- Apple notebookok
- ZIDOO médialejátszók
- Mini-ITX
- Milyen lézer nyomtatót vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Processzor árak megváltozása Windows 11-gyel
- Azonnali VGA-s kérdések órája
Hirdetés
-
Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
it Hamarosan sokkal szigorúbb szabályozás alá esik az EU-ban a Telegram, mivel egyre több a helyi felhasználója.
-
Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
ph A friss pletykák szerint az AMD és az Intel is a frissítésein dolgozik.
-
Mozgásban a Conscript
gp A túlélőhorror PC-re és konzolokra érkezik, a steames új demó jövő hónap elején lesz kipróbálható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fred23
nagyúr
Úgy még érdekesebb a dolog, hogy hamarosan az AMD is csökkenti a csíkszélességet. Beszélnek 16/14/10 nm-ről is mondjuk. Még az is lehet, 2017-ben Intel is, AMD is 10 nm-en lesz. Ez talán az AMD-nek jön majd jobban.
-
ukornel
aktív tag
Elképzeltem az új Intel tikk-takk-tokk ütemtervet:
1. év - új CPU architektúra (TIKK)
2. év - új GPU architektúra (TAKK)
3. év - csíkszélesség váltás (TOKK)
Így több idő van az egyre bonyolultabb mikrolitográfiai fejlesztésekre, és a CPU/GPU architektúrát is lehet finomhangolni, debuggolni, amíg a másikból vadiúj fejlesztés érkezik. -
Petykemano
veterán
Vajon eljut oda az intel, hogy olyan jó GPU-t fog készíteni, hogy a végén kidobhatja a Xeon Phi-t?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
seolwon
tag
Ezt a rajzolási parancs dolgot hogy kell elképzelni?
Mivel lesz szebb vagy jobb a játék ha több rajzolási parancsot lehet beiktatni? Sok cikket láttam már itt a ph-n ami erről a limitről szól de az még számomra nem derült ki hogy mi lesz ennek az előnye. -
cipofuzo87
tag
A 3D objektumok megjelenítéséhez rajzolási parancsot kell kiadni. Gyakran egy összetett objektum megjelenítéséhez több rajzolási parancs is kell (pl mert különböző típusú anyagtulajdonságú részekből épül fel), de az is gyakran előfordul, hogy több (megjelenésében hasonló) objektumot lehet kirajzolni egyetlen rajzolási paranccsal (pl részecskerendszer (füst, tűz) 100 000 db egymástól függetlenül mozgó részecskével).
Véleményem szerint, egy belső térben játszódó FPS esetén (Doom típusú) nem sok előnyt fog hozni, ha csökken a rajzolási parancsok miatti többletterhelés, mondjuk 5-20% között. Mégpedig azért, mert minden egyes pályarészen már a pályatervezés során lehet tudni, hogy egyszerre max hány darab objektumot kell kirajzolni. Ha ezt beszorozzuk azzal, hogy hány rajzolási parancsba kerül kirajzolni az adott objektumot, akkor pontosan lehet tudni, hogy hány rajzolási parancsnál járunk az adott színtéren. Tehát egy ilyen játéknál könnyű ezzel számolni.
A játékokat pályáit úgy szokták belőni, hogy ne kelljen egy adott számnál több (pl. 10000) rajzolási parancsot kiadni képkockánként. Ha ezt tudják tartani minden pillanatban, akkor nincs teljesítményveszteség, más lesz a szűk keresztmetszet.
DX12-vel ez a felső korlát el fog tűnni, kevésbé kell odafigyelniük erre a fejlesztőknek és a pályatervezőknek.
A továbbiakban megkímélhetik magukat attól, hogy rajzolási parancsszámra figyeljenek. A fentiek egyben azt is jelentik, hogyha egy játék egy mostani erős gépen azért fut lassabban, mert jelentős a rajzolási parancsok miatti többletterhelés, az szimplán azt jelenti, hogy fejlesztők nem optimalizálták megfelelően a jelen kor hardverére a játékot. Ez lehet amiatt, mert nem volt elég idő, pénz, vagy nem elég jó az engine, nem elég jók a fejlesztők vagy nehéz az engineben megoldani.Itt egy példa 2009-ből arra, hogy lehet kirajzolni néhány rajzolási hívással több ezer objektumot Instancinggel:
https://www.youtube.com/watch?v=JB2kkWkfJtw
Ezt a technikát minden fejlesztő ismeri, és az is igaz, hogy az instancingnek jelentős korlátai vannak, mert csak 1 db modellt lehet több példányban kirajzolni, eltérő transzformációkkal, animációval, tehát ha 10000 különböző típusú modellt kell egyszerre megjeleníteni, arra már nem jó. De lehet ezzel is trükközni: pl 1 db modelnek is lehet 10000 féle különböző megjelenése különböző paraméterezéssel. Ez már trükközés a javából, de az egész számítógépes grafika erről szól. -
Dr. Akula
félisten
"a fejlesztők nem írnak specifikusan Intel IGP-khez optimalizált kódrészleteket"
Csoda? Ilyen ratyira én se írnék. Akkor ami az AMD-nek a Zen, az az Intelnek a Gen10. Egy csoda. Csoda ha bejön. -
exedoc
senior tag
Na erre kíváncsi leszek.Mostanában sokat fejlődött az Intel IGP terèn, kíváncsi vagyok, hogy fog teljesíteni DX12 alatt.
-
Valszeg nálam majd ez fogja váltani a "kis" 4690K-t.
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.
-
Fiery
veterán
En ugy tudom, a Kaby Lake bizonyos verzioi frissitett IGP-t kapnak, tehat amivel a cikk indit, az nem feltetlenul biztos, hogy ugy fog megtortenni. Az megint mas kerdes, hogy a Kaby Lake mar Gen10-es iGPU-t kap-e, vagy Gen9+-t.
-
-
ukornel
aktív tag
"Az megint mas kerdes, hogy a Kaby Lake mar Gen10-es iGPU-t kap-e"
ebben az esetben -> lásd 2-es hozzászólásomat :-D
-
haxiboy
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak nagyobbat, de ettől a parancsprocesszor nem változik. Maximum egyre nagyobb szilíciumterületeket nem tud ellátni feladattal.
Volt az Intelnek egy marha jó koncepciója a skálázásra, ami lényegében annyi, hogy konkrétan két-három IGP-t épít a lapkába. Ezzel több parancsprocesszort lehetne beépíteni ugyanannyi feldolgozóra. Hasonló koncepció az Xbox One APU-ja is, ahol az IGP-nek két parancsprocesszora van. Ez számos előnnyel járhat, de a DirectX 12 alapváltozatában ennek a kihasználása nincs benne. Csak az Xbox One exkluzív mono verzió kapta meg a funkciót.
Igazából az Intelnek baromira jó ötletei vannak, csak a Microsoft folyamatosan lekontrázza ezeket, és az AMD ötleteire építenek. Lényegében ez a bajuk, és nem a rossz hardver, mert ez jó lenne az ötleteikkel.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
IgnisFatuus
aktív tag
Én is ezért cseréltem le a két hatmagos Xeont...egyszerűen nem hajtották ki az "alacsony" órajel miatt a VGA-t.
Ryzen 9 5950x @4,4T5,1GHz, Aorus X570 Master, 32GB Patriot 4400MHz, 500GB Samsung 980 Pro M2, 2TB Intel M2, 2TB Adata M2, 2TB Kingston SATA, XFX RX 7900 XTX Speedster MERC 310, SB AE-5 plus, Asus VG279QM, Ozone Strike Pro, HP Pavilion 14
-
leviske
veterán
2017-ben még csak a Raven Bridge jön (Zen APU) valószínűleg azon a gyártástechnológián, amin a 2016-os Zen CPU-k, vagy azon, amin a 2016-os Radeonok. 10nm-es gyártástechnológiára én nem várnék az AMD-től 2018 előtt. Bár, ha a 7nm fejlesztésével jól halad majd a GloFo és a TSMC akkor akár a 10nm-en át is ugorhat a cég.
-
shteer
titán
Ez már BGA only lesz?
..szerintem jónak tűnik
-
GeryFlash
veterán
,,Igazából az Intelnek baromira jó ötletei vannak, csak a Microsoft folyamatosan lekontrázza ezeket, és az AMD ötleteire építenek. Lényegében ez a bajuk, és nem a rossz hardver, mert ez jó lenne az ötleteikkel."
Még hogy Abu AMD fanboy...
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest