- Milyen Blu-ray írót?
- GoPro Topic
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Projektor topic
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Minden ami Orange Pi
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Computex 2024: Kingston mindenhol
ph A mesterséges intelligencia futtatásához sok RAM kell – és ez nem kerüli el a Kingston figyelmét sem.
-
Végre pontos megjelenési dátumot kapott a Visions of Mana
gp A készítők tisztázták azt is, hogy PlayStation 4-re megjelenik-e a végső kiadás.
-
Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
ma A Honor AI a Studio Harcourt módszerén edzett, a Pro mellett befutott a Honor 200 is.
-
PROHARDVER!
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
madstunt
addikt
Nekem elég gyanús, hogy a Sony nem lőtt el most minden puskaport, csak nem akarta, hogy két nagyszabású bejelentés elvegye egymás elől a figyelmet. Egy erős felhozatalú CP+ meg ez valszeg folyamatosan forgatná a Sony nevét a médiában egész hónapban.
Lehet a sokat pletykált 36 mpixeles BSI szenzoros masina IBIS-szel előkerül ott még
[ Szerkesztve ]
-
Larry303
addikt
-
Larry303
addikt
válasz madstunt #7706 üzenetére
hát szerelem első látásra az egyszer biztos btw k sajnálom, hogy nem tudom feltekerni a d610 re
igen megnézném azzal a lapkával...majd elkérem azért kollega a7s vázát...amúgy nagyon fasza a mérete, súlya is még belefér sztem ehhez...hétévégn remélem lesz iőpm rá...vg30 on kíváncsi vagyok hogy muzsikál az AF, ha fasza koncerten csak kompo lerakom, az meg dolgozik magábanhttps://www.flickr.com/photos/kocsisbalazs
-
konyi79
addikt
válasz madstunt #7704 üzenetére
Nah, béna voltam meglett, Pár érdekességgel együtt:
IDŐJÁRÁSÁLLÓ!!!
Meglett a silent shotting is, csökkentik a zár működési sebességét, 3 fps a max. Remélem a záridőre nem lesz kihatással.
IDŐJÁRÁSÁLLÓ!!!
Úgy tűnik végre záridőhöz rendelhető az ISO emelés határa is:
+1 feature Madgie-nak[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz madstunt #7702 üzenetére
több helyen is olvastam, van AF, sztem u.olyan szintű lehet mint az A7RII (bár úgy gondolom, tisztán nézve az AF modulokat, az A6300 laposra veri a full frame nagytesót).
én elégedett vagyok a bejelentéssel, remélem, a szenzoron is faragtak valamit, dinamikán, magas iso-n, mert azért talán ez is számít
a digit. vízszint kellett nagyon, a mikrofon bemenet a hab a tortán, végre.az adaptált AF azért így, stabi nélkül limitáltan érdekes, mondjuk a Sigma 17-50/2.8 OS talán az ami hiánypótló.
-
Nippon
őstag
Ennek a dust and moisture resistance-nek amúgy külön örülök, de tudtommal egyik APS-C obi sem időjárásálló.
-
madstunt
addikt
Na ahogy néztem megkapta még a fém bajonettet, meg végre USB-s tápról is tud üzemelni mint a nagytestvérei
@Nippon: Igen a sony is írja, hogy csak FE obikkal ér bármit is. De azt is írják, hogy nem waterproof úgy sem azért
[ Szerkesztve ]
-
madstunt
addikt
-
-
rumos14
nagyúr
na csakcsak.
de erről esik a legkevesebb szó, pedig hát, talán ez is kőne hogy számítson, mert pl. a D5500 - A6000 összevetés azért már egy pettyet kellemetlen volt a Sony szempontjából (konkrétan a D5500 közel hozza a fullframe 24mpixeles A7-ek szintjét).
(a Fuji X-Pro2-t azért nem említem, mert meggyőződésem, hogy csalnak az iso számokkal és 62-es szintű fekete mágiát alkalmaznak a raw zajszűrésnél )amúgy abból azért látszik, hogy ez a szenzor most nem akkora über dobás (mint az A7RII-é vagy a stacked 1"-os szenzorok), hogy a Sony egyből odaadtam másnak (Fuji).
-
madstunt
addikt
[link]
na úgy néz ki, a 6000 gyártásban marad, mint egy eggyel alacsonyabb tierű gép@Rumos: Én kétlem, hogy ugyanaz a szenzor lenne, inkább legfeljebb valami alvariánsa
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz rumos14 #7717 üzenetére
Még korábban felfedezni véltem a Fujinál a raw zajszűrést (vagy emiatt, vagy a gyengébb élesítés miatt sok apró részlet elveszett az A6000-hez képest), de az új 24 megapixeles szenzornál már nem láttam semmilyen gyanúsat. Annál csak néztem egy nagyot. Remélem, az A6300-ban is hasonló teljesítményt fog nyújtani.
A típusfrissítésnél nagy meglepetés őszintén szólva nem ért, sejtettem, hogy nem lesz vázstabi, de előre fognak lépni videóban. Számomra a vízszintező hiánya az A6000 talán egyetlen, állandóan érzékelt hiánya, a kisebb dőléseket rendszeresen korrigálnom kell feldolgozáskor. Látom az egyértelmű előrelépést, de nem érzek olyan óriási késztetést a cserére.
-
válasz rumos14 #7717 üzenetére
Fujinál is 1xerű a költészet (bár a görbékből nem derül ki mi merre hány óra): letölt az ember stúdióképeket vagy a DPR-ről vagy a comparometerről. Ha az expóidő, rekeszérték és a képek megvilágítása stimmel, akkor reális az összehasonlítás. Annyi a történet, hogy a fuji előző generációja kb csak iso3200-6400-ig skálázódott, utána ugyan kiírt csillagászati értékeket a gép, valójában iso3200 környéki beállítással alulexponálta majd beletett egy kis "hívási utasítást" a raw fileba, hogy tolja meg x FÉ-vel, hogy ez egy adott fájlnál mennyi, az exiftoolból kiderül:
exiftool -iso -RawExposureBias -T <filename>
A feketemágia majd +mondja, mennyi adat vész el a digitális "húzás" során. Amúgy rémlik egy dpr-os topic a szeretett D7000-emről, az uezt csinálta csak kifinomultabb formában, már a vázon digitálisan erősített RAW készült (fogas hisztogramok) kb iso1000-től kezdve.
Az x-pro2-es letölthető mintafájloknál semmi ördöngősség nincs már iso6400-ig biztosan (25k-val meg max a7s-el lennék hajlandó lőni, najó meg D5-tel v 1DxII-vel - bár ezen kameráknak inkább az árát kérném átutalni ).
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
madgie
titán
válasz t72killer #7720 üzenetére
Aranyos, ahogy levezeted ezt a csillagászati számokat kiírós műveletet, de az megvan, hogy a "régi" Fujik eleve csak ISO 6400-ig mentek fel? Felette kiterjesztett érték van, aminél pont megszokott ez a push-móka és maga a Fuji sem engedett RAW-t menteni, mert nagyjából tudta, hol a szenzor limit, amit még érdemes használni (másképp fogalmazva nem hazudott izóhatmilliót a vázba a reklám miatt, ha az már 25600-nál összefosná az árnyékok színeit műfényben).
A szenzor meg ugyanazon az alapon megy, nem tartom valószínűnek, hogy a Sony ugyanakkor két különböző copper wired 24-es APS-C lapkát húz ki a cilinderből. Persze más lesz a végeredmény, már eleve az X-Trans vs Bayer miatt is.
-
ooooobi
senior tag
Most akartam g6ról g7-re váltani, 4k videó miatt de ez a sony érdekesnek tünik, csak itt a pana 20mm meg az oly 45-ös obival már elégedett voltam, mik vannak emoutra hasonló tulajdonságokkal?
https://steamcommunity.com/id/ooooobi/
-
őstag
B@szki, ennyi sírós embert, mint amennyit az új üvegek posztjai alatt látok... Tutira senki sem tanult fizikát, viszont az icanhazfotografy mentalitás nagyon okossá tette őket a fotelben.
-
nrc
tag
válasz ooooobi #7722 üzenetére
Sony sel20F2.8: ez a palacsinta apsc-n ugyan nagyobbat lát, de a mérete igazán kicsi, korrekt a rajza.
Sigma 30F2.8: ár-érték aránya kiváló, jó rajz, nyitva is éles, nem palacsinta, de azért egész kompakt és már 50ezresért van új belőle.
Sony fe28F2 : fényerősebb, még közelebb van gyutávban az ekv.40-hez, nagyobb darab, de ff vázat is kiszolgál.
Sony sel35F1.8: ha a méret annyira nem lényeges és jó az ekv. 50mm körüli gyútáv is, akkor ez az obi éles, fényerős, stabi is van
Sony sel50F1.8 : éles, fényerős, stabilizált, ezért a portré mellett akár lowlight obinak is jól használható pl. rendezvényeken.
Sigma 60F2.8: portréra jó lehet, nyitva is jó a rajza, mosás is rendben van, sokan szeretik és 50ezerért újat lehet venni belőle.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz ooooobi #7722 üzenetére
várd ki még az árát...
mert a Panát jan 31-ig tartó akcióban megkaptad 280k-ért a nagyon frankó 14-140-nel együtt, 5 év garival. az A6300 pedig magában lesz 350+ ropi, ha az eurós árak igazak (1000 USD = 1250 EUR, wtf??? )a két említett obi helyett Sigma 30/2.8 és Sigma 60/2.8 jöhet szóba, mindkettő penge, a keesebb fényerőt kompenzálja a nagyobb szenzor (nagyjából), sajnos egyikben sincs stabi (ahogy a 20/45-ben sem)
drágább megoldások a SEL 35/1.8 és 50/1.8, stabival.ugyanakkor a full szenzor 4k videó az tényleg jó dolog...
-
Másik topicban olvastam: "want caviars for the price of fish bait" . Ez vonatkozik a kg-ra is, nem csak a $$$-ra.
Lassan esik le az embereknek, hogy nincs ingyen ebéd, adott fotós teljesítményt minden rendszer (a luxuscuccokat leszámítva) kb hasonló áron és rendszersúllyal tud produkálni.
#7726: 1000 USD = 1250 EUR, wtf??? Sajnos nekiálltak bebiztosítani magukat EUR gyengülés ellen. Az EUR-s ár gondolom tartalmazza a 19%-os német ÁFÁ-t, azaz mai árfolyamon kb nettó(!) 17%-kal mérik drágábban, mint az óceján túloldalán.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
rumos14
nagyúr
válasz t72killer #7728 üzenetére
na azért ne hullajtsunk könnyeket az iparágért
A6000 induló ár asszem 750 USD volt body only, most meg 1000. az eurós árról ne is beszéljünk.
de az új 24-70-ek is baromi dárágk lettek C/N és most már Sony fronton is. igazából szinte minden baromi drágatailor: ja azt nem olvasom. mondjuk tényleg nagyon drágák a cuccok, remélem virítanak is (van rá esély). a ZA 24-70/4 sem volt olcsó, oszt...
[ Szerkesztve ]
-
-
jit1120
csendes tag
Végre bemutatott valamit a Sony Sajnos a desingcsapat mostanában nem nagyon munkálkodik, pedig a Sony régen mindig arról is híres volt, hogy tudtak nagyon szép dolgokat készíteni. De lehet ez csak az én mániám, hogy egy eszköz amit hordozok, legyen szép is (de lehet ez az Olympus marketingje)
Szóval a 6300 csak egy színben jelent meg? Pedig az ezüst a6000 nagyon elegáns.Tudom, fényképezésnél (is) nem a kinézet számít, hanem a tudás
Na de ennyit a külsőröl, illetve, látom eltűnt a lefelé navigáló gomb alól az autómata módban működő kreatív interfész ikonja, vajon ezek a gyorsbeállítások megmaradtak, vagy ebből is kivették mint az A7 sorozatból?
Leírás alapján az effektek sem bővültek a fizetős alkalmazás funkcióiból sem tettek bele, miközben más márkáknál már pl. a timelapse, multiexpo alap.Dicséretes, a 4K, a nagyon gyors autofókusz, a fokuszváltó kapcsoló és hogy ismét van szintező, és vakukupak
Kár hogy az érintőképernyő mostanában a Sonynál olyan nagy luxus (annak ellenére, hogy már 20 éve a videokamerái érintőképernyősök és minden telefon is, tehát nem nagy költség), már a Nikon is beteszi a gépeibe, pedig szerintem ők jobban ragaszkodnak a hagyományos kezeléshez. A fókuszpont érintéses kiválasztása a panasonic gépemen nekem nagyon tetszik, és jóval gyorsabb, mint gombokkal lépkeni. A villámgyors autofokusz szerintem nem csak azt jeleni, hogy milyen gyorsan lesz éles a tárgy, hanem az is, hogy az a tárgy legyen gyorsan éles, amit szeretnékHa már nem lett BSI szenzor azért a low light iso remélem az a6000 1347-től több és meghaladja a Nikon d5500 1438-as értékét - ha már Sony rajongók vagyunk Nem szeretem gyenge fényben a zajos képeket, az ISO 1600 egy standard érték, lehetne e fölött
Nekem egyébként tetszenek a Sony termékek, de azért lehetne jobb is a végeredmény.
Ilyenkor aki szereti a fényképezést, a fényképezőgép technikák, technológiák iránt érdeklődik, esetleg Sony rajongó, mindig valami nagy újdonságban reménykedik, pláne, hogy ennyit kellett várni, én is így vagyok ezzel. Sajnos nem vagyok abban a helyzetben, hogy megvegyem az újat, de azért érdekelnek az újítások.Az A6000 utójáról már lassan egy éve cikkeznek, mindenki kíváncsian várja az új modelt, mely jobb, sok újdonságot rejt..., megjött, de mégsem akkora nagy durranás, mint amennyit várni kellett rá, pedig a Sony tudna nagyot alkotni, innováció és technika terén nagy cég. Szerintem meg is tudnák tenni, ha a régi jó fejlesztéseket nem vennék ki, és az újakat is hamarabb alkalmaznák, nem arra várnának, hogy azért nem teszünk bele mindent az éppen megjelenő gépbe, mert majd lesz egy csúcsmodel. De ezt a csúcsgép csak marketing, mert már régen lehetett volna nex-7 utód, A9 vagy A9000 de csak telnek az évek, és be kell érnünk azzal mai van. Nincs a fejlesztő vagy döntéshozó japán csapatban valaki, aki olvasná a mindenhol megjelenő fórumozók, tesztelők véleményét, hogy mi az igény, mit szeretnének a felhasználók??? Pedig a konkurencia is gőzerővel fejleszt.
-
válasz rumos14 #7730 üzenetére
Az USD-s ár, így, hogy szuper videokamera is lett belőle rendben van. Az obiárak viszont - CaNikon-hoz ill a saját A-mount lencséikhez hasonlítva - eléggé elszálltak. Ha übercsúcs optikai teljesítményt is hoznak, akkor ez nem baj, az ipar nemigen tudott még a sarokban is tökéletesen rajzoló fényerős FF alapzoomot produkálni. (a lajka elefántölő 24-90-esével nem tudom mi a helyzet).
#7734: "Ha már nem lett BSI szenzor azért a low light iso remélem az a6000 1347-től több és meghaladja a Nikon d5500 1438-as értékét - ha már Sony rajongók vagyunk Nem szeretem gyenge fényben a zajos képeket, az ISO 1600 egy standard érték, lehetne e fölött "
-> Ennek gondolom te is tudod, h zéró értelme van. 1347 és 1438 között észlelhetetlen a különbség, lévén logaritmikus skálában gondolkozunk érzékenységnél. (=ha mérhetően jobbat akarsz, akkor irány a ~2300, az már 1/2FÉ, ha érezhetően jobbat, akkor 3200) Ennyit még a BSI csodák se hoztak volna, csak kb 1/3FÉ-t.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz jit1120 #7732 üzenetére
Lejárt a szerk idő.
"Nincs a fejlesztő vagy döntéshozó japán csapatban valaki, aki olvasná a mindenhol megjelenő fórumozók, tesztelők véleményét, hogy mi az igény, mit szeretnének a felhasználók??? Pedig a konkurencia is gőzerővel fejleszt."
Ők nem jótékonysági intézmény, ha a fórumigényeknek megfelelő kamerát elkészítenék, akkor az első sorozat végére csődbemennének. Ill az R&D se úgy megy, hogy egy fórumozó megálmodta, hogy legyen 9csillió ISO-t produkáló APS-c szenzor, ami 2db fotonból is képes zajmentes képet produkálni (Einstein és tsai forognak sírjukban). Jelenleg a Sony szvsz nem "tartja vissza" túlságosan a technológiát:
#1: Gyárt bárki más FF MILC-et?
#2: Tesz bárki más 2+x-os mintavételezésű ("full-readout) 4k videót ugyanezen vázakba (talán még az überdrága Canon 1Dxii?) és nem jön az álságos dumával, hogy a videó nem a fotósoknak való? (Nikon, Olympus)Igen, az IBIS kimaradt a 6300-ból sajnos, ez az egyetlen komoly tétel, ami nekem nem tetszik és az egyik fő ok, ami miatt nem fogom megvenni.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Pompi
MODERÁTOR
Tudom - tudom, lerágott csont, de azért mégis.
Ez az 1000 USD vs 1250 EUR azért nem semmi - még akkor is, ha az előbbibe nincs benne a tax.
Napi árfolyamon 278 ezer forint vs 388 ezer forint. A különbségből majdnem kijön egy BP - NYC -BP repjegy ...Mondjuk az RX100m4-nél és az RX10m2-nél láttuk, hogy hamar volt akciózva kb. a kinti árra, de azért ez jóval kurrensebb lehet, nem hiszem, hogy lehet ilyenre számítani egyhamar.
[ Szerkesztve ]
Feel Good Inc.
-
Nyilván ha a gari ügyintézés meg van oldva, sokan nekiállnak szürkeimportálni. Fentebb írtam, hogy a nettó ár 17%-al drágább errefelé, ergo ha egy picit is "ügyesebbre sikerül" az elvámoltatás, akkor 10%-ot simán nyerhet a magánimporton a vevő.
#7737: Jah, 1.45-ös árfolyamnál bezzeg jó volt nekik az 1:1 váltási arány
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz Deadpapa #7740 üzenetére
Az ár nekem a kisebb probléma - videó+fotóval egyben nekem megérné - viszont mind2-höz kéne a vázstabi ill nem ártana a rendszerhez egy 2.8/17-50-es csúcsminőségű alapzoom, amit most az A7-esek megkapnak (bár a minőség ott még kérdés). Persze lehet jönni az adapterezős ötletekkel, de egy alapzoomot, ami az idő 80%-ában a gépen csücsül nem szeretnék adaptálni, gyengébb AF, nagyobb súly/méret, stb...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
jit1120
csendes tag
Bocs hogy a kis ISO értékeket ilyen szigorúan nézem, valóban nem nagy különbség,
"Ennyit még a BSI csodák se hoztak volna, csak kb 1/3FÉ-t."
Pedig a BSI ISO előnye, még ha kicsi is, az A7R II-nél látható(3434). Ha csak az A7 II (2449) vagy az A7R (2746) -hez viszonyítjuk, jóval több pixel, és mégis nagyobb low light ISO érték, ez a BSI technológia előnye lehet, a processzor is BionzX az A7 II-ben. Valóban nem nagy különbségek, de azért látható a fejlődés. A5000 automata módban ha gyenge a fény (nem akarok vakut használni) egyből iso 3200re ugrik, világos, de zajos a kép, ezért tetszene egy magas ISOt preferáló, de olcsóbb gép, mint az A7S.
"Ők nem jótékonysági intézmény, ha a fórumigényeknek megfelelő kamerát elkészítenék, akkor az első sorozat végére csődbemennének."
Tudom a Sony nem jótékonysági intézmény, de szeretnének felzárkózni a Nikon és a Canon mellé, és képesek is lennének rá. Az ár meg? hogy költéséget akarnak csökkenteni? .. amúgy is drágán mérik a Sony gépeket, akkor tegyenek is bele (pl szintező, vakukupak, funkció menü, érintőképernyő,... ezek a NEX-5N, R, T ben benne voltak).
Azokra a fórumozói és tesztelői felvetésekre, kifogásokra gondoltam, amelyek reális elvárások lehetnek egy új modell kiadásánál. (nem milliós ISO, bár a Nikon már kiterjesztettben állítólag ott jár, igaz még teszteken nem volt látható) de olyan kis dolgok, amik már megvoltak előző modellekben, és kiveszik, pedig jók, és már más gyártók is alkalmaznak, na ezekre a felvetésekre gondoltam. -
válasz jit1120 #7742 üzenetére
Meg fogsz lepődni, az A7R 2746-os és az A7rII 3434-es értéke közötti különbség pöccre pontosan 1/3FÉ-nek felel meg . (képlet: log(3434/2746)/log(2) ) - ergo ha expóidővel akarsz kompenzálni, akkor pl 1/125 helyett 1/100-al kell lőnöd, nem ezen fog múlni, hogy bemozdul a menyasszony szoknyája vagy hogy ez már nem lenne jó a stabinak. Ha az a5000-et zajosnak érzed iso3200-on, akkor csak a FF opció nálad, az is fényerős lencsékkel (ld fentebb írtam, ha komolyabban érezni akarja az ember a különbséget, akkor min 1FÉ kell).
"szeretnének felzárkózni a Nikon és a Canon mellé"
Egy db Canon/nikon gépet mutass, amiben van normális 4k videó és 1.5MFt-nál olcsóbb. Ezt azért nem semmi volt belerakni. Ahol tényleg fel kell zárkózniuk az a lencsekínálat - ez nem megy egyik napról a másikra, de igyekeznek. 3éve kezdtem pl m43-ozni, és a kétgyártós rendszer kb egy éve jutott el odáig, hogy egyetlen valamirevaló fényerős teleobit letegyen az asztalra.Amit tehetnének még, hogy az ár kb másfélszereséért kiadnak még egy A7000-et 4k videó alatt is működő vázstabival, esőálló kivitelben.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
jit1120
csendes tag
Nagyon nem lepődtem meg, gondoltam hogy nem nagy az előgy, de ezzel látszik hogy a BSI-nek mégiscsak van előnye. Ha a 24 megapixel marad, akkor még nagyobb, a 12 megapixeles BSI lenne ott meg is volna az min1Fé.
Örömteli, hogy a 4K-t fejlesztik, a saját TVik számára, hogy legyen mit nézni rajta, konkurencia a saját kameráiknak amik mindig is jók voltak.
Engem annyira nem hoz lázba a 4K, a fullhd is elég, nincs 4K TV-m és a családi eseményeket is elég hd-ben esetleg full hd-ben visszanézni.
Lehet kapni 4K TV-t, kamerát, fényképezőt, már csak az adathordozóval nem vagyok megelégedve, külső winchesteren hurcolászni a rokonságnak a filmeket, általában még mindig DVD a végtermék.
Az esküvői, szalagavatós és ballagási videósok is még DVD-n adják a felvételeket, az meg HD alatt van, Mondta is nekem az egyik, megvette a milliós 4K-s Sony AX kamerát, de nem abban veszi fel, a feldolgozás is gépigényes akkor, a végreredmény úgyis DVD-n lesz, máson nem tudja odaadni, már a bluray is költséges lenne, a megrendelőnek nincs olyan lejátszója, TV-je, de a kamera oldalán jól mutat a csillogó 4K felirat.
Az A7S-nél volt téma, hogy belsőleg nem is tud 4K-t felvenni, külső felvevő kell, na az sem olcsó.Valóban megkérdezném itt, érdekelnek a vélemények: Aki 4K-ban videózik, az milyen adathordozókat használ, ha másnak akarja odaadni?
-
válasz jit1120 #7744 üzenetére
Profiknál nyilván ez teljesen ügyfélkör kérdése. Ha valaki DVD-re dolgozik és a vevők közül senki se kért jobb minőséget, akkor üzleti öngyilkosság lenne többmilliós 4k infrastruktúrába ruházni (a DVD-s vásárló ugyebár fizetni sem fizet annyit, mint aki külön kéri a fHD-t/4k-t)
FullHD-re dolgozva amúgy érdemes 4k-ban felvenni: alapból szebb a 4k felvétel HDTV-n visszanézve, ráadásul lehet croppolni, deshaker-elni, zajszűrni, stb és mindezen nyúzások után még tökéletes fHD-d marad.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
rumos14
nagyúr
csak én gondolom, hogy a 24-70-es GéMesterbe egy stabit csak illett volna belerakni? vagy itt tényleg az ultimate képminőségre mentek rá... oké, az újabb A7-ekben van stabi, és vszleg ez így is marad a jövőben, 1st gen A7-re meg nevegyémá ilyen drága obit
szóval nagyon virítani kell itt, kedves Sony! -
-
őstag
válasz rumos14 #7748 üzenetére
Díprivjún meginterjúvoltak egy Sony mérnököt, és nagyon állította, hogy ezek az obik az örökkévalóságnak készültek - új öntőrendszer, hiper lencsetagok, stb. Szóval valószínűleg gurítanak vele egy nagyot, de persze majd a tesztek elmondják. Mondjuk az elég kínos lehet, hogy nem a "Nagy Zeiss" által fémjelzett obik a legjobbak a rendszerre... És itt is elmondom, hogy szerintem készül már a pro váz is, mert ezek az obik igazából ahhoz passzolnak majd.
Én mondjuk egy NemMester-G 24-105/4 virításával megbarátkoznék