- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen TV-t vegyek?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Apple notebookok
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- TCL LCD és LED TV-k
- Száguldozáshoz való az új GeForce driver
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
Hirdetés
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
-
[SoP] Konzolokra is megjelenik a Marvel Rivals
gp A következő zárt béta júliusban érkezik, ez már mindhárom platformon futni fog.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
beef
őstag
...és ekkor a bányászok megrántják a vállukat.
Egyébként ezek a lusta programozók azok, akik annyira akarták a DX12-t?
-
Cythyel
senior tag
hát igen, a bulldozer tech sem volt rossz, csak a programozók lusták voltak utána menni, így persze hogy elbukott... a low lvl apikat is a game engine írók kérték, és hol vagyunk most? még mindig a történelmi ereklyék vannak használatban, dx9 és 11... jön a pso2:ngs mmorpg, de sehol dx12 vagy netántán vulkán támogatás, csak dx11...
-
hokuszpk
nagyúr
ezek a vasak ugysenagyon kaphatoak, ha evvegere lesz 0.01% reszesedes a jatekosok gepeben, akkor sokat mondtam, szoval olyan tokmind1, hogy tamogatja vagy fordit.
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Geri Bátyó
őstag
Fussunk neki még egyszer. Az AMD próbál tenni valamit és ő a hibás, vagy a lusta programozók, akikről újra és újra kiderül, hogy a fejlődés legnagyobb kerékkötői?
"Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)
-
félisten
válasz Geri Bátyó #11 üzenetére
" Ez jelenti itt a gondot, és az AMD megoldása egyáltalán nem segíti elő azt, hogy a fejlesztők mihamarabb a mesh shader felé vegyék az irányt, mert számukra sokkal olcsóbb, ha a meghajtó trükközik, még ha csak az egyik gyártóé is.!"
igazából a lényeg ez lenne, de mivel a PC gamer piac 75 % Nvidia és nem sokára Intel is lesz ezért tök mindegy ez a mondtat mert nem reálisan nézi az egészet..., mert melyik fejlesztő olyan hülye, hogy áthoz egy PC portot úgy hogy a PC hardverek döntő részén nem fut úgy ahogy kell csak a jelenleg 0.01 % részt kitevő RDNA2 fordítóval és a tippre 10 % örül kitevő RDNA 1 kártyákon 50 % hatékonysággal?
AMD abban hibás, hogy így hátráltatja a szabvány elterjedését PC-n azért cserébe hogy a saját hardvereit előnybe részesíti, de valójában ezért nem hibáztatható szerintem. Ez van ha egy gyártó van a konzolokban csak."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
kibergx
csendes tag
válasz Geri Bátyó #11 üzenetére
Ti vagytok azok a hatalmas logikával megáldott emberek akik a kovid kapcsán elhangzó végtelen mennyiségű hazugságot is beveszitek igaz?
Mi az hogy lusta programozó? A programozó egy alkalmazott. Ez tudod mit jelent? Azt hogy neki megmondják hogy mit csináljon. Ha az a feladat hogy a lehető legolcsóbban kell megoldani valamit X és Y hátrányokkal akkor ez a cég döntése, nem a programozóé. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzoloknak ehhez nincs közük, mert például a PS5 csak legacy módban engedi a vertex/geometry shadereket, és az Xbox is főleg a mesh shadert erőlteti.
A gondot tényleg az jelenti, hogy PC-be egyszerre kell szállítani mesh shadereket, illetve a régi legacy kódokat. Azért, mert ha csak mesh shadert szállítasz, akkor a potenciális vásárlóbázis 85%-át kizárod a programfuttatásból. Na most hosszabb távon ezt nehezíti, ha elkezdenek úgynevezett NGG optimalizált vertex és geometry shadereket írni, ahogy például ezt már el is kezdte a Codemasters, az Ubisoft, az EA (a Dirt 5, AC: Valhalla, Star Wars: Squadrons így van megírva). Ennek az előnye, hogy továbbra is egységes a kódbázis, tehát csak vertex és geometry shadereket fordítasz, miközben ezeket úgy módosítod, hogy az AMD fordítója többször képes legyen NGG futószalagra fordítani. Ez a fejlesztők oldalán eléggé kicsi munka, mindössze pár soros kiegészítés, szemben azzal a több ezer sornyi munkával, amit a mesh shaderre való áttérés jelent. Effektíve az "egy napot se dolgozok rajta" áll szemben a "sok hónapot töltök vele" opcióval. És ez az AMD részéről tudatos, mert direkt azt nyomatják, hogy hagyjátok a mesh shadert, a mi hardvereinken megközelítitek a sebességét 3-4 órás munkával. Aztán persze fél évet belerakhattok az Intel és az NVIDIA hardvereire, de ez a ti döntéseket, nyilván nem fogják nekik engedni, mert már önmagában az nagy költség, hogy a régi kódok mellé új futószalagot szállítasz. Gyakorlatilag megduplázza a support munkát, mert minden javítást tesztelni kell a két külön futószalagra, míg az AMD azt kínálja, hogy hagyjátok ezt a fenébe, még nem jött el ennek az ideje, tudunk egy olyan megoldást, aminél az RDNA-ra, de főleg az RDNA2-re jönni fog a sebesség, miközben semmivel sem nő meg a support költség. A projektmenedzser pedig odacsap az asztalra, hogy ez kell a PC-re baszod, 3-4 órát tudunk rá szánni egy több évig készülő projektnél. Aztán befut az Intel és az NV, hogy ott a mesh shader, és mondják nekik, hogy se idő se pénz nincs erre PC-n. Megfinanszírozni az Intel és az NV sem akarja, azért ők sem őrültek még meg, marad tehát az NGG-re való optimalizálás. De ha mondjuk ez nem lenne, akkor az AMD is a mesh shadert támogatná, és úgy már lehet, hogy lenne egy erősebb nyomás a PC-s portok tekintetében.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
csendes tag
Egyszerűen egy nagyságrenddel nagyobb meló úgy megírni egy programot (időnként pedig nem lehetséges!), hogy jól fusson bulldozeren/kihasználja a heterogén programozás előnyeit, mint pár erős szálra optimalizálni. Habár a programozók tényleg lusták (én is az volnék), de ha ezt kapják feladatul és van rá költségvetés, akkor megcsinálják szívesen. HA az adott probléma egyáltalán multiprocesszálható.
-
félisten
Szerintem fordítva ülsz a lovon. PC re csak úgy éri meg áthozni bármit is, ha megfelelő célbázis van . A pc gamer piac optimistán 15 % része, gyakorlatilag inkább 10% része nem az. Bármilyen kevés munkával is jár, nem opció úgy átjönni PC re portokkal , hogy kizárják a vásárlóbázis 90 % részét.Tehát kevés munkával sem éri meg a PC gamer társadalom 10 % részét megcélozni üzletileg, hogy abból megfelelő vásárlóbázis fog bejönni, mert nem.
tehát ha fog segíteni ha nem a meshshader szempontjából a döntő a Microsoft, Nvidia , régebbi AMD( RDNA1, Vega, stb..) kártyák jelenléte a portoknál és az hogy RDNA 2 év végére sem éri el szerintem az 5 % piacrészt a jelenlegi állás szerint.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szembeállítod a 3-4 órás, nem kötelezően szükséges módosítást a 5-6 hónapig tartó kötelező munkával. Egyszerűen a fejlesztőknek még nincs indoka utóbbit választani, mert tovább tart és drágább. Nem véletlen, hogy hiába van Xboxon több játék is kiadva mesh shaderrel, ezek a kódok nincsenek áthozva PC-re, pusztán azért, mert az AMD megoldására nem jár a support költségek emelkedésével. Neked rossz, mert többet választják az AMD megoldását, de a fejlesztőknek jó, mert kevesebb pénzt fognak költeni a játék supportjára.
Pont a Microsoft az, amely a mesh shadereket nem hozza át a Gears 5-ből a PC-re. Helyette kiadtak egy NGG optimized patchet. Ha egy ekkora kiadó számol a support költségek emelkedésével, és inkább lemondanak a mesh shader PC-s bevetésétől, akkor mit remélhetsz egy hónapról hónapra élő indie stúdiótól?
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És? Mennyi munkát fektettél bele? Lényegében semennyit. Legrosszabb esetben bedobtad a kódba az AMD által ajánlott pár sort, ami segíti a fordítójuk munkáját. Beleraktál az egészbe nagyjából 3-4 órát, és meg is vagy. Ez a kód kompatibilis az összes megjelent DirectX 11/12 GPU-val. Ellentétben a mesh shaderrel, amit alig támogatnak a GPU-k, és a beépítése is hónapokig tart, ráadásul rendkívül magas support költséget hagy a nyakadon.
Jelen pillanatban választják az olcsóbb, 4 órán belül optimalizálható alternatívát, mert nem kell beépíteni, akkor is működik az AMD fordítója, ha nem segíted, csak hatákonyabb, ha kiegészíted pár sorral a kódot.
És a Microsoft, akitől várod, hogy majd megoldja a problémát, ugyanezt csinálja a Gears 5-tel, pedig nekik kész mesh shader kódjuk van az Xboxból.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
és szerinted ez milyen hatással lesz az alapból mesh shaderre épülő konzolportokra teljesítményben? nagyon jól látszik, hogy Meshshader lényege az optimalizáció a hardver szempontjából, magyarul kihúzzak a Turing és az Ampere alól ezzel a kissámlit míg messhader esetén ez nem így lenne. Gondolom te is rájöttél, hogy nem a jótékonyság vezeti erre fele az AMD-t hogy kímélje a szegény programozókat.
Innentől meg ha lesz eszük és nem akarnak CP2077 fiaskót akkor legalább a nagy címeket értelmes portokként hozzák át, az indie címeknél meg mindegy.Én a Microsofttól semmit nem várok már , mert tisztán látszik hogy nincs egy egyértelmű csapásvonal amit ők diktálni tudnának, ezzel verik bele az utolsó szöget a PC gamerek koporsójába .
Hol ez jó, hol az jó. Hol egységes felületet akarnak, hol szopatni akarják a PC gamereket miközben rájöhetnének, hogy a konkurenciájuk a Sony, nem pedig a Windows 10 gamer társadalom...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Rossz hatással, hiszen a mesh shader minden hardveren előnyösebb.
De a mintaprogramokon az látszik, hogy az RDNA2 és az Intel Xe dizájnjai a legerősebbek mesh shader mellett. A Turing nem valami jó, míg az Ampere a két véglet közötti félút. Ezért sem nagyon veri az asztalt az NV a mesh shaderrel, mert az Intel és az AMD is elhúzott itt.Jelen pillanatban igazából még a gyártói akarat sincs meg arra, hogy a mesh shadert erőteljesebben alkalmazzák. Az Intel még nem tart ott, hogy erre figyeljen, az NV-nek nem fontos, míg az AMD megelégszik azzal, ha pár NGG optimalizációt bedobnak a fejlesztők.
De ha pusztán azt nézzük, hogy a legacy pipeline mit tud, akkor az új generációs futószalag minden mesh shadert támogató hardveren gyorsulást hozna, csak nem ugyanolyan mértékben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
DirectXMesh. Erre vannak minták, amiket le lehet fordítani. Egyelőre itt tart sztori. Játékból használható lenne a Gears 5, de csak az új Xboxra támogat mesh shadert.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
LGG555
aktív tag
A vége úgy is mindig az hogy új hardvert kell vegyünk ami aztán rendre nincs kihasználva. Legalább a Radeon VII kapta volna meg és az RDNA 1.
[ Szerkesztve ]
Konfig:MSI MEG B550 UNIFY-X, Ryzen5 5600x, G.Skill 16GB 4000Mhz, Radeon VII, Seasonic Snow Silent 550w..
-
félisten
tehát ha jól értem lemértétek Intel Xe -vel, Amperevel, Turinggal és RDNA 2 vel,de nincs publikus eredmény. Sehol nincs ilyen eredmény fent jelenleg a neten , legalább is az én kereséseim alapján és te sem osztod meg ezt.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezek mintaprogramok. Nem szokás az eredményüket megosztani, mert egy speciális feladatra fókuszálnak. Hasonló a dolog, mint anno a tesszellációnál, amikor a példaprogramokban teljesen mást láttál, mint a játékokban. Nyilvánosságra lehet hozni az eredményeket, csak egyrészt az emberek úgy sem értenék, másrészt most is mást látnál a mintákban, mint a játékokban, mivel egy valós programban továbbra is a ps és a cs a domináns.
Magamnak, magunknak sok olyan dolgot lemérünk, amit nem hozok, hozunk nyilvánosságra. Ez segíti a munkám, de tök feleslegesek lennének az olyan cikkek, hogy húdeüberallesz a mesh shadingben az intel, a valóságban ez a folyamat a számítás 10%-át ha kiteszi.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GhostRider93
tag
Szóval várhatjuk az áttörést de nem lesz egyhamar. Eszembe jutott erről a low-level /high level és szinkron/aszinkron átmeneti korszak. Nvidia jo sokáig visszatartotta a fejlődést mert üzletileg nekik ez így nagyon jól jött.
Várhatjuk a mesh shadereket pc-re ....
Ha nem csak amd(mostmár intel is) támogatná eljöhetne.
Kicsit örülök hogy RDNA 1-es grafkarit vettem mert így reménykedhetek.[ Szerkesztve ]
R5 2600@4Ghz 80W , B450M Pro4, DDR4 16GB 3200MHz cl14 B-die, Hellhound 6700XT 12GB
-
félisten
válasz GhostRider93 #30 üzenetére
Miben reménykedhetsz? Az RDNA 1 nem támogatja a Mesh Shadert.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól a fordító befordítja az NGG-be a vertex és geometry shaderek egy részét. Pont az az AMD megoldásának a lényege, hogy nem kell hozzá támogatás, a fordító csinálja a munkát nem a hardver és a fejlesztők.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
sakal83
addikt
válasz GhostRider93 #30 üzenetére
Hogyne varhatnank az áttörést. Mondjuk az egy elég nagy gat hogy NINCS vga a piacon a következő az lesz hogy ne kelljen a vesét eladni ha esetleg lesz ezt követően egyértelműen meglesz az áttörés.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Az nem meshshader, nem támogatja a fejlődését és az elterjedését. Erről szólt a kommentjének az első fele.. Dönts el hogy negatívnak szántad a cikket vagy pozitívnak az Amd irányába, bár ez értelmetlen kérdés veled szemben.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól, hogy nem mesh shadert kap a hardvere, még számos kódot olyan pipeline-ba fordít a driver, amiből neki előnye lesz. Ez felhasználói szinten előny.
Piaci szinten hátrány csak, hiszen miért is írna a fejlesztő mesh shadert, ha a fordító varázsol.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Igen biztos ebben bízik amikor a fejlődésről beszélt és várja a mesh shader elterjedését PC-n ,ebben reménykedik . Ne futtasd őket állandóan.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
GhostRider93
tag
Kicsit összezavarodtam. Ha az RDNA esetében a rendszer fordít primitive és surface shaderekbe(bizonyos százalékot) az nem jelenti azt hogy támogatja a mesh shadereket? és ha alapból úgy írják meg és fordítani sem kell még tovább gyorsul a feldolgozás? (Nem értek hozzá ezért nézzétek el ha hülyeséget kérdezek)
Cikkből idézve:
"A frissített NGG mód már a vertex és geometry shader kódok 95-100%-át is primitive és surface shaderekbe fordítja, vagyis effektíve mindegy, hogy a fejlesztő megírja-e a támogatást a mesh shaderre, a Radeon RX 6800-as és 6900-as sorozat mindenképpen ezen a rendszeren futtatja az alkalmazás jelentős részét. "R5 2600@4Ghz 80W , B450M Pro4, DDR4 16GB 3200MHz cl14 B-die, Hellhound 6700XT 12GB
-
kikikirly
senior tag
válasz GhostRider93 #37 üzenetére
Van egy ilyen rész is:
,,Maga az NGG mód ugyanakkor nem olyan hatékony, mintha a direkten mesh shaderben lennének írva a kódok. Átmeneti megoldásnak jó, de hosszabb távon mindenkinek az lenne az érdeke, hogy a PC-s portok kapják meg az Xbox Series S és X konzolokra írt mesh shadereket is, és kár lenne, ha a fejlesztők a szükségesnél tovább bíznák ennek a problémának a kezelését az egyes meghajtók trükkjeire."
Tehát igen, natívan megirt Mesh Shdertől RDNA2 is gyorsul. RDNA 1-ről nem is szólva lévén a kód 40-60% képes ,,csak" átkonvertálni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen