lesz VPID számra, ha nincs akkor az, plusz egy formanyomtatvány. Itt ugye mindenkinek más lesz az összeg, viszont EZEN az oldalon segít kiszámolni. Befizetésnél, ha szerencséd van, segítenek kitölteni a formanyomtatványt, ha nem, akkor kb. 5000Ft lesz, amit számolj a dolgokra.
4. Biztosítás kötése, ebben tényleg nem sokat tudok segíteni, de amíg ez nincs meg KINYOMTATOTT formában, addig ne is menj a kormányablakba.
5. Kormányablak, ide is az eddig kapott papírokkal menj be. Itt ugye kell egyszer rendszám, ami 8500 Ft, forgalmi: 6000 Ft, törzskönyv: 6000 Ft, vagyonszerzési illetéket pedig a 13-as pontnál megadott kalkulátor segítségével megkapod. Legjobb, ha bankkártyán rendelkezésedre áll ez az összeg, mert akkor helyben kifizeted, ha nem, akkor pedig el kell bandukolnod a postára + kitöltened egy csekket, majd visszamenni.
6. Felrakod az új rendszámodat és élvezed az új autót, majd várod a törzskönyvedet a postástól kb. egy hét múlva.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
dethroner
veterán
válasz dethroner #5985 üzenetére
Hétfőn beszélt a csajom a Seibiko-val, akkor mondták hogy persze, adnak ők papírt, csak írjon egy emailt és küldik. Szinte rögtön írt is nekik, persze semmi válasz. Ma délelőtt ismét hívta, és képzeljétek, nem kapták meg az emailt. Nahát, hogy mik vannak De semmi gond, ebéd után elküldi. Na ahogy ti nem kaptátok meg, pont úgy mi sem. Egyre ellenszenvesebb ez a hazudozás és ugyanakkor egyre gyanúsabb is. Eldöntöttem, ha holnap délelőttig nem jön meg amit kértem, emelem a tétet. Akkor már nem fogok megelégedni egy amolyan általános igazolással, amit majd esetleg az autó iránt érdeklődőknek meg tudok mutatni hogy melyik cég, mikor végezte a munkát, most már egy teljes munkalapot akarok látni, tételesen felsorolva az utolsó csavarig hogy mit cseréltek benne, mi az amit esetleg csak javítottak, mindent amihez hozzányúltak. És persze hogy ez napra pontosan mikor, mennyi km állásnál történt és mire mennyi jótállást garantálnak. Sőt, egy számlát, blokkot is, mert itt már egyre jobban bűzlik valami. Ha kell, iratok egy ilyen kérelmet az előző tulajjal, neki mint megrendelőnek szerintem utólagosan is ki kell adniuk ilyen infót. Ha nem kapom meg, jelzem a NAV és a Subaru felé is, hátha arra már lesz reakció.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
CB
senior tag
Köszönöm szépen a választ.
Hát, vagy tréler, vagy visszatekert óra. A fotózott autóban 15 km volt, állítólag tréleren jött hazánkba, nincs miért kételkednem, mert a szabad trélerre vártam két hetet.
A forgalomba helyezést az awd intézi, nekem nincs vele dolgom szerencsére.
Csak fizetni kell.
Nem zavar, hogy húzódik a dolog, csak féltem a kocsit. Minden plusz út, minden plusz nap a telepen veszélyeket hordoz. Köfelverődés, karcok, nyest, elég egy bénább sofőr, és sérült autóm lesz.
Két hete körbemértem a kocsit, de ha még sokat kell várnom, mégegyszer megteszem.[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Petester
senior tag
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
Ja jó, ha ők intézik akkor nincs semmi vész. Nekem is a kereskedő intézte, sokkal egyszerűbb és ami neked adott esetben több napos szívás ő elintézi 1 nap alatt.
Ne félj, vigyáznak rá. Csak dühítő, hogy ott van és nem használhatod.
mod:
dethroner: Egyre kevésbé szimpi ez a bagázs. Ne hagyd magad, ha más nem akkor fordulj a hatósághoz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz Petester #6013 üzenetére
Felhívtam az EF alkatrészesét, hogy milyen olajat adnának, de a szerviz se tesz bele gyárit (nincs), Mobil1 Dextron III olajat töltenek bele (3800 Ft/l). Azt mondták, hogy a nem CVT-s váltók nem igényelnek különleges olajat. Itt ugyan azt mondják, mint a Seibiko, de a Castrolból nem tudom melyiket tölti a Seibiko, a Castrol montaboltban nem találtam megfelelőt.
Szóval akkor nem teszek rosszat a váltónak, ha továbbra is Motult teszek bele. Jól gondolom?
Helyesbítek, erre írják, hogy Subaru ATF, de semmi több részlet.
(#6016) dethroner
Nagy vetítő Nyírő, nehéz kiigazodni rajta, hogy mikor mond igazat. Amikor összerakás előtt állt az PDF, akkor hívott fel, hogy gond van a wandlerrel, nem sikerült a nyomáspróba. Pedig előtte voltam pont náluk, rákérdeztem a wandlerre is, hogy hogy áll, mondta, hogy a lamellák vetemedtek el, fel kellett újítani, kész van, bent van a polcon... Rá 1 hétre meg benyögi, hogy a nyomáspróbán megbukott... És utólag még azt is bevallotta, hogy a 4 sebességes wandler felújító készlettel próbálkoztak, azért nem sikerült.
Egyszer amúgy beforgattam, megkérdeztem tőle, hogy a Bogárban miért van szappanos lerakódás az olajbetöltő nyílásnál. Gondolkozott kicsit, majd rávágta, hogy hát az is hengerfejes lett. Mire visszakérdeztem, hogy dehát nincs benne víz, akkor mégis miért mondja ezt, majdnem egyszerre röhögtünk fel hangosan...[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz outsiders #6021 üzenetére
Vajna Zoli írta, hogy a 4 sebességes automatába mindegy az olaj, de az 5 sebességesnek nem. 5-ös meg ahogy láttam, csak H6-hoz van (még a 2,5-es XT Fori is 4 sebességes, nem is értem). Nem értek hozzá, nem tisztem megcáfolni, ezért kezdtem kutakodni. De a Motul olvasatom szerint minden gyári előírásnak megfelel. Ha csak nem siklottam át valamin.
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #6020 üzenetére
Így van, valóban nincs hivatalos gyári márka ajánlás motorolajból csak viszkozitás és ACEA/API szabvány.
Váltó és difi olajhoz is csak viszkozitási ajánlás van manuális váltó esetében az automatánál valóban Dextron III-as olaj kell. Az automata drága mulatság, abba tuti nem raknék akármit csak Motul Multi ATF-et.
Motult nyomok bele mindenből én is. Nekem finomabb lett tőle a váltó érezhetően, főleg hidegen mert a gyári 80W90 helyett a hígabb 75W90 ment bele (Motul Gear300).
#nincsbennetarcsi
-
Acheron
őstag
Nos, én is bejelentettem a nagyvasat a következő szervizre, jövő hét pénteken veszik kezelésbe. Kíváncsi leszek, milyen a helyi szerviz. Telefonon keresztül pozitív, de persze a puding próbája az evés. Rákérdeztem az olajra, ők alapból Shell -t tennének bele, de természetesen ha ragaszkodok valami bevállt típushoz, akkor akár vihetem is. Így nyilván 5W30 Motul 8100 Eco - Clean megy bele. Körbenézek, honnan lehet megbízható forrásból, de jó áron beszerezni (úgy, hogy csütörtökig itt is legyen). 7 (6,3) liter kell bele.
Van esetleg tippetek, kit érdemes megnézni? -
Petester
senior tag
válasz Acheron #6024 üzenetére
zsu.hu
Rendeltem már tőlük (Unix a Kyb gátlót 10 napra tudta volna adni, Zsu másnapra átadta), előtte persze többször körbejártam, még ex autó alkatrész boltos ismerőstől is kérdeztem. Mindenki ajánlotta őket.
A váltó olajat is szerintem tőlük fogom rendelni, bár még az Unixot nem hívtam, hogy mennyiért adják a Multi ATF-et.(#6023) Qru
Ok, köszi, maradok is a Motulnál, nem nyűglödök tovább ezzel a témával. Csak kicsit elbizonytalanított ez a gyári ATF olaj kérdés.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #6024 üzenetére
Shell olaj az jó, nekik van a legjobb alapolajuk jelenleg a piacon (igen a Motulnál is jobb). A Hondánál pl kimondottan az a gyári olaj.
Motulból inkább a 8100 Eco-Nergy tenném bele, az Eco-Clean az dízelhez való ACEA C-s olaj. Elvileg kárt nem okoz ha benzinesbe töltöd de én akkor sem erőltetném...
Nekem van kontaktom a forgalmazónál én dierktben onnan rendelem, nem a legeslegolcsóbb de cserébe tuti nem hamis.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
-
Acheron
őstag
(#6025) Petester: Először is köszönöm, beszéltem velük, szerdáig bőven ideér, ha megrendelés.
Qru (#6026): Hmm, érdekes. A leírásokból én is azt láttam, hogy inkább dízelhez való, de a benzinest is említették. Mindenesetre az biztos, hogy korábban csak ez volt benne, az elöző tulajtól kapott számlák alapján.
Tény, hogy ez inkább benzineshez való, és a nagy hőtűrés is helytálló ennél a motornál, még ha hajtva nem is nagyon van. Viszont van belőle a honlapon különböző árakon, remélhetőleg a linkelt is létezik - ebből két dobozzal elég lenne + kiadná a tartalék utántöltő mennyiséget is.
A Shell -ről nem tudom, melyik típust és főleg mennyiért töltenék bele (a linkelt Motul jó áron van, az Eco-Clean kb ugyanez (abból 5+2 -t vennék))
Manapság is van rá esély, hogy egy ilyen webshopban rendelt olajból hamisat kapok?
Bocsesz, ha maradnak hülyeségek a levélben, de mobilról írok, és a prediktív szövegbevitel megöl... Ugyanez a mondat pl így néz ki javítás nélkül: bölcsész, ha maradnak hülyeségeket a levélben, de monokróm írok, és a prediktív szövegbevitel megöl...[ Szerkesztve ]
-
-
Acheron
őstag
Az enyém furán nézne ki ilyen pózban - repül a bálna (by Republic)A kezelési ugye ezt írja: ezt írom...
De 2 literes motoroknál sem nagyon más, ott is mindkettőt használhatóak jelöli.
Ellenben ha belegondolok, hogy a 40 -est is csipegette, a 30 -asra fokozottan figyelnem kell majd.
Nyári időszakos alighanem visszakapja az 5W40 olajat.
De meggyőztetek, a hozzá valót fogom választani, remélem ez is van náluk azon az áron - visszahívom őket.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
No igen, a hatékonyabb működés (pl kisebb veszteséghő) nem minden szempontból hasznos - anno az Ave is kutya sokára melegedett be. Érdekes módon a Volver (D5) ebben is jó volt, viszonylag hamar küldte be a meleget. De eddig az OBK viszi a prímet - fűt, mint a kiskályha
Olaj megrendelve, 8 liter Motul 8100 Eco-nergy 5W30. Remélem a kiírt áron megjön.
Próbáltam utána nézni a webáruháznak, megbízhatónak tűnik a visszajelzések alapján, de azért zavart az a pár nem túl magyaros mondat a megrendelés visszajelzés közben - no meg az olaj is elég kedvezményes árú. Remélem, tényleg az lesz benne, ami a dobozon áll -
Acheron
őstag
Igen, ők valamiért a hidegebb időkre is felkészítették az autót Gázolajos állófűtés volt benne, azt nagyon szerettem. Beállítottam reggel 7 -re, és mire lementem a kocsihoz meleg volt a motor, + kellemes meleg volt az utastér, -10 fokban is. Cserébe időnként füstölt, mint a háborodás, volt, hogy a szomszéd felcsöngetett, hogy kigyulladt a kocsi?
Nono, a para csak innen jött: "...de cserébe tuti nem hamis"
Jó lesz, kíváncsi vagyok, a fogyira lesz -e hatással.
Így hosszú távon egyébként a fogyasztás abszolút nem vészes, 10,5 - 11,5 között mozog (inkább előbbi, utóbbiba belejátszik, hogy reggel ismét dugózás van, és azért pluszban még némi NFS Hot Pursuit is belefér ) Egy ekkora motortól ez több mint jó, nem is értem, miért írják több helyen, hogy a boxerek mekkora üzemanyagpusztítók. -
Qru
MODERÁTOR
-
Acheron
őstag
A város a külön műfaj - ott nehéz jó értéket hozni, nyomni sem kell. Ha tankolás után vagyok, egy - egy reggeli városjárásnál simán felkúszik 20+ értékre a pillanatnyi fogyasztás. És ebben nincs vigéckedés, lámpás lerajtolás - 2 autónyi távért én ugyan nem versenyzek senkivel.
Parci a hibriddel a városban előnyben van, 3.3 motor ide vagy oda -
Qru
MODERÁTOR
-
szekka
csendes tag
[link]
Na ez a nekem való -
Petester
senior tag
Elvileg a motor már kovácsolt belül, így a szopórollert az előző tulaj kapta meg.
Azért az ismert előéletre kíváncsi lennék, hogy mit jelent. Ha a Seibiko ismeri azt az előéletet, akkor skippelném.Az a gumiméret váltó méret? 215/45 R18 A Forinak nem ugyan az a gumi mérete, mint az OBK-nek? 215/55 R17 vagy 215/60 R16
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Kicsit eljátszottam a gondolattal, hogy ezt hazahozzam. 3 év múlva veterán. Csak ne lenne olyan horror a regadója... Nem túl részletes a leírás, de a 125 LE az gondolom a 2200-as motor, arra meg a regadó 347 121 Ft! Több, mint amennyit én fizettem a H6-ra... Néhány éve még nem kellett ennyit fizetni a youngtimerekre. Mikor emelték? Nem emlékszek ilyen hírre... Ha egyből OT-ra tolom akkor semmit nem kell fizetni, de annyi melót meg nem ér. Bár elképzelhető hogy kevés meló lenne vele, garázsban tartott a leírás szerint, így a rozsda talán nem rágta meg annyira...
Na meg ez is. 1986-os és elektromos ablak és tükör, patika állapot. Dög!
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz blasko92 #6045 üzenetére
Annyira azért nem vész, ha mondjuk a gumit nézzük, ennek a Legának az idejében nem diagonál gumi volt a gyári, így ez a rész tiszta, egy mezei gumiboltos radiál gumi jó. A vizsga 5 évente esedékes, ez idő alatt nincs szemle, így a köztes időben lehet akár 17-es kerekeken, a porba ültetve, racse matricákkal is.
De hallottam már olyat is,hogy tuning alkatrészekkel is le lehet vizsgáztatni, ha van dokumentum arról, hogy gyárilag rendelhető extra volt vagy abban a korban elérhető kiegészítő volt. Az én Bogaram is a Sprint Star felnimmel simán mehetne vizsgára.
Ezzel a Legával amúgy sokat nem foglalkoznék, egy kis csüccsentés meg talán egy 15-ös korhű alu felni. De ez csak egy mellékszál, nem költök ilyenekre, azt hiszem kitagadnának otthonról vagy el kellene adnom az öreglányt, amit soha, így csak gondolati szinten játszok el a témával...(ó\_!_/ó)
Új hozzászólás Aktív témák
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Tudományos Pandémia Klub
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- Mercedes topic
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Hisense LCD és LED TV-k
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Asztalos klub
- Elektromos autók - motorok
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen