- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 5.1 laptoppal / notebookkal - külső hangkártyák
- Mini-ITX
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- MILC felhasználók szakmai topikja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Madzag nélküli ollós klaviatúrát villantott a Keychron
- Milyen asztali médialejátszót?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
ma A G85 külsőben és specifikációban is ígéretes.
-
Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
ph A 7.30-as verzióval a korábban bemutatott sötét mód is javult.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Romano
veterán
Akkor jó, nálam még mindig a 17.4.4 van fent, úgyhogy nem érint
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
blue01song
aktív tag
újabb fos amd driver. milyen meglepő. semmit se fejlődött az amd ezen a téren sem
-
kwzatz
őstag
Elvileg a 17.7.2 óta az Overwatch rendszeresen fagy és még azt sem sikerült kijavítani.
"Everything is high risk, if you are a pussy."
-
Zeratul
addikt
válasz blue01song #2 üzenetére
Köszönjük a Troll hozzászólást...
-
Chp
őstag
válasz blue01song #2 üzenetére
Bár 3. éve zöld kártyám van, de előtte akárhány Radeon volt a gépemben, egyikkel sem volt soha semmi problémám.
-
#20691712
törölt tag
Amig nem tudtam mit is nezzek (a szurke kep alapjan jott le) kurvara alig lattam kulonbseget.
Azt hittem arnyek bug.
Vihar a biliben megint.. -
FLATRONW
őstag
Lehet, hogy mozgás közben zavaró tud lenni, de egyébként nem tűnik súlyosnak a hiba.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Van az a két tűzgyújtó a képen a kikövezett szélű út mellett, aközött húzzatok egy egyenest szemre, és nagyjából az egyenes felénél kell nézni a különbséget a kövek mellett. Lényegében arról a bugról van szó.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Redneck
veterán
Előfordul, de elég nehezen észrevehető elsőre. Ez legyen a legnagyobb gond egy driverrel!
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
twollah1976
őstag
Én a játék képeken nem látom a hibát, pedig meresztem a szemem.
\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/
-
MK VII
veterán
válasz blue01song #2 üzenetére
Hosszú évek óta nálad is probléma van a fejlődéssel úgy látom...
-
-
-
#65675776
törölt tag
válasz blue01song #11 üzenetére
Ehhez képest az nV az, aki ha kiad egy drivert, akkor ahhoz pár nap múlva ki kell, hogy adjon egy hotfixet, majd a hotfixhez is egy hotfixet, aztán mindezt egybegyúrva kiad egy új verziót, amihez ki kell adnia egy hotfixet[...]
De valóban, az igazi problémák a driverekkel jelenleg AMD vonalon vannak, az nV driverei hibátlanok.
Akkor viszont valami nálad nem volt rendben éveken keresztül. Nálam 13 év alatt semmiféle probléma nem volt a Radeonok drivereivel.
[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
válasz #65675776 #19 üzenetére
Nyilván van probléma mindkét oldalon, de szerintem ez a természetes. Ahogy írtam fentebb, aki pl. Overwatchozik, annak a 17.7.1-től újabb drivert nem érdemes felrakni, mert a játék elkezd kifagyni. Nekem inkább az a felfoghatatlan, hogy az emberek miért nem értik, hogy mennyire összetett, problematikus dolog lehet olyan drivereket kiadni, ami minden egyes játékkal tökéletesen működik, ezer dolog mehet ezeregyféleképpen félre. Nyilván mind az AMD mind az NVIDIA oldalán igyekeznek hibamentesen dolgozni.
"Everything is high risk, if you are a pussy."
-
komi77
senior tag
Már azt hittem valami komoly baj van a driverrel. Most, hogy nézem a képeket rájöttem, hogy inkább a szememmel lehet valami mert fingra nem veszek észre semmit Nv vs. Amd driver csatáról csak annyit, hogy a pár hónapja vett Nv 1050 Ti-re Bf1 indításkor hiba üzenetben kiírva, hogy milyen drivert tegyek fel. Belépek Nv saját fiókomba, automatikus kiválaszt, nem tetszik a Java. Java frissít, megint nem tetszik. Manual-ban driver kiválaszt, ugyanez. Végül: driver eltávolít, új driver felrak, működ. Ez kb. 2-3 óra idegeskedés meg rugalmatlan Nv felületek mellett egy rémálom volt. Másik gépemen R9 270 mindenféle nyavalygás, fennakadás nélkül frissít ha akarom, nem b..akodik, gyári oldal is szimpatikus. Ha így nézem én inkább Radeon-ra szavaznék - még ha van is elmaradás. Nem is értem, hogy miért tartják sokan rossznak a Radeonok szoftveres hátterét De komolyan. Biztos nekik sem sikerül minden elsőre de rugalmason orvosolják rövid időn belül. A másik fél nekem körülményesebb, ennyi.
Szegény ember kézzel nőz.
-
komi77
senior tag
Sajna az ilyen és ehhez hasonló beidegződések alapján hoznak sokan rossz döntést vagy ítélnek negatívan valamit - amit lehet nem is ismernek. Nekem van - és korábban is volt - összehasonlítási alapom és nem véletlenül írtam, hogy melyik a szimpibb - nálam nem játszik a beidegződés faktor Viszont a képen tényleg nem vettem észre még a problémát - majd otthon nagyobb felbontásban.
Szegény ember kézzel nőz.
-
tal-garius
aktív tag
válasz blue01song #2 üzenetére
Ezért képes voltál ide hozzászólni?
Elöfordulhatnak hibák fejlesztések során, kár ezen görcsölni.
-
félisten
Nálam semmiféle ilyen probléma nincs NV driverrel telepít és használ. de AMD vel sem sem.
" Ez kb. 2-3 óra idegeskedés meg rugalmatlan Nv felületek mellett egy rémálom volt."
no offense, de 2-3 óra? na ne essünk már költői túlzásokba, annyi idő alatt 2 Windowst felrakok driverestűl.ez szimplán user error.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
bastya2100
tag
Ha csak ennyi lenne a gond :$ Nekem osztott képernyőnél tuning esetén esik szét fele a kép... A yt is igen komolyan bugos lett.... szóval érdekes.... eddig semmi gond nem volt de vagy két frissítés óta csak ezeket csinálja...
-
komi77
senior tag
Nincsenek túlzások. Az annyi az annyi. Fórumon is kértem segítséget de fingjuk sem volt a helyzethez. Win 10 1603-at ajánlották úgy, hogy már régóta 1703-at használok. Eleve a problémát sem értettem, honnan a rákból jön. Tegnap még ok, most meg nem? A user error nem kizárt. Bár a kiírt üzeneteket értettem és végigcsináltam - kb. 10-szer. Nem kell mit bizonygatnom, mert így volt. Egyébként a végleges megoldás nálam is új win telepítés maradt. Radeon karinál még nem jártam hasonlóan. Téma konyec
[ Szerkesztve ]
Szegény ember kézzel nőz.
-
komi77
senior tag
válasz #45997568 #32 üzenetére
Minden melónak meg van a szépsége. Nekem egész más a melóm és gyakran kapok agyfaszt az ilyen parajelenség típusú problémáktól. Többször jártam hardware-rel is úgy, hogy ha meg akartam mutatni a hibajelenséget, nem jött elő. El sem hitték. Aztán véletlenül produkálta magát és kiderült, hogy nem kamuzok
Szegény ember kézzel nőz.
-
félisten
válasz #45997568 #30 üzenetére
Én ebből IS élek szóval....2-3 óra egy vga driverrel ne már. vagy működik vagy nem akkor leszedem és visszateszem az előzőt.
Egyébként meg nálam ilyen léptékű VGA driver hiba nem lépett még fel mostanában,eredeti Windossal és eredeti szoftverekkel semelyik oldalon soha, hogy 2-3 órát szívjak vele.
Már vártam a hírnél az NV fika kommentet, ahova ki lehet majd lyukadni egy radeon szoftveres hiba hírnél,gondolom adatlapotokat nem kell megnéznem...
Nekem Rx 460 és GTX 1070 kártya működik itthon mindkettő hibátlanul teszi a dolgát a legújabb driverekkel semmiféle beavatkozást nem igényelnek . A cikkben említett hibának nevezett valami fent áll e nem tudom, de ha csak ennyi gond van, az szerintem senkit nem érdekel.komi77 (#22):
"Ha így nézem én inkább Radeon-ra szavaznék - még ha van is elmaradás. Nem is értem, hogy miért tartják sokan rossznak a Radeonok szoftveres hátterét"
mert esetleg sokan pont ugyan úgy szopnak a radeon driverekkel míg az NV ugyan úgy hibátlanul települ náluk, mint nálad a radeon és te szívtál az NV vel...
Abu85 (#23) és miben tart előrébb az user szempontjából a Radeon softver mint az NV féle driver/ GF experience?ebbe már kb egy éve belefutottál...
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
huskydog17
addikt
Látom senkinek - még a hír írójának sem - sikerült elolvasni a forrást (PCGH). Egy kicsit segítek:
Állóképen senki nem fogja észrevenni, mert ott a problémát nem is lehet látni, azt csak kizárólag mozgás közben figyelhető meg és valós játékok alatt is előjön, a leginkább Witcher 3 és WOW alatt.
#23: "Ma már egyértelműen a Radeon Software tart előrébb."
Miért is?
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #35 üzenetére
"A fenti képből látható, hogy a hiba meglehetősen nehezen észrevehető, legalábbis mozgás nélkül."
(#34) b. és (#35) huskydog17: Amiben most nagy különbség van az AMD és az NV driver között az az explicit API-k platformabsztrakciós implementációja, illetve a kliens oldali különbségek lekezelése. Mint írtam korábban az NV most kezdte újra az egészet a D3D12 implementációra, mert nem voltak elégedettek korábban írt jó két évig optimalizált rendszerrel. Most van egy friss rendszerük, ami így ránézésre jónak tűnik, de még messze van a jótól, ha specifikus rutinnal 15-25%-ot nyersz egy hét alatt egy kiadott játékon. Azt elhiszem, hogy kb. egy év múlva majd az lesz, de még három hónapos a rendszer, így maximum az mondható el róla, hogy stabil. Az AMD megoldása három és fél éves. Azért működik mindig sokkal flottabbul az AMD-n a DX12 és a Vulkan API, mert három és fél év munka van a platformabsztrakció implementációjában, és nem kell utókezelgetni egy héttel/egy hónappal/egy évvel a játék megjelenése után az implementációt, hogy jöjjön a sebesség. Ebből a szempontból az AMD most nagyon elhúzott. Persze oké mondhatjuk, hogy nekik mennyivel egyszerűbb dolguk volt. A DX12 és a Vulkan API-t is úgy támogatják, hogy húztak egy ICD-t a Mantle PAL rétegére. De akkor is ezt a problémát meg kell oldani, és persze a megoldás fontos eleme, hogy kidobták a korábbi implementációt. Ez bátor dolog volt, respect érte, és szerintem is ez a jó út, csak ezzel két évnyi munkát is kidobtak.
A többi probléma igazából csak erre vezethető vissza. Most mindenki arra van beállítva, hogy legyen egy jó platformabsztrakciós implementációja a meghajtónak, tehát hiába kellene már egy gyorsabb és jobb vezérlőpult, egyszerűen nincs rá idő.
b. neked mondom, hogy a GeForce Experience-szel nincs probléma. Ez lehet a menekülőút, mert egész gyors maga a program és ide simán át lehetne költöztetni a driver vezérlőpultját. Ez nem egy nagy dolog. Leginkább a tesztelés szempontjából problémás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Egon
nagyúr
Már vártam a hírnél a nagy NV fika kommentet, ahova ki lehet majd lyukadni egy radeon szoftveres hiba hírnél, gondolom adatlapotokat nem kell megnéznem...
Nekem legjobban az "1927 óta Radeonom van, sosem volt driverproblémám" típusú háeszek tetszenek - kár, hogy kb. háromszor annyi probléma van felsorolva a Radeonos drivertopicban, mint az nV-s megfelelőjében (még azzal együtt is, hogy az utóbbi időben az nV is sokat bénázik, amit a sok hotfix jól mutat - bár mintha ez is elmúlt volna). Mondjuk azt sem értem, hogy miképp lehet, hogy állítólag az AMD kártyák tulajai okosabbak, intelligensebbek stb., ugyanakkor a fanboyok szerint a dirverproblémák jó része user error - a kettő nem üti egymást?
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
#45997568
törölt tag
Hat nem mindenki ert ehhez olyan szinten mint Te, neked 2p, van akinek meg tobb, nem ertem miert altalanositasz, a felhasznalok tobbsegenek lovese sincs mi miert tortenik, foleg ha nem beszeli angolt es minden ugy tortenik
Az eleg szomoru hogy vartad h legyen barmilyen fikazas, en nem vartam, ettol meg jott mindjart az elejen, szoval mit is akartal mondani ezzel?
-
komi77
senior tag
Lehet valaki rálépett a bütyködre. Semmi fika nincs egy leírt történetben. Mint írtam van Radeon és Nv kártyám is. Egyik nekem szivatós néha másik kevésbé. Ergo azt választanám legközelebb is amelyiknél kevesebb a szívós helyzet. Autónál, tv-nél, akárminél ugyanígy döntök. Most mehet a szakmai vita, ahhoz nem cstlakozom.
Szegény ember kézzel nőz.
-
huskydog17
addikt
Elvitte a cica a többi részét a bekezdésnek?
"A fenti képből látható, hogy a hiba meglehetősen nehezen észrevehető, legalábbis mozgás nélkül, így a játékok helyett sokkal jobban visszaadja a probléma jellegét az anizotropikus szűrés minőségének vizsgálatára kialakított 3DCenter Filter Tester alkalmazás. Az alábbi két képből már látható, hogy miről van szó."
Ez azt sugallja az olvasónak, hogy a játékok nem adják vissza a probléma jellegét, ergo nem lehet játékokban érzékelni, ami szimplán nem igaz, számos jártékban jól látható a probléma, konkrétumok is meg vannak nevezve, ki van emelve, hogy mely játékokban lehet látni leginkább. Ez sajnos lemaradt. Ezen felül nem csak a két képről látható, hogy miről van szó. Ez így eléggé pontatatlan megfogalmazás.
driver részhez: tehát csak és kizárólag a játékpiac elhanyagolható részét képező explicit API-k a fontosak, minden más lényegtelen driver ügyben. Nem fontosak ezek szerint se a DX11-es, se a DX9-es címek, se a multimédiás hiányosságok stb. Értem. Nincs több kérdésem.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
félisten
Ez gyártói szinten előny, explicit API szemszögéből előny,sebesség szinten előny,ami nagy részt köszönhető az architekturális különbségeknek is. DE nem azt jelenti, hogy ettől a felhasználói kezelhetőség és szolgáltatások, multimédia vagy éppen játékok közbeni lehetőségek, szolgáltatások szemszögéből a radeon softvare többet nyújt, sőt....
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #40 üzenetére
Nem. A bekezdés többi része arra vonatkozik, hogy ezt a problémát a legjobban a 3DCenter Filter Tester alkalmazással lehet látni. Azt egy szóval nem írtam le, hogy a játékokban nem lehet érzékelni, csak nem lehet visszaadni játékból származó képekben. Ezért ott van két kép, ami mutatja a jelenséget. Teljesen felesleges odaképzelni olyan dolgokat, amik nincsenek leírva.
Fontos más API is, de azokra már több éve kész implementációk vannak. A lehető leggyorsabbak, amelyeket egy adott architektúrára lehet tervezni. Nem is igazán fejlesztik már őket, mert már nincs hova. +1-2% teljesítmény a régi API-ban már aránytalanul nagy anyagi befektetést igényelne. Ellenben a D3D12/Vulkan implementációkban még viszonylag sok teljesítmény van. Lásd a Warhammer 2-ben a DX11->DX12 váltást. [link] - Nem normális, ami történik a Pascal és Maxwell GPU-kkal, holott a Vega és a Polaris GPU-k tudják ugyanazt, vagy gyorsulnak. Egyszerűen meglátszik a meghajtón, hogy az AMD-nek három és fél év munkája van benne, míg az NV implementációja csak három hónapos.
A multimédia nagyrészt hardveres dolog. A meghajtó tudhat dolgokat, de alapvetően fixfunkciós blokk van a modulok mögött.(#41) b. : A kezelhetőség szubjektív. Általában megszokod, tehát arra én nem térnék ki, hogy mi hol van a meghajtóban és milyen az UI dizájnja. Egyedül annyit rónák fel, hogy a GeForce vezérlőpultja nagyon lassú. Kb. olyan, mint a CCC volt. Lomha, sokáig karikázik az egérkurzor. Ezt kellene igazából kezelni, mert a Radeon Settings félelmetesen gyors hozzá képest. A GeForce Experience-be való átköltözés ebből a szempontból lenne nagy előny. Ez a program jóval gyorsabban működik.
A szolgáltatások szempontjából igazából mindenkinek az számít, hogy kell-e az adott funkció. Ezeket én nem tekintem a meghajtó szerves részének. A Radeon Software is kínál egy csomó olyat, amit a GeForce driver nem és fordítva. Ez inkább az igények kérdése.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
huskydog17
addikt
"Fontos más API is, de azokra már több éve kész implementációk vannak. A lehető leggyorsabbak, amelyeket egy adott architektúrára lehet tervezni. Nem is igazán fejlesztik már őket, mert már nincs hova."
Tehát a régebbi API-khoz az NV architektúrák az optimálisabbak, ez mondjuk egyértelmű, de az azért gáz, hogy a hibákat sem javítja az AMD a régebbi címeknél. Pl.: vannak olyan játékok, amelyek a 16.12-es driverel gond nélkül mennek, de a 2017-es driverekkel szarul (hibás megjelenítés). Az AMD válasza erre pedig az, hogy akkor a user nem játsszon azokkal a játékokkal.
"A multimédia nagyrészt hardveres dolog. A meghajtó tudhat dolgokat, de alapvetően fixfunkciós blokk van a modulok mögött."
Hiába a fixfunkciós blokk, ha alapból szar a driver."A Radeon Software is kínál egy csomó olyat, amit a GeForce driver nem és fordítva. Ez inkább az igények kérdése."
Pontosan. Na látod, érted te a lényeget, de akkor légyszíves n írj olyan baromságokat, hogy "Ma már egyértelműen a Radeon Software tart előrébb.". Ha nagyon ragaszkodsz az ilyen clickbait, indulatkeltő megjegyzésekre, akkor oda kéne írni még kiegészítésképpen, hogy explicit API esetében.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
sb
veterán
Én nemrég váltottam zöldre. Minden drivercsere után állítgatom a kimenetet 0-255-re, ha nem fakó képet akarok nézni. Előtte évekig állítottam Catalystben az overscan-t default-ról 0%-ra. szerk: De ugyanez van HD 5/600-on is.
Szóval vannak bosszantó hülyeségek, de ettől még dráma 1-2 kifejezetten szar drivert kivéve nem volt egyik oldalon sem szvsz vagy 10 éve.[ Szerkesztve ]
-
Lacok
őstag
Vihar a biliben. Játék közben észrevehetetlen.
"Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum"
-
kikikirly
senior tag
És mi a helyzet Nvidia DX11 alatti jobb processzor kihasználásával(bizonyos folyamatokat a Driver ki tud szervezni többi magnak ugyanezt Radeon nem tudja, te írtad valahol hogy ez nem szabványos eljárás AMD ezért nem él vele, engem kérdeztek ha valami működik letojom hogy szabványos vagy sem).Azért is fontos mert nálam érzékenyebb emberek mondják hogy ennek hiánya miatt vannak microlaggok radeonokon,Nvidián meg vajsimán fut a játék.Jelenleg DX12 alatt pont forditva, AMD-nek van egyenletesebb Frametime-ja.
Szerk: Magam nem vagyok érzékeny Frame time ingadozásra, Radeonon(R9-290X,390) és Nvidia között nem tapasztaltam különbséget(leszámitva hogy 1070-en több a Minimum FPS,teljesen normális).Viszont fórumon jó néhányan mondják hogy microlagg miatt nem hajlandóak Radeon kártyát venni.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #43 üzenetére
Ez messze nem ilyen egyszerű. Annyit lehet látni, hogy a régebbi API-khoz a meghajtóimplementációk a lehető leggyorsabbak és kiforrottak. Talán lehetne még nyerni sebességet, de 1-2%-os extra is aránytalanul sok befektetést igényelne. Ezt már az NV, az AMD és az Intel sem tartja realitásnak, főleg úgy, hogy van két explicit API, ami azért erősen leköti a kapacitást.
Olyan sincs, hogy általánosan ideális architektúra, mert a DirectX 11 abból a szempontból nagyon speciális volt, hogy igen sokat megengedett az API és az OS a drivernek. Ezáltal voltak olyan eljárások, amelyeknek az AMD implementációja kedvez, de olyanok is, amelyeknek az NV. Például a GPU-driven motorok tipikusan az AMD implementációjával futnak jobban. Az NV megoldásának a DC kedvez, míg az IC+manual threading nem általánosítható, megvalósítástól függ, hogy melyik rendszer érzi jobban magát. Ezek azért alakultak ki, mert a hardverekbe a gyártók egy rakás fast pathot építettek, hogy ezeket használhassák DirectX 11 alatt, csak ezeket a fast pathokat a Microsoft a DirectX 12-vel elvágta, tehát a hardveres képességek jó része az új API-val elérhetetlen. Hasonló reform van a Vulkan API-ban is, az is az egységesítés felé menetel.
Az újabb hardvereken is látszik, hogy az új API-k mások. A Vegában teljesen áttervezték a parancsmotorokat. Kivágták az összes fast pathot, és kigyúrták a front-endet. Ennek az előnye, hogy sokkal nehezen front-end limitbe ütközni, de a hátránya, hogy egy ilyen hardveres konstrukció jóval több tranzisztort igényel, mintha trükköznének. Viszont sok választás nem volt, mert az új API-val a Microsoft operációs rendszere tölti be a parancsokat és nem a driver. Vagy aláadják a hardvert a gyártók, vagy szopcsiznak.Én jelentettem két specifikusan játékra vonatkozó hibát idén, és egyik esetben sem kaptam ilyen választ. Mindkét hibára lett megoldás, igaz nem a meghajtóval volt a gond, de kaptam rá megoldást. Az egyik esetben a Clean Uninstall Utility segített. A drága ismerős perecelte el egy driverpucolással, de végül kiderült és korrigáltuk.
A fixfunkciós blokknál a driver sok dolgot nem csinál. Ad egy bemenetet, a hardver pedig ad egy kimenetet.
Pedig egyértelműen így látom. Ma már egyértelműen az AMD van előrébb a meghajtó tekintetében. Nyilván két éve még nem gondoltam volna ezt, de a Radeon Software óta sok víz lefolyt a Dunán. Az NV egyébként szerintem jobban járna, ha hasonló fejlesztési modellre váltanak, mert akkor legalább a hotfixekre nem lenne szükség, és az is előny lenne, hogy össze lehetne vonni a csapatot. Az AMD-nek sem működött az a modell a havi Catalystoknál, amit most az NV használ.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kikikirly #47 üzenetére
Mint írtam ezt implementáció válogatja. Egyébként már minden DX11-es implementáció többszálú. A különbség az, hogy nem ugyanolyan mértékben. Ez leginkább döntés kérdése, mert a minél több szerver szálat futtat a driver, annál több processzormagot vesz el a játéktól. Ezzel az a gond, hogy nem lehet megtalálni, hogy hol a határ. Illetve gépenként eltérő ez, mivel akinek van 16-szálas procija, annak nem kell ezt visszafogni, de 4 szállal már nem ideális ugyanannyi kernel driver szerver szál. Ezt a videót sokat linkeltem már, de rendkívül jól elmagyarázza ezt a problémát. Ezért is gyomlálta ki a Microsoft a DirectX 12-ből a kernel drivert. Az új API-ban nincsenek szerver szálak a kernel driverből, tehát nincs minek elvennie az erőforrást a játéktól. Nagyon sok stúdió emiatt váltott GPU-driven pipeline-ra, mert DirectX 11 alatt lehetetlen volt jól kezelni ezt a helyzetet.
A mikroakadásokat általánosan jellemzik sokat, de valójában rendkívül specifikus jelenségek. A legtöbb akadás a valós idejű shader fordításból, illetve a memóriatörlésből ered a DirectX 11-ben. A DirectX 12 és a Vulkan mindkét problémát kezeli. Ezeknél az API-knál a legtöbb akadás amiatt alakul ki, hogy túl fiatalok a meghajtóimplementációk, illetve túl nehézkes a memóriamenedzsment, így a program esetleg nem remekel benne. Előbbi kezelhető a meghajtóból, míg utóbbi csak a program által, vagy hardveresen a Vega HBCC-jével.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen