- Milyen egeret válasszak?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Madzag nélküli ollós klaviatúrát villantott a Keychron
- Milyen monitort vegyek?
- 5.1 laptoppal / notebookkal - külső hangkártyák
- Mini-ITX
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- MILC felhasználók szakmai topikja
Hirdetés
-
Hivatalos, hogy Game Pass-be jön a Call of Duty: Black Ops 6
gp Bár a játék jön PlayStationre is, akik PC-n vagy Xbox-on játszanak, azoknak elég lesz megvenniük az előfizetést.
-
Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
ma A G85 külsőben és specifikációban is ígéretes.
-
Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
it A kínai EV-k és hibridek eddigi legnagyobb exportpiaca Belgium volt, azonban az EU-s álláspont és a kínai stratégiaváltás miatt immáron Brazíliába kerül a legtöbb ilyen jármű.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
hm-hm... ez nem jó hír.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
Nocsak-nocsak. Akkor a jelek szerint az a kitétel, hogy FullHD-ig bezárólag az 1GByte Vram elég, immár meg is dőlt, sőt, ajánlott a 3GByte...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Xantor
tag
Kíváncsian várom mit hoz a jövő.
A józan ész olyan ritka manapság, hogy lassan a "szuper erő" kategóriájába sorolható...
-
Dany007
veterán
Spec esetekben szvsz.
Ami eddig is így volt. Legalábbis úgy tudom a GTA4 szépen felzabált 1GB + vramot is.
Legalábbis mikor én próbáltam anno a 640MB-ot úgy felzabálta, hogy a látótávolság ~ 30%-on volt... És ahogy húztam feljebb úgy fogyott a vram.
De ez is egy spec eset volt anno. Lehet ez is az marad. -
Taragas
aktív tag
Ne már, végre lenne értelmes dualgraphics a kaverivel, azt majd jól kitalálják, hogy emiatt nincs értelme. Befonom a nemlétező **na szőrömet.
[ Szerkesztve ]
Lehet akármilyen APU, és bár bennük van a jövő, a dVGA, az dVGA marad örökre!
-
bitblueduck
senior tag
akkor SFR? valahogy igazan megoldhatnak ezt akar directx szinten is vagy barhogy.
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
BiP
nagyúr
Én azt nem tudom, hogy a pepita feldolgozással mi van? (supertiling) Ahol a 2 kártya ugyanazon a képkockán dolgozik, csak sakktábla felosztásban.
Azt valahogy nagyon ritkán használják (sőt, inkább nem is), nem is nagyon beszélnek róla. Pedig elvileg azzal nagyon kiegyensúlyozottan vehetnek részt a kártyák a feldolgozásban. Vagy azt nehezebb szinkronizálni? Nagyobb a késleltetés? Több ramot igényel? Mi az ok, ami miatt nem használják?(a felsoroltak közül mindet el tudom képzelni amúgy) -
#06658560
törölt tag
Szerintem túl sok a határfelület a két kártya munkatere között, rengeteg adatot kell ide-oda mozgatni ott is, vagyis az új motor problémája jelentkezik.
Ha jól sejtem akkor erre a problémára SLI/CF viszonylatban az egy kártyára ültetett két GPU+irgalmatlanul sok VRAM a megoldás-teljesen megosztott memóriával.
-
MCBASSTION
aktív tag
hat mondjuk nem kene temporalis eljarasokat hasznalni, amugy is sztem annyira nem jok, foleg fps-eknel, mert elmosodott lesz a kep, meg ilyen essence 3.0 szerueket. Mondjuk ok, hogy tok jol kezeli az idojarast, de azert megiscsak a jelenlegi generaciora kene tervezni egy engine-t ami most kell, hogy mukodjon. Most meg meg aft van.
windows7sins.org
-
Lewzke
őstag
Egyetlen kártya a megoldás kis kompromisszumokkal, aki meg uHD felbontáson akar játszani 8x élsimítással, kompromisszumok nélkül az vegyen Titan-t. Extrém tuning és benchmarkolók úgy sem játszanak CoH 2-őt.
[ Szerkesztve ]
-
Milka 78
nagyúr
Remélem ez nem lesz tendencia az új játékoknál.Remélem a vga gyártók odaloccsantanak egy kis pénzt,mert nem hiszem,hogy érdekük lenne az SLI/CF rendszerek ellehetetlenítése.Nálam is a 7970 vs 7870(tahiti-le) játszott és az utóbbi nyert amivel a gyártó sem járt rosszul árban.
-
Taragas
aktív tag
Ezt nem ide... Gyors ki is törlöm a listáról, ne hogy még egyszer véletlen ide írjak...
[ Szerkesztve ]
Lehet akármilyen APU, és bár bennük van a jövő, a dVGA, az dVGA marad örökre!
-
BeLucZ
addikt
megoldás: bivaly erős single gpuk forgalomba hozása egy olyan piac ahol a titan ereje a belépőszint és nem kell multi gpuval szórakozni, de rühellem, kimondani sem tudom
-
nbg
senior tag
Alternatív lehetőség esetleg a VRAM megosztása a GPU-k között. Ez kézenfekvőnek tűnik, és a fenti gondokat is megoldaná, de ezt a koncepciót egyszerűbb felvázolni, mint megvalósítani. Nem véletlen, hogy még nem született ilyen elven működő CrossFire-ös vagy SLI-s VGA.
A ket GPUs kartyakon megosztott a VRAM, vagy ugyanaz az elv mint sima CF/SLI mellet, es csak a NYAK kozos?
I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?
-
lenox
veterán
Nem tudom, hogyan mukodik a motor, de amugy ha olyan sok az adat, akkor nem feltetlenul kell masolni, hanem ki is lehet szamolni a masik gpu-n is. Illetve meg azt nem ertem, hogy ha lehet az x. kepbol tovabb szamolni az x+1-ediket, akkor miert nem csinaljak meg, hogy az x+2-ediket is lehessen, es maris lehet fuggetlenul szamolni a paros es paratlan kepkockakat. Amugy legegyszerubb azt mondani, hogy jaj, keves a 2 GB ram, jaj, nem skalazodik dual gpu-ra, de leginkabb az jut rola eszembe, hogy nincs kedvuk/idejuk jol megcsinalni.
-
KevinMulder
tag
Nem teljesen értem ezzel az x+2-vel mit akarsz mondani.
A probléma az, hogy a textúrákat szinkronban kell tartani. A másik kártya is kiszámolhatná a textúrát, de akkor voltaképpen minden textúra számolás duplázódna. Ha sok ilyen van, akkor a teljesítmény csökken. A textúra módosításnak a paramétereit pedig mindkét kártyának el kell küldeni. Ha valahol bibi van, akkor lesznek villogó textúrák (mivel ugyanazt a geometriai elemet, de más textúrával készíti el a 2 kártya).
-
lenox
veterán
válasz KevinMulder #19 üzenetére
Azt, hogy ha az x. kepkocka texturajabol szamolja valaki az x+1-dik kepkocka texturajat, akkor az x+2-ediket lehet szamolni az x+1-bol egy lepessel, vagy az x-bol ket lepessel. Utobbi esetben nem kell a gpuk kozott toltogetni.
-
mzso
veterán
válasz MCBASSTION #9 üzenetére
Szerintem, meg nem dual gpu-s embereknek kéne kedvezni. Alig van belőlük.
Valószínűleg sok fejlettebb dolgot lehet megvalósítani dinamikusan számított dolgokkal, ami amúgy csak statikus lehetne.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Több hónapig dolgoztak megoldáson az NV-vel és az AMD-vel. Az utolsó pillanatban döntöttek úgy, hogy nem tudják megcsinálni, így kimarad az AFR. Az NV és az AMD ezt májusban be is építette a driverekbe.
A textúrák zizegnek, ha a számolt tartalmakat több képkockát kihagyva dolgozod fel. Ez a megoldás ezért lett elvetve.
A több számítás az opció volt, csak annyira számításigényes ez az egész, hogy az adatokat jobb lementeni, majd ahhoz hozzászámolni az új információt. Így is megeszi a rendszer az ALU kapacitást. A GeForce Titánon és a Radeon HD 7970-en 30 fps közelében vagy kimaxolva.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
lenox
veterán
Tehát párhuzamosan számolnák ugyanazt.
Ha tul sok az adat, hogy egyik gpurol a masikra tolteni lehessen, akkor az lehetne az ertelme, hogy igy gyorsabb. Eleg fura motor az, hogy sok az adat, hogy attolthesd, de kiszamolni is ugyanannyi, es amugy a textura szamolas viszi el az ido nagy reszet. De ez Abu leirasa alapjan ilyen, szerintem eleg fura, foleg az, ha az sli/cf-ben keressuk a hibajat.
Az egyik az egyik felét, a másik a másik felét mutatná. Ennek mi a halál értelme lenne?
Ezt meg nem ertem.
-
#06658560
törölt tag
Az egykártyás fogyasztási limitek miatt nagyon mással nem tervezhetsz hosszú távon.
#24 lenox: ha az x-edik állapotból akarod kiszámoltatni egyik GPU-n az x+1-et, másikon az x+2-t, akkor annak semmi értelme, csak feleslegesen fűtesz vele. hisz akkor mindegyik GPU kiszámolja mindig a teljes képet, különben honnan tudná mi kell a következő képhez?
[ Szerkesztve ]
-
lenox
veterán
válasz #06658560 #25 üzenetére
En ugy ertelmezem, hogy nem a kepet kell kiszamolni, hanem a kephez szukseges texturakat kell update-elni. Ha x+2-t is tudsz szamolni, akkor sem x-bol szamolod az egyik gpun az x+1-et, a masikon az x+2-t, hanem kiszamolod egyiken az 1-et, masikon (akar attoltessel) a 2-t, es utana az egyiken mindig kettot lepve 3,5,7,9 stb, a masikon meg 4,6,8 stb.
-
lenox
veterán
válasz KevinMulder #27 üzenetére
Az x+1 is az x-bol lett kiszamolva, tehat amit ki lehet szamolni x+1-bol, azt x-bol is ki lehet.
-
nagyúr
válasz #06658560 #29 üzenetére
nem feltétlen, ez az algoritmustól függ. ha pl. az x+1 állapot kiszámolásához szükséges függvényben szerepel az idő, mint paraméter (márpedig időjárás-szimuláció esetén nyilván fog), akkor nagy vonalakban ugyanazt fogja csinálni a két GPU, csak egy frame-nyi idővel eltolva, és az egy GPU-hoz képest kétszeres intervallummal. az mondjuk valóban kérdés, hogy ez a megoldás shimmeringet fog-e okozni, és milyen mértékűt.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
M@trixfan
addikt
Én csak azt nem értem miért nem jobbak nagyságrendileg az egy kártyán lévő két GPU-s megoldások két külön kártyánál. Ott aztán lehetne olyan adatbusz és olyan közös memóriaterület a két chip között amilyet csak akarnak. Ehelyett semmivel sem teljesítenek jobban mint két külön kártya és ugyanazok a nyűgök érvényesek.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
Abu85
HÁZIGAZDA
GPU és GPU között jelenleg nem biztosított a hardveres koherencia. A mai motorok működésénél egymás munkáját akadályoznák, ha közös tárat kapnának. Kell ehhez egy speciális fejlesztés, ami biztosítja a koherenciát a megosztott memóriaterületen. Ilyenkor viszont az AFR is felesleges, ugyanis arra meg pont azért van szükség, mert két külön memóriaterület van.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
lenox
veterán
válasz #06658560 #29 üzenetére
Ket peldan keresztul hadd vilagitsam meg.
Egyik pelda, hogy az a feladat, hogy mindig szamoljuk ki az elozonel eggyel nagyobb szamot. Szoval x-bol x+1-et ugy kapod, hogy hozzaadsz 1-et. Ha szetosztod ket gpu-ra, akkor rajohetsz, hogy ha 2-t adsz hozza, akkor ugyanazt kapod, mint ha hozzaadsz eloszor 1-et, majd utana meg 1-et. Vagyis kifejleszthetsz olyan muveletet, ami ugyanazt az eredmenyt adja, mintha ketszer megcsinalnad az eredetit, de kevesebb eroforras kell hozza, mint az eredeti muveletekhez osszesen.
Masik pelda, ha a kep eloallitasaban a textura update az ido 50%-at veszi el, a tobbi 50% meg a kep kiszamolasa, akkor egy gpu-val z fps-t lehet elerni, de kettovel 1.333*z-t, mivel ugyan mindket gpu-val 2-szer csinaltatsz textura update-et, de a tobbit csak egyszer.
Persze lehet, hogy lehetetlen az osszevont muvelet is, es valojaban a textura update viszi el az ido nagy reszet, vagyis egyik megoldas sem mukodik, erre irtam, hogy akkor leginkabb az algirtmusban keresendo a hiba. -
WayneGace
őstag
256 bites, de 4GB-os videokártyának van értelme CoH2-höz vagy mindenképpen szükséges 384 bites?
BestSecret invitációt privátban adok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindenképp az algoritmus az egész probléma forrása, ez nem kérdés. Csak ezen nem kevés ideig dolgoztak, így minimum felmerül az, hogy ezt megéri-e egyáltalán lecserélni csak azért, hogy a multi-GPU tulajoknak kedvezzen. A nemleges válasz igen egyszerű döntés, még ha nem is tetszik a gyártóknak.
(#35) WayneGace: Az x bites busz önmagában nem információ, mert ahhoz egy órajel is tartozik. Lehet gyorsabb egy 128 bites busz is egy 384 bitesnél, ha megvan az órajelkülönbség. Szóval nem a bit számít, hanem a GB/s.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#06658560
törölt tag
Ha az adott paraméter x(i)=f(t) jellegű, akkor igen. De ha x(i)=f(t+X(i-1)) akkor már nem. kérdés az időjárás-szimuláció önmagától független, vagy sem, kell hozzá objektumok ismerete, van-e interakció, stb. normális esetben ha nem az antarktiszi hópehelyfutam tizenhárommal játszik az ember, akkor vannak objektumok, épületek, esetleg mozgó tárgyak, amik pl. a szélre hatással vannak- így pedig nem lesz független egyik kép a másiktól. Vagy egy helikopter rotorján egyenesen áteső hóvihart vizionálsz téli gyilokjátékokba?
#34 lenox: egyszerű ellenpélda: Fibonacci-sorozat.
[ Szerkesztve ]
-
mzso
veterán
-
lenox
veterán
válasz #06658560 #37 üzenetére
Marmint az mire ellenpelda? Ahhoz nem kell az elozo ertekek ismerete, a^n+b^n formaban akarhanyadik elem szamolhato.
#38 Akkor mondjuk 'hiba'-nak. De az a lenyeg, hogy hol erdemes az okat keresni, hogy tobb gpu-n sem gyorsabb, az sli/cf/afr-ben, vagy az algoritmusban?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz #06658560 #37 üzenetére
képszámításnál nem használhatsz x(i)=f(t+X(i-1)) típusú függvényt, mert 60 fps-sel és 30 fps-sel is korrektül kell mennie. X(i-1)-et felhasználhatod a pontosság javítása érdekében, de nem lehet "helyettesíthetetlen" input.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
#06658560
törölt tag
Nem pont erről szól a cikk, hogy a csoda új motor pont ilyen függvényt használ, ezért nem megy a jelen multi-GPU rendszereken? Egyébként ha nem használhatnánk ilyet, akkor hogy lehetne bontani falat, vagy bármi egyéb hasonlót kivitelezni? Vagy fokozatos átmenetet színeknek hóeséstől, esőtől, stb.
[ Szerkesztve ]
-
lenox
veterán
Ha x idopillanatban nyomod meg a balra gombot, akkor amikor x-bol x+2-t szamolod, akkor tudod, hogy le van nyomva, tehat jot szamolsz. Ellenben amikor x-1-bol szamolod x+1-et, legalabbis amikor elkezded, meg nem tudod, hogy majd x pillanatban le lesz nyomva. Tehat a kerdesedre valaszolva, igen. Ellenben ez inkabb alap afr latency problema.
-
nagyúr
válasz #06658560 #42 üzenetére
... és @dabadab: olvassátok el a hsz 2. mondatát is. nyilván minél nagyobb a két frame közötti időintervallum, annál rosszabb eredményt kapsz, de 16ms VS 33ms esetén még nem vészes az eltérés. vonatkozik mindez az inputok kezelésére is, viszont a rombolhatóságra nem, mert itt most csak vizuális effektekről van szó.
én a cikkből azt vettem ki, hogy procedurálisan módosítja a motor a textúrákat, és frame-enként nem a teljes módosítást számolja, hanem csak update-eli az előző állapotot - de az update-hez használhatná valamelyik korábbi megelőző állapotot is, nem muszáj a közvetlenül megelőzőt.
amúgy ezt a fejlesztők vélhetően meg is próbálták, és valami problémába futottak - nekem a shimmering tűnik az első jelöltnek, de nyilván lehet más is.[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
LordX
veterán
"Felmerül a kérdés a CrossFire és SLI rendszert használó a játékosokban"
Kicsit sok az a.
-
Puma K
veterán
Minden maximumon, 2880x1660-ban sem megy 1296 MB fölé: [link]
A hírhez:
Tetszenek a több kártyás rendszerek, mert valami plusz érzetet ad, hogy több VGA kártya dolgozik az ember gépében, de a józanság talaján maradva azt mondom inkább optimalizálni kéne úgy, hogy a kártyák folyamatosan az aktuális szituációnak megfelelően a legteljesebb mértékig ki legyenek használva. Nem beszélve a játékok több kártyás gyér támogatásáról... (az nem támogatás, hogy 40-50%-on pörög a 2 VGA...)
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
Új hozzászólás Aktív témák
- A négyszeres áron kínált noname okosóra története
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Dragon Age: Origins
- NBA és kosárlabda topic
- Milyen egeret válasszak?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Gumi és felni topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- iPhone topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest