- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Hajlított gamer monitorral támad a TCL
- Milyen TV-t vegyek?
- Feltűnt a dél-koreai hitelesítésen a PlayStation VR2 PC adaptere
- Raspberry Pi
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen notebookot vegyek?
Hirdetés
-
Bemutatta első vízhűtését a Montech
ph A HyperFlow ARGB kétféle méretben és kétféle színben érkezik.
-
No Man's Sky - Befutott az Adrift frissítés
gp Ahogy minden korábbi update, úgy a mostani újdonságok is természetesen ingyenesek.
-
5G-s változatban is választható a Redmi Pad Pro
ma Az adatkommunikációs modullal kiegészített táblagép elsőként Kínában kerül a polcokra.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FLATRONW
őstag
Mi értelme van a DXIL követelményét lejjebb vinni, hogyha a programfuttatás a kötelező D3BC mellett megoldható a régebbi hardvereken is?
[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
Juhee... alig mult harom eves a haswell alapu procim es a 270x kartyam, es mar egyikhez sincs normalis tamogatas. Kaptyatok be...
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
hapakj
aktív tag
Nekem úgy tűnik néhány if-fel (feltétel) a kódban kezelhető a probléma.
"A legegyszerűbb módszer egyébként egy konvertert írni erre, ami a lefordított DXIL-t D3BC kóddá alakítja át" - Nem értem miért ez lenne a legegyszerűbb módszer. Miért ne lehetne az eredeti forrás HLSL kódból legenerálni mindkét binárist, és mindkettőt szállítani a programmal?
[ Szerkesztve ]
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
-
FLATRONW
őstag
-
GreatL
őstag
Így igaz. Nem szívesen mondom, de a régi vasnak régi környezet kell maradjon, win 7 stb. és azon elfut az aminek értelme is van. Felesleges DX12-t erőltetni ott ahol az erő sem lesz meg hozzá.
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro
-
addikt
De a lehetőséget miért nem adják meg rá, ha futtatható?
Pl. nekem a Geforce FX 5600 kártyámra anno ráraktam a Cod4-et és ezt a hibaüzenetet kaptam:
Error during initialization:
Video card or driver doesn't support separate alpha blend, glow will be disabled.Gyerekként alig vártam, hogy kipróbáljam a Cod4-et, erre ezt írta ki. Persze én mindjárt a játékot szidtam, holott tulajdonképp az Nvidia sara volt.
Aztán megláttam nemrég ezt és láttam, hogy lehetséges lett volna futtatni régebbi hardveren is. Még akkor is, ha nagyon szarul fut az adott videóban, de legalább elindult.
Mikor ezt láttam, mérges voltam az Nvidiára, mert úgy éreztem, hogy szándékosan toltak ki velem, hogy elindítani se tudjam.Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
djculture
félisten
-
Tigerclaw
nagyúr
Amúgy jelenleg hány DX12 -es játék létezik? (olyan ami már boltba került)
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
djculture
félisten
válasz Tigerclaw #11 üzenetére
Rise of the Tomb Raider
Hitman The Complete First Season
Gears of War: Ultimate Edition ( dx12 winstore)
Tom Clancy's The Division
Ashes of the Singularity
Caffeine
Quantum Break
Deus Ex: Mankind Divided
Forza Motorsport 6: Apex (csak dx12 winstore)
Halo 5: Forge (dx12 winstore)
Forza Horizon 3 dx12 winstore)
Gears of War 4 dx12 winstore)
Battlefield 1
Civilization VI[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Tigerclaw #13 üzenetére
Hát ha a felsorolt, vagy a kijövő új játékokkal ahol már több lesz a DX12 mint a nem akkor sokat.
Ha megelégszel a tavalyi, tavalyelötti játékokkal akkor tényleg nem....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Depression
veterán
A 3 éves kártyád mennyit fog érni, mire olyan játék jelenik meg, ami ezzel a módszerrel jön ki?
Tudom, most én vagyok a gonosz, de ha jól rémlik az x86-nak is a kötelező visszafelé kompatibilitás a veszte. A M$ ezzel meghúzott egy olyan határt, aminek egy idő után (ez nem pár hónap) nagy előnye lesz.
Videókártyát nem szabad hosszútávra venni. Annó az első dx10-es videókártyámat azért vettem, mert az a jövő. Volt rá kőkemény 1 játék. Mire elterjedta dx10, a kártyán már minden szaggatott.
[ Szerkesztve ]
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
wolfman
veterán
Arra emlékezem, mikor megjelent a Splinter Cell - Chaos Theory, abban debütált a Shader Model 3.0, ami visszafelé nem volt kompatibilis, tehát ha nem volt olyan kártyád ami tudta, akkor nem játszottál a játékkal. Kényszerből fél évig nem is toltam, majd szerencsével beszereztem egy 850XT kártyát és meg volt oldva a dolog. Ott is ment a sírás, mondjuk jogosan, de volt egy jelentős grafikai előrelépés onnantól.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
Redneck
veterán
Ritka, de ezt az Abu írást értettem.
Magyarul az új hardverekre és rendszerre fókuszálnak, de a régin is menni fog, csak lassabban. A kérdés, hogy mennyire jön össze. Gyanítom a hardverlobbi erősebb lesz, mint a régebbi kártyák teljesítménye ezekkel a fordítókkal.Tipp:
Abu, legközelebb ha komplexebb írást jelentetsz meg, rakhatnál a végére egy összegző suttyósított egyszerűbb változatot. Ez most mondjuk átjött.[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
#16939776
törölt tag
Várható volt hogy ledobják (visszafogják) a régebbi OS-ek támogatását ezen a téren.
DX 12 miatt gyakorlatilag mindent le kell cserélni: VGA/CPU stb. de nem lehet tudni mikorra lesznek meg a 100% kompatibilis hardverek, mert folyamatosan változik alatta az OS és követelményei.Ha megállna a ringlispill lehet hogy vásárolnék!
[ Szerkesztve ]
-
Redneck
veterán
válasz #16939776 #21 üzenetére
Nincs baj a haladással, inkább a grafikához képest durván növekvő hardverigények tudnak fájni. Persze egy játék nem csak grafikából áll, de a kevésbé látványos de jelentősen nagyobb számítási kapacitást igénylő részeket nem látja a user. Csak azt, hogy az engine újabb verziója alacsonyabb fpssel fut, a látvány pedig nagyjából ugyanaz.
Marad a keserű szájíz.[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
wolfman
veterán
Hát igen. Az elmúlt kb 5 évben a grafika szinte semmit nem változott, pontosabban semmi jelentős ugrást nem láttunk PC fronton, ugyan az a látvány, de a hardverigények persze az egekben.
[ Szerkesztve ]
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #16939776 #21 üzenetére
"DX 12 miatt gyakorlatilag mindent le kell cserélni:..."
Ha megnézzük a támogatott játékok mennyiségét, akkor úgy tűnik, hogy kár (volt) igyekezni. A teljesítmény miatt talán megéri cserélni, de a DX12 követelmény miatt nem. Persze lehet hogy valaki az összessel már játszott, játszik, de sokan egyikkel sem. Ez is csak egy a sok hasonló hardvergyártók által gerjesztett vásárlásban. Várni kell 2-3 évet mire tényleg megéri váltani, de addigra már lesz DX 13, vagy 14.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Departed
őstag
válasz djculture #10 üzenetére
R7 370 50-55ezerért egy csomó helyen 2017-ben? Inkább használják levélnehezéknek, eléggé birkának kell lenni hogy bárki ilyet vegyen.
Egyébként a cikkben foglaltakkal egyetértek, amelyik kártyán emiatt nem futna valami ott már amúgyis 0-10 fps lenne, szóval inkább ne is fusson. Kivéve az erősebb de régebbi GTX x80/x80 TI kártyák...
[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
válasz djculture #10 üzenetére
nem ez a lenyeg, hanem az, hogy harom ev utan mar csak vmi fel support jar hozza... raadasul az egyik az egy felsokategorias proci, a masik meg a kozepkategoria teteje volt a maga koraban.
(#23) wolfman: haha... epp azert fohaszkodtak az alacsonyabb szintu apikhoz, hogy nincs ugras, es majd ez lesz, ami elhozza, mert kihasznalja a meglevo vasakat. hat ugras az ugyan nincs, de cserelni lehet.
ez komolyan mondom, rosszabb, mint a fixen bejelentett korabbi dx verziok, mert ott tudtad, hogy megvettel vmit, es az tudja ezt, vagy nem. most mindenre rasutik, hogy dx12, kozben meg haromszor tekernek az apin, es kukazhatod megint, mert tudja ugyan, de igy mar 50%al lassabb lesz majd. vagy nem.
a supportrol meg ne is beszeljunk, mert probaljak a fejlesztok nyakaba varni a nagy szabadsagert cserebe, de mar most latszik, hogy esze agukban nincs a fejlesztoknek ezt a bekat lenyelni. a user meg vegeredmenyben bamulhatja az egyket hardveren jol futo dolgot, a tobbi meg anyazhat.
szep uj vilag. majd a vegen megreformaljak, es ujra feltalaljak a magasabb szintu apit, mint ahogy tettek a 90es evek vegen.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Tigerclaw
nagyúr
"szep uj vilag. majd a vegen megreformaljak, es ujra feltalaljak a magasabb szintu apit, mint ahogy tettek a 90es evek vegen."
Ez szerintem is borítékolható. Minden évtizedben fel kell találni ugyanazt a spanyolviaszt.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Slavia
aktív tag
Ez a cikk marketing szagú,nem kicsit,persze attól a savanyú íz megmarad.Azonnal dobáljon el mindenki mindent ami a gépében van főleg a grafikus vezrélőket.Aki win-7-8-t használ sűrgősen formatáljon pakolja felfelé a 10-t.Szaladni boltba új grafikus vezérlőé ami talán mire eme cikknek a tartalma köztudatba lép "részben" támogatni fogja.
-
flexxx2
őstag
Ha itt valaki emlékszik a régi időkre, úgy 2000 tájékán, az most mosolyog ezen a felháborodáson. Akkoriban (akkori árakon) 100-150 ezer ft-os csúcskártyák avultak a középkategória aljára 1-1.5 év alatt, 2 év múlva volt játék ami el se indult rajta. Igaz a grafika rohamosan fejlődött, de a kezdő szint is a "nulla" volt.
-
arn
félisten
nah jah, csak ha megnezel egy 98as jatekot (v2/tnt), meg egy 2002eset (radeon 9700), volt egy "aprocska" ugras latvanyban es a kartyak sebessege kozott is boduletes differencia volt.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az is lehet, de az SM6-nak vannak újításai is, tehát több shaderre mindenképpen két verzió kell. Valószínűbb, hogy a közösség csinálni fog egy DXIL->D3BC konvertert, ami meg lesz osztva, és az úgy némileg egyszerűbb, mint több shaderre két verziót fenntartani.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Luskan
tag
Szerk: ez válasz lett volna, csak a telón elnyomtam.
Szerintem amennyire belassult a processzorok teljesítmény növekedése, így teljesen elvárható a 3 éves proci támogatása. Meg úgy egyébként is a picipuhának nem ez lenne az érdeke, hogy minél több gépen a winfosuk fossa össze magát? Itt most nem a gyártó vette el a támogatást.
[ Szerkesztve ]
-
wolfman
veterán
Igen, már egy ideje csak ígérgetés megy. Kb. 2010ben elértük a mostani grafikai tudások plafonját, azóta csak a látottak mögött megbúvó motorok változnak kisebb nagyobb sikerrel (viccelek, mert most a BF1 megint odab@szott mindennek). Szóval grafika változatlan, csak szeretnének optimalizálni, ügyeskedni, de semmi lényegi változás nincs. Alapvetően most minden játéknak a Frostbite motort kéne használja, mert abban van potenciál.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
arn
félisten
mert most az van, mint regota - a konzolgeneraciok befolyasoljak ezt, nem a pcs hwek. pcn konnyen skalazhato dolgokkal tomik be az emberek szajat, de nem is lesz nagy ugras, amig nem latunk konzolon tobbet.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
wolfman
veterán
A könnyen skálázódást legutóbb a GTAV-ben láttam, azóta sem, előtte meg csak BF 3-4-ben. Igaz nem játszottam minden játékkal, de amivel igen, ott erős könnyen skálázhatónak nevezi.
Egyszerűen szenvedés meg vértizzadás ami most megy játékprogramozás fronton.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
Stan648
tag
Akkor az előre mutató GCN(1) mehet a levesbe? Kár érte. Akkor most vegyek új kártyát vagy várjak még?
7600X + A620 + 32GB DDR5
-
GreatL
őstag
-
_Slark
csendes tag
Ha jól értelmezem a cikket, akkor nagyrészt csak a grafikus gyorsítók kerülnek itt bajba. Az hogy valakinek 3770K vagy 4770K van a gépében, az nem fogja korlátozni semmiben, hiszen ezek a processzorok csak pár árnyalattal egynegébbek mint az új szériák, főleg ha fel vannak rángatva 4,2-4,5-re. A bennük lévő igp tökéletesen halott dolog, de pl a win asztalt tökéletesen lehet velük nézegetni, míg normális dx 12-es címek nem a shader modell támogatás hiányában nem mentek volna, de már a teljesítmény alapján is alapból elvéreztek volna. Aki komolyabban játszik, sanszos, hogy egy újabb, és erősebb dx12-es kártya dübörög a gépében. Tehát nem hinném hogy nekik aggódni kellene. Akinek meg nem, simán lesz 1-2 éve mire felvált, hiszen a legtöbb dx 12 cím megy dx 11-es módban is, illetve a kritériumok, amikről szó van, még csak hírekben szerepelnek. Nem holnap lesz gyökeres változás. Minden DX váltásnál 1-2 év volt a váltás. Most már itt is megjelentek az első fecskék, de ez még közel sem jelenti azt hogy innentől csak dx 12 és semmi más. Én laikusként így gondolom.
"Egy kísérlet többet ér, mint ezer szakértői vélemény."
-
ceia
őstag
Nekem ebből főleg az jött le, hogy a M$ szeretné már hogy mindenki 10-re váltson, és ebben a dx12 a fő fegyvere,
it's more fun to compute
-
kriszpontaz
veterán
Ennek a cikknek a fényében még mindig nem éri meg a Vulkan felé mozdulni a fejlesztőknek? Ott legalább nincs ennyi csűrés-csavarás.
-
BookerDeWitt
tag
Én csak azt nem értem (és lehet ram mondani mindent), miért ez a címe?
Miért nem ez?
"Nem kínál egyszerű átmenetet a felhasználóknak a Microsoft!"Szerintem ez is helytálló!
Korrektebb lett volna azokkal, akik nem annyira értik ezt a témát! -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz BookerDeWitt #46 üzenetére
Mert ti csak végterméket kaptok. Aztán a telepített OS-sel eldöntitek, hogy a nagy teljesítményű DXIL kódot akarjátok futtatni, vagy a lassabb D3BC-t. Egy fejlesztőnek viszont ki kell dolgoznia azt a módszert, amivel mindkettőt tudják szállítani.
(#39) hapakj: Szabványosan nem, de shader kiterjesztésekkel igen, és tekintve, hogy mennyire nyílt manapság a cégek hozzáállása ehhez, könnyen írható olyan konverter, ami a DXIL kódot gyártói szinten kiterjesztett D3BC-vé alakítja. Ezzel az új lehetőségeket is ki lehet használni a régi bájtkóddal. Persze kérdés, hogy erre van-e akkora igény.
Persze az is igaz, hogy a HLSL-ből is lehet két irányra való fordítás.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
RyanGiggs
őstag
Na de viszont a GCN2 akkor egy jó időre még biztonságban van?
-
Fippo
csendes tag
DX 10 miatt le kell majd mindent cserélni..
OK! De hol marad az FPS!?
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Diablo IV
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- No Man's Sky - Befutott az Adrift frissítés
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Vezetékes FEJhallgatók
- Hajlított gamer monitorral támad a TCL
- Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest