- E-book olvasók
- Apple notebookok
- Az Xbox Series X|S konzolnak három új verziója jön idén
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- HTPC (házimozi PC) topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Autós kamerák
- Projektor topic
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
-
Végre pontos megjelenési dátumot kapott a Visions of Mana
gp A készítők tisztázták azt is, hogy PlayStation 4-re megjelenik-e a végső kiadás.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
it A kínai Ex-Robots hiperrealisztikus humanoid robotjai meggyőző arckifejezésekkel dolgoznak, a pszichoterápiában és az egészségügyben is bevethetik ezeket.
-
PROHARDVER!
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Muerte68
addikt
válasz derrik #11650 üzenetére
a Sony 1,8-és ha jól tudom stabis-a Sigma 2,8-stabi nélkül-a gyutávtól eltekintve a Sony
A Sigma nagy előnye hogy olcsó használtan.Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
Coporno
aktív tag
Sziasztok! Még tavaly nyáron váltottam sima A7-ről Canon 6D-re, mert kellett az autófókusz és az elérhető árú obik, és ez bizonyult a legkiforrottabb megoldásnak. Változott azóta a helyzet? Mennyire lenne élhető párosítás most a 6D után egy A7II MC-11-gyel (vagy ami most ajánlott, Metabones, Commlite, Viltrox stb.), nem Art obikkal? Milyen lenne az általános fókuszsebesség, illetve szem-fókusz és videó közbeni követő fókusz lenne-e és működne-e megfelelően?
Van-e egyébként jelentősebb ellenérv az A7II ellen (akár önmagában, akár 6D-vel összehasonlítva)? Gondolok itt típushibákra, vagy a "jön az utód, lenyomja az árát" kérdésre. -
p_adam
addikt
válasz Coporno #11654 üzenetére
Sigma ART obikhoz egyértelműen a Sigma MC-11 adapter ajánlott (sokkal jobb mint az olcsóbbak és nagyjából egyenértekű a drágább Metabones-al) de pl. egy 50 1.4 ART-al még így is sokkal lassabb, mint a 6D (pl. a 35 1.4 ART jobb). Érdekes módon egy csomó Canon obival viszont kifejezetten gyors. Itt van egy videó róla.
Ha a videó AF fontos, akkor gyári Sony obikat kell venni.Nincs különösebb típushibája, az ára lejjebb fog menni, de valószínű nem sokkal, mert az utód egy magasabb ársávba érkezhet (kb. 650-700e Ft) és senki sem tudja, hogy mikor.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Itt én egyelőre nem látom a változást, de pl. a Canon 5D III ára sem esett szinte semmit a IV megjelenése után.
Az A7SII ára meg azért esett, mert sokan már az olcsóbb A6500-at preferálják helyette. Végülis abban még az A7S-ben debütált régi szenzor van, szóval lehetne utódja, de mindenki csak találgat. -
rumos14
nagyúr
válasz Coporno #11654 üzenetére
típushiba nincs, az A7II egy kiforrott, megbízható, szerethető gép.
a videó AF még MC11 + Art obi kombinációval is messze elmarad a natív objektívektől, számomra csalódás volt. van, de minek...
sokan nem is gondolnak rá, de az Alpha bajonettes motoros (SSM, HSM, SAM) obik az LA-EA3 adapterrel állóképeknél legalább olyan jól fókuszálnak mint az MC11+Art obik. szem fókusz helyett nálam az arc fókusz tökéletesen bevált, az is a közelebbi szemre élesít. -
Coporno
aktív tag
válasz p_adam #11657 üzenetére
Köszi! Van most nálam egy 80D, és imádom, ahogy videó közben követi a mozgást, állítja az élességet, 6D-n meg ugye legfeljebb én csavargathatom manuálban a Magic Lantern néha kicsit darabos focus peakingje alapján. Ha nem is 80D szinten, de menne a követő fókusz A7II-n Canon obikkal? (A gyári Sony obi továbbra sem opció, nem vitatom a minőségüket, de kevesen vannak és túlmutatnak a keretemen.)
rumos14: Ezek szerint ilyen téren nem lenne megváltás. Persze még akkor is ott van 6D-hez képest a kisebb súly, vázstabi, 60 fps, kihajtható kijelző, szintezős elektronikus kereső, 1/8000-es záridő. Meg a gyengébb üzemidő, rosszabb fogás, kisebb gombok, esetleges inkompatibilitási gondok a különböző obikkal... Kemény dió.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Húsvéti ajándékot hoztam.
Másokkal együtt nekem is nagyon tetszenek a Capture One-ból kijövő képek. Kikísérleteztem, hogyan lehet a Capture One képét a kamerából kieső jpeggel megkapni. A6000-nél egészen jó eredményt hoz a dolog, de valószínűleg más Sony modellnél is működik.
Képmód: portré
Élesség: +2 (szerintem +1-nél szebb)
Kontraszt: +1
Fehéregyensúly: A1, G1Javaslom, próbáljátok ki és írjátok meg az eredményt ide a topicba.
-
konyi79
addikt
Figyeljétek a hardveraprót
-
hito
nagyúr
Sziasztok! Régi nagy álmom teljesült be tegnap előtt. Hozzájutottam egy RX10 Mark II-höz. Tudom, hogy nem egészen idevaló a téma, de nincs topicja, és a kérdésem igazából jó néhány Sony-ra is vonatkozik:
A 30 perces videofelvételi limit eltörlését hogy kell csinálni? A play memories appra hivatkozik egy csomó oldal, de konkrét leírást nem nagyon találtam. Csak telepítem a gépre az appot és no more 29:59 limit?
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
rumos14
nagyúr
az egy nagyon fincsi cucc és ha videókamerát keresnék nagy büdzsével, azt venném a fix fényerejű optika és a beépített ND elhagyása sztem visszalépés a III-ban. állóképekre van jobb megoldás ilyen árszinten.
a kérdésedre válaszolva: telepítsd az alkalmazást, gondolom egyértelmű lesz, youtube-on több videó is van a témában[ Szerkesztve ]
-
hito
nagyúr
válasz rumos14 #11673 üzenetére
telepítsd az alkalmazást, gondolom egyértelmű lesz
Remélem Ha ennyi az egész akkor tényleg egyszerűnek kell lennie. FZ2000-t cserélek le rá. Amíg eladás alatt van a másik, addig nem nyilatkozok, hogy miért
A 3-as bizonyos szempontok miatt tényleg lehet sokak számára visszalépés, de azért a 2.4-es kezdő rekesz és az a arcszaggató átfogás nem semmi, azt meg kell hagyni. Az optika meg rajzolatban botrányosan jó lett a 3-asnál. 2.8 és 4-es rekesz között szerintem nincs olyan nagy különbség háttérmosás tekintetében, főleg ha gyútávval is van lehetőség machinálni. A szűkebb rekeszt mindig gyútávval kompenzálom ha van hely és fontos a háttérmosás. A fény már más kérdés A 2-es tényleg nagyon eltalált gép lett.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
mrrr74
aktív tag
A múltkor a fülembe ültettétek a bogarat, hogy illene egy A7 az obik mellé.
Mit ajánlanátok A99, A77II mellé hasonló minőségben? A milcekben nagyon el vagyok veszve, nem tudom mi miben erős. Nekem a videó nem kell, színházban, eskövőn, stúdióban szoktam fényképezni.
Köszihttps://weddmegonline.hu, https://nekedveszem.hu
-
wms
senior tag
Egy barátom Németországban vett egy A6300 vázat. Két obi között vacillál a 18-105 f4 vagy a 16-70 f4 Zeiss. Melyiket ajánlanátok?
-
wms
senior tag
Köszönöm a válaszokat, bár sokkal okosabb nem lettem. Tud annyival többet a Zeiss, mint amennyivel drágább? Egyáltalán miben jobb az az obi?
-
#31733248
törölt tag
Érdemes megnézni:
Nálam a 18-105 kitűnő videós tulajdonságai lennének a döntőek, de ha valakinek ez nem kell és elég a 70-es vég, akkor a 16-70-et javaslom.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
ezt neked kell eldöntened, ezek alapján:
- méret, súly
- ár (legalább 1,5x dárágbb a Zeiss
- átfogás (a 2mm az "elején" néha fontosabb mint a 35 a végén, de teljesen szubjektív)
- power zoom videóhoz nagyon jó, állóképhez felesleges
- élességre egyik sem tökéletes, és ez a 18-105-nek az ára és tudása miatt jobban elnézhető
- a Zeiss az Zeiss: színekben, mikrokontrasztban van különbség, ha keresed/meglátod -
Premium Prod
csendes tag
Ha már A6300.
Van valakinek tapasztalata a géppel? Használja valaki?Első körben a shutter lag érdekelne. Két kép közti "fekete" idő.
Ez fejlődött vaamit az A6000-hez képest?Köszi előre is!
-
Neck
veterán
A linkelt tecső videó alapján én biztos a 18105-öt venném. Hosszabb, videóra jobb. Annyival meg nem élesebb a Zeiss amennyivel drágább.
Apropó, ha vennék egy 18105-öt, az kiváltaná a 1650-et meg a 55210-et?
Az egyiket a palacsinta miatt, a másikat meg a televég miatt érdemes lehet meghagyni, mivel nehéz a 18105, nem?Vannak helyzetek, ahová inkább a palacsintát vinném, de van amikor meg (erdőben) utálok obit cserélni...
Nem tudom, mit tegyek De ugyanazt a tartományt meg kétszer lefedni, az asszony már így is utálja a témát... Ráadásul mindig piszkálná az agyam, hogy a 18-105 a teljes tartományban jobb képet csinál, mint a kicsi kit, lehet nem is vinném gyakran emiatt...Van itt olyan aki megtartotta / eladta, megbánta / jól döntött?
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
mrrr74
aktív tag
válasz rumos14 #11687 üzenetére
Élő példa: hétvégi locsolás, kisfiam locsolja nagymamát, a kis milc a feleségem mellett, fotózna. Na igen, de nem az A6000-ért nyúl, hanem az emeleten lévő nagyobb vázakért megy.
- ?
- Azoknak sokkal szebb a képe, ezzel nem szívesen fotózom a szobában.Így a 77II-re rákerült a 80-200 f/2.8 , míg a FF-re a 24-70 f/2.8 és kb 4 kilóval rohangáltam előbb a szobában, majd a kertben
Amit anno kérdeztem, pont ezekre az esetekre irányult. Adapterrel Minolta 50 f/1.4 egy nagyon jó portré látószöget adna és nem volna nehéz, míg a Tokina 17 f/3.5 mehetne általános témákra (kirándulás, beltér, stb) és akkor pipa.
Anno írtam, hogy nem tudnék dolgozni egy A7-es méretű géppel (mert kicsi), de a fentiekre pont jó volna.
Ezért kérdeztem az adaptert és a véleményeteket
Amire írtad, hogy ezekhez az obikhoz kéne egy váz is. És így tartunk ittNem halmozom feleslegesen a vázakat, illetve a pénz sem terem a fán, szóval így áll össze a történet.
https://weddmegonline.hu, https://nekedveszem.hu
-
Uzi74
senior tag
válasz Premium Prod #11685 üzenetére
Nekem 1670z van a 6300-on túlnyomórészt, ha kevés a fény 35f18. Ha ritkán tele kell sel 55210
Meg vagyok elégedve alapvetően a zeissal és a kapott eredménnyel - sokoldalúan/rugalmasan bevethető, de a fixnek ezért sokkal élesebb a képe (gondolom ezzel nem okoztam meglepetést).
sel50f18-on gondolokdom még néha a sorba, ha majd jön egy jó ajánlatNem hasznaltam A6000-et, ezért ezekhez nem tudok szólni, de a sebességgel nem volt bajom - amíg menti a puffert nincs visszanézes, azt a A6500 tudja csak
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
miért nem veszel egy 18-200-at? az váltja ki a mostani 2 obidat, hasonló fényerővel. alá még esetleg egy 16/2.8 és nagylátó előtét - én több nyaralást letoltam ezzel a szettel
persze ennek is van hátránya, nem lesz kis zoom obid, és a 18-200 a kiviteltől függően fél kiló alatt/felett van kicsivel, tehát nem könnyű. -
rumos14
nagyúr
válasz mrrr74 #11689 üzenetére
na igen, én is néha elgondolkodom, hogy de jó lenne egy RX100 (is) a "nagy" A7II meg az asszony NEX-e mellé, de valahol csak megálljt kell szabni a megalomániának (magamról beszélek ).
a te esetedben: az A7+adapter már nem lesz számottevően kisebb mint az A99, így erről inkáb lebeszélnélek. mivel az Alpha bajonettes obijaidat csak óriási költségek árán tudnád kiváltani E bajonettes cuccokkal, vagy marad az adapterezés, vagy az A99. De A99 _és_ A7 az sztem tényleg túllő a célon. -
creatools
újonc
Köszi a választ.
Valószínű nálam is ezek az obi kombók lennének. Esetleg FE 28mm f/2 + FE 50mm f/1.8.Nem a visszanézésre gondoltam egyébként. Azt ki szoktam kapcsolni. Hanem úgymond ha egymás után lövök 2-3 képet, akkor mennyit kell várni míg a gép valóban exponál gomblenyomáskor. Bizonyos gépeknél ez elég lassú, A6000-nél még pont tűrhető.
Kiváncsi lennék ebben fejlődött-e valamit az A6300. -
m3ss
veterán
28-70-es kitobinak mennyire van vallalhato kepe? lehet vennek egyet paromnak turistaskodni egyik kamerara. nem is tul draga, tartomany is jo lenne..
voltunk most kirandulni, mar most hianyzik a 1740, tokeletes atfogas volt turistaskodni. ha a 35 mm volt fent akkor nagylato hianyzott, ha a 10-18 akkor meg vmi hosszabb obi. vagy vmi oldalan nyilo hatizsak kellene, akkor nem lennek lusta obikat cserelgetni amikor turistaskodom.
ez a 1018 azert eleg kompromisszumos, nem tudom megtartsam-e arra a par tucat kepre amit lonek vele 1 ev alatt...20 art meg olyan nehez, hogy el se viszem magammal ilyenkornem vett vki 85mm 1.8 sonyt?
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
m3ss
veterán
válasz rumos14 #11695 üzenetére
28-70-et nem magamnak vennem, azt sejtettem, h nem fogja kivaltani a 1740et
1635 is lehetne megoldas, csak itt a 20 mm-es obi is, ami viszont a fenyero miatt nehezen kivalthato. ketto egyutt meg overkill. amilyen nagy a huszas, meg is fordult a fejemben, hogy lecserelem..raadasul a7II-on nem igazan fokuszal jol. a7 mk1-en meg hibatlan
teny, hogy eleg ritkan hasznalhato a 1018. van azert par tajkep, aminek nagyon jol allna a 12-16mm. ha nem adom el majd megmutatom mire gondolokhttps://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
mrrr74
aktív tag
válasz rumos14 #11692 üzenetére
Ne is mondd...
A régebbi darabokat én is inkább megtartom, mert normális áron nem mennek már el (A700). Így rám is jellemző ilyen értelemben a megalománia.Köszi, így végül eljutottunk a végső következtetésig, marad az A6000 és lövök hozzá egy adaptert. Így ha jól csalódom, elég hozzá a LA-EA2-es is.
https://weddmegonline.hu, https://nekedveszem.hu
-
-
konyi79
addikt
válasz tailor #11699 üzenetére
Ennek én így eleve nem sok értelmét látom. Eleve a default alap a C1-ben mikor jön be mikor nem az egy kérdés, de messze nem lehet így megközelíteni. Főleg a C1-nek egész más a zajkezelése, mint a váznak. Ott megbukik a dolog.
Ettől függetlenül a színprofilokat piszkálni jó, sokan megfeleldkeznek róla/nem érdekli milyen jók vannak benne, inkább csak fikázzák a Sony színeit.