- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- Hősködik és száguldozik az új Arc meghajtó
- A Panasonic is nyit a TiVo okostévé rendszer irányába?
- Rengeteg csatlakozó van a HP legfrissebb, irodai célú monitorgóliátján
- Computex 2024: teljesen integrált hibrid hűtéssel közeleg az MSI új csúcs-VGA-ja
- Milyen processzort vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Intel GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen videókártyát?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- TCL LCD és LED TV-k
- Amazon Kindle
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- N€T0X|N: Starlink előtt és után
Hirdetés
-
Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
it 2,9 literes fogyasztást és több mint 2100 kilométeres hatótávot ígérnek a BYD új hibrid technológiájához, de a Toyota (és a Subaru, Mazda) is a hibrid motorokra koncentrál épp.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
ph A friss pletykák szerint az AMD és az Intel is a frissítésein dolgozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Valdez
őstag
És engedné az nvidia a több mag támogatását konzolon vagy ugyanúgy csak 1 magon futna mint pc-n?
-
jerry311
nagyúr
A ps4 jobb, mint az xbox one.
Mert a 4 nagyobb mint az 1.
Trololo -
Szkita5
csendes tag
"Persze az új konzolok hardvere sokkal fejlettebb, mint egy mai PC-s konfiguráció"
Egy 1.6 GHz-es, 8 magos APU miért lenne fejlettebb, mint egy PC?
100 watt fogyasztással meg pláne olyan bivalyerős lehet, egy fullos konfigban csak a CPU fogyaszt 130W-ot, a videokari(k) meg még egyenként 300-at(PCIe csati+8-pin+6-pin).
Ráadásul a rendszermemória is csak DDR3, ami az IGP-t vissza is fogja rendesen, ráadásul 1866MHz-nél nem számítok többre, mert a 2400-as RAM többe kerülne, mint az egész konzol.
Az egy dolog, hogy a konzol máshogy működik felépítésben és a játékok futtatása is más, de nem tudom elképzelni, hogy a hardvere annyival "fejlettebb" legyen egy PC-nél, hogy effektíve erősebb is legyen. És ez még csak a mostani mezőny, nem is a 6-7 év múlva létező PC-k, ameddig a következő konzolgenerációig várni kell(remélem nem kell addig, mert ez siralmas).If you think that fuck is funny, fuck yourself and take the money.
-
jerry311
nagyúr
Nem is kell, hogy erosebb legyen.
A konzolok nagy elonye, hogy 1 hardverre es oprendszerre kell csak fejleszteni. Hiaba gyengebb a HW mint az aktualis legjobb PC, sokkal jobban lehet ra optimalizalni. Ennek eredmenyekeppen siman adhat szebb kepet, mint az aktualis csucs PC es az arra fejlesztett PC-s verzio. -
Akárhogy is "optimalizálják szénné" /na persze/ a konzolos játékokat, egy kétszer gyorsabb HW-el rendelkező PC-t szvsz (feltéve, hogy azon elindul a játék) már nem fog behozni a konzol.
A poén, hogy már most vannak 2x gyorsabb PC-k, az enyém is szinte olyan, pedig apróról guberáltam össze a nagyját
Ugyanúgy ahogyan egy Xbox 360 sem tud többet olyan játékok tekintetében amelyeket értelmesen portoltak PC-re egy C2D+HD4830/9800GT-nél, az új Xbox sem lesz szvsz gyorsabb egy i5+GTX680/HD7970-nél.
ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Atom_Anti
senior tag
Kár erre processzorerőt pazarolni, amiből ugye nem sok van...
-
hugo chávez
aktív tag
"de a PhysX valójában a mai játékok egy igen csekély részében is csak a részecske- és folyadékszimulációra, illetve esetenként a szövetek fizikájára tartalmaz GPU-s gyorsítást."
PhysX-nél csak gpu-n mehet a folyadékszimuláció, vagy cpu-n is?
Egyébként nemrég olvasgattam kicsit a folyadékszimulációról a játékokban és nagyon lesújtó a kép...
Tehát, sem a Havokban, sem a Bulletben nincs egyáltalán, ami van, az az Nvidia PhysX-e (és újabban az Apex Turbulence), egy játékban, a Cryostasis-ben, aztán a Hydrophobia nevű játék saját fejlesztésű "HydroEngine" motorja tud még folyadékszimulációt, illetve a Liquid Dragon Splash motorja.
Ja, meg van még az Intel nyílt forrású Kaboom-ja [link], [link], amit kifejezetten többmagos/többszálas cpu-khoz csinált, de tudtommal egy játékban sem használták még. Aztán ennyivel ennyi..."sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz hugo chávez #13 üzenetére
Mehet a CPU-n is a folyadékszimuláció, de akár a GPU-n is.
A Havok és a Bullett nem véletlenül nem foglalkozik ezzel a témával. Ma ez arra jó, hogy egy takonyszerű masszát szimulálj, amire pár játékba rásütik, hogy víz, de nagyon irreálisan néz ki.
A HydroEngine a jobbik eset, de az sem tökély, bár kétségtelen, hogy eddig a legvállalhatóbb rendszer.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
huskydog17
addikt
"A Havok és a Bullett nem véletlenül nem foglalkozik ezzel a témával."
Azt akarod mondani, hogy a PhysX két legnagyobb riválisánál nem fejlesztik a folyadékszimulációt és nem is foglalkoznak vele? Miért nem? Ezt nem értem. Mi az a "nem véletlenül"?
Csak kíváncsiságból: Szerinted PC fronton melyik az a játék, ahol legjobban sikerült a folyadékszimuláció?
Amúgy a Hydrophobia-t még egy tavalyi akció keretében 1 euróért lehetett megvásárolni, meg is vettem, ezek után mindenképp meg kell néznem, hogy mit tud az a HdyroEngine, videókon ugyan már láttam (lenyűgöző volt valóban), de élőben biztos jobb lesz.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
hugo chávez
aktív tag
Na, ez jó hír. Bár arra kíváncsi leszek, hogy ha jön majd esetleg még olyan játék, amiben lesz PhysX-es folyadékszimuláció, akkor, ismerve az Nv-t, mennyire lesz mesterségesen korlátozva a cpu-s sebesség... Persze az újabb, SSE2 utáni utasításkészletek, vagy pláne az AVX támogatásáról meg jobb nem is álmodni, nehogy véletlenül túl gyors legyen és emiatt ne kelljen GeForce-t venni...
Na igen, olvastam is egy másik topikban az erről szóló eszmecseréteket és alapvetően egyetértek abban, hogy tényleg randácskák a jelenlegi real-time megoldások, de úgy vélem, hogy még a takonyszerűre szimulált folyadék is jobb, mint a semmilyen, vagy a scriptelt. 15-20 évvel ezelőtt a játékok grafikája, akarom mondani a pixelhalmazok is elég szarul néztek ki és nagyon távol voltak nemhogy a fotorealisztikustól, de még az esztétikustól is, de attól még jó volt, hogy voltak, lehetett élvezni a játékot és persze azóta rengeteget fejlődtek, szóval szerintem pusztán azért, mert jelenleg nem képesek tökéletesen megoldani (nyilván ahhoz jóval nagyobb teljesítmény kéne a most rendelkezésre állónál, hogy kellően részletes és ezáltal realisztikus lehessen), azért még nem kéne ennyire hanyagolni...
[ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
pakriksz
őstag
hát eddig se a pisiksz jósága miatt használták, hanem mert az nvidia anyagilag ösztönözte a fejlesztőt
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Milyen processzort vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- LEGO klub
- Intel GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- BestBuy topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs