- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- 3D nyomtatás
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
ma Kémfotókon csodálható meg az S24 Ultra vonásaival érkező hajlítható.
-
MSI blog: válasszunk notebookot akciósan!
ph Játékra, munkára, esetleg utazáshoz? Egy hordozható számítógép vásárlásánál sok szempontot kell figyelembe venni.
-
A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
it A Sony Pictures Entertainment szerint a növekedésük elsődleges hajtóereje a Crunchyroll lesz, ami egy anime-streamszolgáltatás.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#95904256
törölt tag
Az a méretes tárcsaburkolat mire való a lemeztányérok felett? Hőelvezetésre?
-
keIdor
titán
Lassan szükségem lesz még vinyóra, szerintem a WD Caviar Black 1TB-osat veszek. Egész jó ára van, remélem itthon se lesz sokkal több.
[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
Kriza
őstag
Ez az eddigi típusok átnevezése, vagy teljesen új fejlesztés?
Fenntartom magamnak a jogot, hogy a kéretlen reklámban szereplő terméket nagy mennyiségben, kamu címre rendeljem.
-
c41r0^
őstag
ígéretes vinyó, nekem tetszik
miért hagyják le a gyártók általában a "molex" tápcsatlakozókat a vinyóikról? olyan sokba kerülne mind2 tápcsatlakozót ráépíteni? nem "szabványos"? vagy nem szép? érintésvédelmileg tényleg jobb a SATA tápcsati, de ez nem indok...nem értem...szerencsére a WD Raptoromon mind a 2 megtalálható így SATA tápátalakító kábel nélkül rá tudtam dugni a tápra a másik 2, csak SATA tápcsatis vinyóim mellé...pedig 500Wos FSP BS-II és csak 2 db. SATA tápcsatija van...és mivel kevés alaplaphoz adnak sata tápkábel átalakítót, még vegyük meg külön a kábelt igazából nem is ez a baj, mert 300 ft-os tétel, hanem az, hogy gondolni kell rá...
-
Kriza
őstag
Én arra tippelek, hogy a mechanikai szilárdságot növeli.
c41r0^: szerintem azért, mert sokan azzal lennének gondban, hogy rá akarják dugni mindkettőt. Az meg nem biztos, hogy jó.
[ Szerkesztve ]
Fenntartom magamnak a jogot, hogy a kéretlen reklámban szereplő terméket nagy mennyiségben, kamu címre rendeljem.
-
Psych0
őstag
egyre jobb vinyókat gyártanak. Amik lassan jobbak archiválásra, mint a dvd. kell a halálnak ssd!!
Hajrá vinyók!
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
Zin
senior tag
jolesz jatekokat telepiteni ra
░▒▓█.:Itt a tél! Lassan lehet Core i-zni:.█▓▒░
-
Cs_Laci
senior tag
Most nyúzok egy kétlemezes 640GB-s WD-t, és igen impresszív. halk, nem meleg, gyors.. Lehet később adták ki, mint a Samsung, de még mindig a WD a gyártja talán a legjobb vinyókat...
-
klambi
addikt
hát lassan úgyis kéne 1 új vinyót vegyek!
"Mond szépen angolul: Gyors róka!"
-
#95904256
törölt tag
"Nemcsak felette, hanem a lemezek között is van. Már néhány éve alkalmazzák. Turbulencia csökkentése, levegő sebességének fékentartása a szerepe."
Erről van valahol valami leírás? Vagy csak tipp?
Érdekelne hogy hogyan is működik, meg az is hogy vajon csak a WD alkalmazza? Ugyanis feltűnt hogy a WD merevlemezek általában nehezebbek mint a többi gyártóé.
-
Zolee11
senior tag
válasz #95904256 #16 üzenetére
Hát ha belegondolunk, semmi más értelme nincs beépíteni egy ilyen lemezt, minthogy féken tartja a levegőt egy picit, ill. pontosabban: kordában tartja.
De lehet, hogy a kollégának van igaza, és vészleállásoknál tárcsafék
Asszem ilyen lesz a következő, csak megvárok még pár tesztet róla, meg kiv. vagyok a konkurencuára, ozt összel beújítok valamit.no brain, no problem
-
#95904256
törölt tag
"Hát ha belegondolunk, semmi más értelme nincs beépíteni egy ilyen lemezt, minthogy féken tartja a levegőt egy picit, ill. pontosabban: kordában tartja."
Mi a kifogás a hőelvezetéssel kapcsolatban? Elvégre 8,4W-tal képes fűteni a ketyere, ez akár olyan hőmérséklet ingagozást is eredményezhetne, amelyet pl. a mágneses réteg erős torzulását okozná.
Vagy mi a kifogás a mechanikai szilárdság növelése ellen? Elvégre egy ilyen, a lemezek közt átfutó merevítőborda ezt jelentősen megnövelheti.
De még akár zajcsökkentő szerepe is lehet, de gondolom ez erősen anyag és kialakításfüggő.
A levegő áramlása nagy mértékben módosul, de ez miért jó? Erős fékezőhatást gyakorol a tányérokra, így a motor áramfelvétele is megnő. A fej mögötti részen, ott ahol befordulnak a tányérok a lapok közé megnő a turbulens áramlások ereje, ráadásul a kilépő oldalon is lesz valamiféle turbulencia, így a lemeztányérok több helyén különféle erőhatások érik azt.
Persze lehet hogy tévedek, de elárulnád hogy mi alapján kell belegondolnom hogy a többi lehetséges választ elfelejtsem?
[ Szerkesztve ]
-
c41r0^
őstag
lehet, hogy a Hitachinál szokás, de a Samsung, Seagate és WD vinyóin mostanában nem látom, mindazonáltal ahogy írtam a WD Raptoromon is van mind2, de az "prémium vinyó", lehet ezért van rajta
Kriza: igazad lehet, erre nem gondoltam...még egy érv lehet az egyszerűbb NYÁK miatt, ami felmerült bennem, de a te ötleted lehet közel az igazsághoz
mindenesetre estem már bele sajnos abba a hibába, hogy egy minőségi pl. 300PNF FSP tápnak 1 db. SATA csatlakozója volt, a géphez meg egy SATAs ODDt is kértek, és persze az alaplap gyártója nem mellékelt SATA tápkábelt...ilyenkor jön a legközelebbi PCbolt felkutatása és a kábel beszerzése és ez sok kényelmetlenséggel jár...mostantól figyelek erre is, az biztos
[ Szerkesztve ]
-
#95904256
törölt tag
-
Findzs
addikt
tesztinget kérek
hdtach eredményeket"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Zolee11
senior tag
válasz #95904256 #18 üzenetére
Hőelvezetés? Nem hiszem hogy ehhez egy belső lemez kellene, hisz a lemez nem termel hőt (a surlódás a levegővel jelentéktelen a hő szempotjából), a motor a blokknak adja át, a fejmozgató elektronika meg kicsit máshol van, tehát a hővezetést kizárom ezek lapján, persze lehet olyan ami most nem ugrott be, ill. nem tudok róla.
Belső merevítőket alkalmazni HDD-ben csacskaság, akkor legyen a külső váz erősebb és akkor a külső behatásoktól is jobban védve van, mint egy gyenge külső váz belső merevítőkkel, amik zavarják a levegő áramlását. Ez alaján meg ezt zárom ki.
A levegő áramlása nagy mértékben módosul, de ez miért jó? Erős fékezőhatást gyakorol a tányérokra, így a motor áramfelvétele is megnő. A fej mögötti részen, ott ahol befordulnak a tányérok a lapok közé megnő a turbulens áramlások ereje, ráadásul a kilépő oldalon is lesz valamiféle turbulencia, így a lemeztányérok több helyén különféle erőhatások érik azt.
Ezt meg te zártad ki. Szal akkor? Ódd meg a kérdésthoho, itt is többrétegű, azaz a lemezek között is van. Mit szólsz ahhoz, hogy tartó szerepe van, azaz a nagy fordulat miatt tépi rendesen befele a levegőt a lemezek közé ezéltal ha működés közben mozgatod, segít a csapágynak tartani a lemezt. Tehát nemcsak a központi csapágy kényszarítí a helyes irányba, ilyen fordulatnál kökemény terhelést elviselve, hanem ezek a lemezek a levegő segítségével szintén tolják a lemezt amerre ők is mozognak. Remélem érthető.... Lehet alapja?
[ Szerkesztve ]
no brain, no problem
-
waterman_
aktív tag
nem hiszem, hogy új termékekről lenne szó, mert pl a green széria eddig gp, azaz green power néven futott. egyszerűen átszabták a kínálatot, hogy újabbank tűnjön. marketing. az 1 tb-ost, amivel régóta szemezek, csak még kissé drága most is WD10EACS-nek hívják, ugyanúgy mint 2 hónapja.
a lemezek közt és felett lévő lemezek kifejezetten arra valók, hogy a levegő ne akarjon a lemezekkel együtt forogni, mivel iszonyatosan tud fékezni nagy fordulatszámon. a fejeket a green széria kitolja parkolópályára, ha nincs használatban a winyó, csak hogy csökkentse a légellenállását a tányéroknak. tehát már az a pici fej is számít.
"IntelliPark - Delivers lower power consumption by automatically unloading the heads during idle to reduce aerodynamic drag. " - ez a honlapjukról való.
akkor ha mindhárom tányér mindkét oldalán még a levegőt is gyorsítjuk, biztos sok energia megy el. különben csak a gyorsabb modelleknél alkalmazzák, úgy látszik pl az 5400es green szériánál még nem olyan jelentős a levegő ellenállása.
..egy sikátorba talátak rám, egy régi frigóba próbátam viszatérni a főd légkörébe..
-
demagóg
aktív tag
válasz #95904256 #16 üzenetére
Elég annyi, hogy nem tipp. Leírást szerintem sehol nem lehet találni, bizalmas fejlesztési, gyártási eredményeket csak akkor publikálnak ha konkrét marketing értéke is van. Persze ettől még lehet, hogy valami kiszivárog. Esetleg a patentek között lehet nézelődni, de az meg fizetős szokott lenni. Sokan alkalmazzák, a WD az egyik utolsóként vezette be, úgy mint a parkoló rámpát is (bár egy kicsit elszúrták).
-De ez hogy lehet? ... Tegnap még működött! ...
-
TeeJay
félisten
válasz waterman_ #23 üzenetére
meg szerintem a meleget a tányérokról átvezeti a vázra és úgy jobban hűti az egész cuccot.
azért a tányér is feltud ám melegedni a motor által termelt hőtől, plusz még a levegő súrlódása is bekavar
biztos nem viccből építették bele, és remélem hamarosan más gyártó is fog ilyet a parkoló villával együtt konkrétan Seagate-re gondolokMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Hebry
senior tag
Nagyon tetszik, azt hiszem megvan a következő winyóm.
-
#95904256
törölt tag
válasz waterman_ #23 üzenetére
"a lemezek közt és felett lévő lemezek kifejezetten arra valók, hogy a levegő ne akarjon a lemezekkel együtt forogni, mivel iszonyatosan tud fékezni nagy fordulatszámon. a fejeket a green széria kitolja parkolópályára, ha nincs használatban a winyó, csak hogy csökkentse a légellenállását a tányéroknak. tehát már az a pici fej is számít."
Próbáltam utánanézni ennek a lemezes dolognak, de sehol nem találtam róla olyan infót amit "megbízható forrás"-ból származna. Végülis arra jutottam hogy inkább összehasonlítom a WD Caviar Blue 750GB és a WD Caviar Black 750GB típusok specifikációit, mivel ez a két WD termék van egymáshoz a legközelebb, úgy hogy az egyikben vannak lemezek, a másikban nincsnek. A használt tányérok és a fordulatszámok is azonosak.
Az alábbi adatokban vannak jelentősebb eltérések:
Burst sebesség: 121 / 145 MB/s
Súly: 0,63 / 0,69 kg
Sokk: 65(350) / 30(250) G
Idle hang: 28 / 24 dBA
Tárolási hőmérséklet: max. 65 / 70 ˘C
Vibráció üzemen kívül: 7-500 / 10-300 Hz
Áram 12VDC: 460; 450; 6; 6 / 490; 470; 5; 5 mA
Áram 5VDC: 650; 600; 180; 180 / 500; 420; 160; 160 mA
Fogyasztás: 8,77; 8,40; 0,97 / 8,40; 7,80; 1,00 WEzek után kíváncsiságból elmentem a Samsung oldalára is. ( Mentem máshova is, de itt találtam még ilyen lemezes megoldást. ) Majd megnéztem a HD501LJ és HD501IJ típusok specifikációit. Itt is mindkettő azonos tányérokat használ, azonos méretűek és azonos fordulatszámon pörögnek, de az utóbbi "lemezes" darab.
A különbségek:
Média->Buffer átviteli sebesség: 135 / 175 MB/s
Sokk: 63 / 70 G
Fogyasztás: 10,6; 9,5; 8,2; 0,7 / 8,2; 7,6; 7,2; 0,8 W
Súly: 640 / 610 gMindössze annyi látszik egyértelműen hogy az újabb, "lemezes" típusok gyorsabb belső átviteli sebességre képessek és kevesebbet fogyasztanak. De WD és Samsung típusok közt annyira eltérő a változás mértéke hogy ezek a különbségek adódhatnak akár más újításokból is. Mivel mindkét gyártónál azonos fordulatszámú, kapacítású és lemezeket tartalmazó típusok lettek összehasonlítva nem látom azt sem igazolódni hogy szükségesek ezek a lemezek oda.
[ Szerkesztve ]
-
demagóg
aktív tag
KB 20 éve volt a seagate 4096 hdd. Az 5.25-ös volt.
Igen, húsz (!) éve.Előtte meg voltak a 14-es tárolók.Később a quantum kiadta a bigfoot nevű hdd-ket.
Az is zsákutca volt. Se előtte, se utána senki nem követte el még egyszer azt a hibát.És talán fejlődött is egy kicsit azóta a hdd gyártás.
A fizika törvényei nem változtak. A fejlődés iránya nem ok nélküli. A jelenlegi adatsűrűség mellett megoldhatatlan problémákat jelentene a fizikai méretek növelése.-De ez hogy lehet? ... Tegnap még működött! ...
-
demagóg
aktív tag
Amit 20 eve meg tudtak csinalni, azt ma mar nem tudjak?
Pont annyival tudják jobban napjainkban, mint amennyit 20 év alatt fejlődött a technika.bigfoot: keson jott, kicsi kapacitassal. nem a fizikai merete miatt bukott.
Mert balga módon fizikai méretet növeltek és nem lehetett többet kihozni abból a fizikai méretből.Ezt a holodisc es a bluray gyartoknak is mondd el, ha tudnák, biztos nem koltenenek ennyit a fejlesztesre.
Hogy jön ez a HDD fejlesztéshez?Melyik törvény? Szerintem lapozgasd a szakközépiskolás tankönyveket. Aztán internet, gyártók, fejlesztők oldalai (pl. IBM) .Látszik, hogy egy picit fogalmad sincs az egészről. Még általánosságban sem. Ne várd el, hogy így kezdjem el magyarázni a fejlesztés feltételeit, lehetőségeit a múltban vagy napjainkban. Netán fejleszteni szeretnél? Van még néhény mindent jobban tudó szakértő, nosza rajta, össze kell dobni egy jobbat. Akár 14 colos méretben, hiszen még régebben akkorák voltak a lemezek. méretben. Akár 50 lemezzel. Mint a viccben. Nem egy, hanem mindenki szembe jön az autópályán.
-De ez hogy lehet? ... Tegnap még működött! ...
-
ChRiS_RS
aktív tag
Kötve hinném, hogy a WD lesz olyan béna, vagy pontosabban fogalmazva könnyelmű és hőre könnyen lágyuló műanyagból csinálta volna a parkoló rámpát.
A fizikáról kár vitatkozni, azt azonban kár firtatni, hogy a gyártók kifogynának a különböző ötletekből, újításokból...[ Szerkesztve ]
A 852-es kídlap telepötúsa sike#esen befejezádött.
-
demagóg
aktív tag
A WD még csak most tanulja ezt a parkolási technikát. Deformáció, rezgés miatt kerülhet kapcsolatba a rámpa a lemezzel. Sajnos ez a jelenség a 3.5 és 2.5-ös típusokra is jellemző. Most még, aztán valószínűleg megoldják a problémát. Akkor, ha nem megy a gazdaságosság rovására. Lehetséges, hogy a kalkuláció szerint jobban megéri így hagyni (vagy tudatosan ilyen) mint áttervezni bonyolultabbá és/vagy drágábbá tenni az előállítást. Hiszen a szervizek, adatmentők adatai nem relevánsak, nem tudni, hogy az a meghibásodási statisztika mekkora merítésből származik. Pár éve volt egy időszak, hogy Mo.-n alig volt WD meghibásodás. Mert az országba alig-alig jött be ez a márka. Manapság rengeteg a hibás WD, de ha a használatban lévő darabszámot nézzük akkor lehet, hogy bármely más gyártó megirigyelné a WD számait. A másik probléma, hogy majd három év múlva derül ki, hogy melyik típust kellett volna annak megvásárolni aki a megbízhatóságra hajt. Eddig már minden gyártó belefutott előre nem látható meghibásodási sorozatba amelyet rajtuk kívülálló okok miatt előre nem láthattak. Volt cég ami bele is bukott, volt amelyik csak megingott.
-De ez hogy lehet? ... Tegnap még működött! ...
-
demagóg
aktív tag
Na, alkalomadtán megnézem, hogy lágyul e az a műanyag. Mindenesetre szépen felkenődik a lemez szélén a felületre. Bár a probléma szempontjából mindegy, mert ha találkozik a forgó lemezzel, akkor úgyis anyagleválás a következménye, onnan meg rövid az út a teljes tönkremenetelhez.
-De ez hogy lehet? ... Tegnap még működött! ...
-
TeeJay
félisten
nekem azt mondjátok már el hogy ha a fej a tányér fölött mikrométerekkel "repül" akkor ha kirántja a parkolóvillára hogyhogy nem tépi le a fejet mikor újra vissza akarja rántani a tányér fölé?
mert ugye a tányér fölött a levegő emeli el a tányértól hogy ne érjen hozzá, na de mikor a parkolóvilláról dobja vissza a tányérra akkor hogyhogy nem tépi le vagy ilyenek?meg ugyanez a kérdés hogy ha kikapcsolt állapotban a villán van minden fej és mondjuk úgy eltjük le mivel lesz jobb mintha a tányéron állna (más gyártók) és úgy ejtenénk le?
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
liksoft
nagyúr
Rossz emberbe kötöttél bele. [link]
Akkor nézzük végig. Előre leszögezem, hogy minden felsorolt probléma fejlesztéssel nagy valószínűséggel a kritikus működési tartományba hozható. - Csak kérdés, mibe kerül!
1. Fordulatszám.
- A belső erősítőknek van határfrekvenciája, így afölé menni nem lehet. A kerületi sebesség, bitsűrűség és a határfrekvencia ismeretében kiszámítható a maximális fordulatszám. Ez nagy valószínűséggel 7200 körül lehet, hiszen vannak 15000-es eszközök is.
- Ha 7200-al megpörgetjük, akkor a nagy átmérő miatt a lemezt druva mechanikai deformáció éri, leginkább a szélén. A magas fordulatszámű eszközökben ezért alkalmaznak kisebb átmérőjű lemezeket.
- Ha ennek megfelelően lecsökkentjük a fordulatszámot, a 4200, maximum 5400 értéket érhetjük el.
- Itt jön a gond a hosszú fejszerelvény mechanikai stabilitása (esetleges rezonanciák) vonalán. Akkora repülő testet kell alkalmazni, ami a karral arányban a légpárna segítségével az előbbi problémát kiküszöböli. Vagyis nagyobb leszorító erő, nagyobb repülő test. Ez nagyobb légpárnát okoz. Ha viszont messzebb repül, csak kisebb bitsűrűség érhető el. Akkor ugorjunk az elejére, és közelítő módszerrel számoljuk újra.2. több lemez.
- A drive-ok hőtermelése az elektronikától, és a levegő belső súrlódásától függ. (Lehet tovább bontani, de felesleges ehhez a kérdéshez.) Ugyanolyan gyártójú és teljesítmény felvételű 2,5"-os drive esetén látható, hogy a 7200-as fordulatszámú azonos környezetben nahyobb hőt termel a lassabb "testvérekhez" képest. Vagyis nagyobb fordulatszám nagyobb hőtermelés a súrlódás miatt. Ugyanez érezhető több lemez esetén. (Egy család különböző lemezszámú változatai (más kapacitások).)
- Több lemez elhelyezése esetén a drive magassága fog változni. Ha előveszünk egy régi drive-ot, akkor látható, hogy a lemezek alul, és felül is rögzítésre kerültek. Pontosan azért, hogy használat során (esetleg a hőtágulást is figyelembe véve) a fejszerelvény és a lemeztányérok tengelyei térben ne mozdulhassanak el egymástól. Később a fedélnél található rögzítést elhagyták. Azért, mert golyóscsapágyról áttértek folyadékcsapágyra. A folyadékcsapágy segítség nélkül képtelen elviselni dupla terhelést. Már a mostaninál is valós probléma a mechanikai kopás és besülés. A tengely két végére helyezett rögzítés a hőtágulás miatt (más az öntvénynél és a tengelynél) még több gondot okozna. (A folyadékcsapágy kisebb nyíróerőt képes elviselni mint a golyóscsapágy.)3. Teljesítményfelvétel.
A több és nagyobb lemez használata nagyobb mechanika mozgatását is eredményezi. Automatikusan nagyobb lesz a fogyasztás is. A nagyobb tömegű fejszerelvény mozgatása nagyobb úton történik, így jóval nagyobb lesz a seek-hez felvett teljesítmény is.
4. Elérési idő.
A nagyobb mechanika nagyobb seek idővel jár. (Lassú, nagy háttértár esetén bizonyos esetekben elviselhető.)
A fentiek alapján látható, hogy a fizikailag nagy eszköz ma is megvalósítható. Alacsonyabb bitsűrűséggel, nagyobb teljesítmény felvétellel - nagyobb hőtermelést ad, lassabb adatátviteli sebességgel, nagyobb pozicionálási idővel, valószínűleg golyóscsapágyak alkalmazásával - ami hangosabbá teszi. Nem tudom, nem számoltam utána, de a fenti problémák miatt nehezen tudom elképzelni, hogy háromszoros kapacitás emelkedésnél többet lehetne elérni eszközönként. Annyival meg nagyobb, hangosabb, többet fogyaszt, melegebb.
Biztos, hogy kell?
[ Szerkesztve ]
Murphy él és dolgozik (Ami el tud romlani, az el is romlik). hdd-mentes.hu
-
demagóg
aktív tag
ha a mellebeszeles helyett valaszolsz, azt gondolnam, hogy legalabb Te elhiszed, amit irtal.
Valóban, magam sem hiszem. Igazából nem sok közöm van a HDD-khez. HDD fejlesztés, gyártásba vitel, hibaanalízis, tesztelő berendezések tervezése, adatmentés évtizedeken keresztül. Mindez csak arra elég, hogy ugassam a témát. Ezért is hordok össze ennyi marhaságot. Hatalmas tudásod árnyékában csak egy porszem vagyok, éppen ezért nincs is esély arra, hogy valaha is felfogjam szellemi fölényedet. Erőltesd nyugodtan a hülyeségeidet, nem leszek rá vevő. Két kulcsszót sem voltál képes felfogni: vibráció, hőtágulás. És lenne még jópár paraméter, de minek erőltessem, ha már itt leakadsz. Részemről ennyi amit neked el kívántam mondani.-De ez hogy lehet? ... Tegnap még működött! ...
-
demagóg
aktív tag
fej a tányér fölött mikrométerekkel "repül"
Még keményebb a dolog: néhány nanométer a repülési magasság. A fejet ma már nem felhajtóerő emeli, hanem a repülőtest profiljából adódó negatív nyomás szívja a lemez felülete felé. A távolságot a fej lemez közé beszoruló gázmolekulák stabilizálják. Nem tudom, hogy mire gondolsz, a nagy gyorsulásokra? Valóban észnél kell lenni a tervezéskor. A parkoló villa egy enyhe rámpa, melynek a szöge olyan, hogy a fej lemezre helyezése kielégítsen minden feltételt. Ha a fej lassan és nem párhuzamosan érkezik, akkor a fej megsértheti a lemezt. Ha túl gyors és/vagy meredek a szög, akkor mint egy dárda szintén belevájhat a felületbe. Igen hosszas és nagy apparátust igénylő feladat a rámpa profiljának kialakítása, nem csak egy egyszerű ferde egyenes pálya. A fej mozgatási sebessége, gyorsulás profilja szintén össze van hangolva a parkolási folyamattal. A parkoló sáv kontra parkoló villa a gyártóknak is egy hosszas dilemmája volt. Azért múltidő, mert most már eldőlt a villa szükségessége. A parkoló sáv előnye az állandó kontakt, nem kell a fej igen kockázatos emelgetésével vacakolni. A parkoló sávnak van még egy előnye, a fejre jótékony hatással van az ugyan eléggé korlátos, de alkalomadtán sokat jelentő fejtisztító hatás. A villás fejek mivel elvileg sem érintkeznek soha a felülettel, ezért a fej geometriája is eszerint alakulhat, nagyobb olvasott jelet adó fejet lehet tervezni. Továbbá elmarad a surlódás miatti hősokk. Hirtelen ennyi ami talán a legfontosabb. Az utolsó mondatodra reagálva nem ejtésről van szó, hanem -már amennyire- lágyan siklik a felület irányába a fej. Az erő felületre merőleges vektora "elenyésző" a párhuzamoshoz képest (és mint írtam, a parkoló villa íve is egy összetett görbe, nem egy egyszerű egyenes).-De ez hogy lehet? ... Tegnap még működött! ...
Új hozzászólás Aktív témák
- WD BLACK SN850P 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 7300-6600 MBs - Eladó!
- Netac NV7000 4TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 7200-6850 MBs - Eladó!
- 500 GB 2,5" HDD és SSHD eladó (100/100)
- SAMSUNG (MU-PE2T0R) -( KÉK) 2TB SSD KÜLSŐ MEREVLEMEZ ! UJ!
- WD Red Plus NAS ware 3.0 Hard Drive 100/100% os
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen