- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Computex 2024: az új CAMM2 modulokkal szemez az MSI egyik alaplapja
Hirdetés
-
Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
ma A SamMobile összeszedte a friss felületre váltott Samsung mobilok listáját.
-
Újabb robottaxis balesetekre derült fény
it Az USA biztonsági vizsgálatot indított a Waymo önvezető autói kapcsán, és újabb balesetekre derült fény.
-
Hivatalos, hogy Game Pass-be jön a Call of Duty: Black Ops 6
gp Bár a játék jön PlayStationre is, akik PC-n vagy Xbox-on játszanak, azoknak elég lesz megvenniük az előfizetést.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Danex
addikt
Nem gyengén örülnék ,ha a játékok alatt nem lenne ilyen magas a CPU terhelés... ,mert személy szerint undorítónak találom, hogy az új játékok hányásra levitt grafika mellett se mennek rendesen, mert valami hülyeséget számoltatnak a CPU-val.
-
Blindmouse
senior tag
Amit nagyon nem értek, hogy ha az AMD-nek és a Nvidiának annyira nem tetszik amit az intel csinál, miért nem kezdenek el egy grafikus API-t kalapálni maguknak? Mennyi időbe tellene pl az OpenGL-t felhozni a directx szintjére, aztán meg nekiállni if(GPU == Tahiti) { do something } optimalizálni? Ahelyett hogy ilyen mantle, cuda meg egyébb tiszavirág ökörségekkel jönnek elő.
3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
-
jozsef8
aktív tag
válasz Blindmouse #2 üzenetére
Hát igen... De így legalább valami hasznosat próbáltak csinálni, mert a Microsoft, nem igen tartja a lépést, talán az X1 miatt...
-
freeapro
senior tag
A microsoft?
-
DeSanto
őstag
Elolvastam a cikket és én is és kíváncsibb lettem hogy mégis mi áll a directx lassú fejlődése mögött?
Sajnos a cikkből nem derült ki számomra. -
BatchMan
senior tag
Heti összefoglaló Abu módra
Nem csalódtam, jó cikk. -
Kicsimix
őstag
Ha játszani akarsz vegyél xbox-ot az a mi hardverünk erre terveztük ... Nem áll érdekünkben ,hogy gyorsan fejlődjön a DX mert azzal a saját eladásainkat rontjuk ha a pc-ből játékgépet csinálnak..
Talán ezt gondolhatják... Lehet ,hogy direkt van a Dx prioritásban hátul és szándékosan hátráltatják a dolgokat...
Tuti tisztában vannak a problémákkal. Millió százalék.
...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
tomchee91
csendes tag
válasz Blindmouse #2 üzenetére
Az AMD pont ezt csinálja drága barátom
De azt ne várd el, h az AMD és az NVidia össze fogjon... (Főleg ahogy az nv félti a játékszereit. Ők végképp nem osztoznak ) -
Shing
őstag
Lassan fejlődik a DX, mégsem használnak ki még egy DX10-t sem. Ráadásul olyan játékoknál amik elsődlegesen PC-re lettek írva. Pl. Planetside 2 megjelent úgy 2012-ben, hogy DX9-t használ. De van jobb is, a most megjelent X Rebirth, így 2013 végére kijött DX9-el. De ott van még a Diablo 3, MMO-k ezrei, stb...
Egyszerűen nincs meg az igény a fejlesztéshez. Jó, ott vannak az AAAAAA kategóriás címek, de azok se gyenge késéssel álltak át fejlettebb DX-re. Persze az jó ok, hogy a legtöbb embernek elavult hardvere van, csak akkor minek vegyen az ember új hardvert?
-
#16939776
törölt tag
Kizárt hogy a picipuha ezzel foglalkozzon, lófütyi pénzt hoz neki a "gamer"PC piac, és nem indulnak saját maguk ellen.
Véletlenül a PC-ONLY AAA+-os játékok sem roskadoznak a polcokon.1-2 év múlva ki fog derülni, hogy merre indulunk el...talán...
[ Szerkesztve ]
-
X Factor
addikt
Nagyon jó cikk. Régóta kerestem hasonlót, most meg itt van, pláne magyarul.
Köszönet érte
Make things work
-
#65675776
törölt tag
válasz Blindmouse #2 üzenetére
A DX-hez az intelnek mi is a köze? A MS fejleszti ezt az API-t. Az OGL meg köszöni szépen semmivel sem jobb. Azt sem fejleszteni kellene, hanem teljesen újraírni. Akkor meg már miért ne lehetne egy teljesen új API-t írni, ahogy azt megtette a DICE és az AMD? Mindenféle visszamenőleges kolonc nélkül.
-
polika
senior tag
Korábban volt is egy cikk hogy az AMD valamit buherált a driverén hogy a 290X-es csúcsmodellnél ne a jelentett ventilátor értékek hanem a valós hőmérsékleti adatok alapján szabályozza vissza a teljesítményét a kártyáknak, így a nem preselected újságírói kártyák teljesítménye se legyen 5-10%-al kisebb mint amit a PR tesztekben elértek.
Azt meg tudja valaki mondani hogyha 50%-ban sincsenek kihasználva a DX alatt a mai csúcs kártyák, de már most is "power thrtottling" üzemmódban leszedi a frekijüket és a teljesítményüket a driver amikor melegednek, akkor mi lesz ha mantle alatt netalántán eljutnak 70-80%-os kihasználtságig? Lesz teljesítmény növekedés vagy az ilyenkor még jobban melegednek és még jobban visszaszedi majd az órajelet a driver, azaz hiába tudna elméletben többet számolni, de a szétolvadás miatt mégse fog?
-
Cassi
senior tag
válasz #52815360 #18 üzenetére
Az a kisebbik baj, hogy a DX-et nem fejlesztik megfelelően. A nagyobbik az, hogy minden mást azért továbbra is megfúrnak/lehetetlenné tesznek. Mindig így működtek, csak most már nagyon akadozik a gépezet.
Ki kell szedni a kezük közül a PC gamer piacot. Talán majd a Steam, de sajnos nehéz feladvány ez, mert menet közben kellene motort cserélni a verdában.Ha nincs benne pénz, akkor húzzanak ki erről a piacról, foglalkozzanak a vállalati Windowssal és hagyják, hadd fejlessze más a játékos-PC platformot.
-
atti_2010
nagyúr
Szerintem meg az lenne a legjobb ha az Nvidia és az AMD összefogna és fejlesztenének egy közös API-t ami mindkét félnek megfelel és elfelejtenék a DX -et örökre.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Kicsimix
őstag
válasz atti_2010 #22 üzenetére
Szerintem az AMD pont leszarja, hogy az nV kulonckodik e tovabb mert az osszes next gen konzol az o technologiajukat hasznalja.. Az nv meg inkabb megteszi azt szerintem, hogyha a mantle bejon az amdnek, sajat api irasba kezd minthogy osszefogjon veluk. Mindenesetre az AMD-nel az elony.. Ha a mantle bejon akkor akik minosegi jatekokat fejlesztenek es nem akarnak lemaradni az AMD-hez fognak vandorolni.. Így majd elobb vagy utobb az nV-nek is lepnie kell valamit ha a mantle latvanyos eredmenyeket produkal.. Vagy tamogatniuk kell a mantle-t is ahogy a tobbi api-t...
Szoval az AMD megtette az elso lepest.. Majd kiderul idovel mire eleg...
...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
Spr1nG
tag
válasz Blindmouse #24 üzenetére
Pedig szerintem nem tévedtél akkorát!!! Az Intelnek biztosan nagy befolyása van az MS-nél. Bár ez a konzolokat elnézve nem áll meg..
http://www.spring-gas.hu
-
atti_2010
nagyúr
Valóban nem érdeke de sokáig úgy sem húzhatja a dolgot mert az új konzolokra fogják írni a játékokat és még az Intel kedvéért sem fogják a CPU használatot erőltetni, viszont ahogy xRagna is írja ez nem a fő bevetéli forrásuk tehát nem lesz nekik akkora érvágás.
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Badman 4ever
őstag
Az MMO-kat és más online játékokat ne keverjük ide, azoknál az a cél, hogy minél több ember használja és abból minél több legyen, aki a fizetős tartalmakkal pénzt hoz a házhoz és mivel a Windows XP még nem nagyon akar kihalni (azt hiszem még mindig valami 30% körül van), ezért ha azt a platformot is el akarják érni, akkor muszáj DirectX 9-et használniuk.
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
csendes tag
Szevasztok !
Lenne egy kérdésem, bár remélem nem hangzik majd túl hülyén Folyamatosan követem különböző API cikkeket. Kérdésem, hogy attól függ-e egy API működése, teljesítménye hogy 32 vagy 64 bites környezetben van?
Alex | Galdech | Shaidon
-
Raysen623
addikt
Mivel az idióta MS a konzol piacba való belépéssel, saját magának rúgott öngólt ami a PC-s játékpiacot illeti, ezért nem várható el, hogy egy jobban szereplő és több pénzt hozó piacon ne nyomuljon erőteljesebben! Igen, a PC-s piacot el akarják sorvasztani és visszaminősíteni munkagépekké, mert ott a konzoluk és kész. Mi a megoldás? Ki kell venni a DX fejlesztést az MS kezéből, el kell zavarni őket a jó francba és megoldani a problémát. Sajnos ez nem az NV lesz, hanem inkább az AMD tűnik ki itt is változást generáló félnek...Ezzel nincs is baj, mert legalább lesz belőle valami. Az NV ennek ott fogja látni a kárát, amikor szépen elrohad az egész üzlete mert baromarcúak gyülekezetéből áll az egész. Egyszerűen idiótán gndolkodnak, mialatt az AMD szépen teszi a dolgát és kezdeményez. Az NV sajnos az MS-hez hasonlóan monopol helyzetbe akar kerülni, ami eleve undorító a mai gazdasági helyzetben...De sebaj, legfeljebb elhúznak a SteamOS alá kártyákat fejleszteni, de ugye ettől még ott is lesz AMD támogatás hamarosan elvileg. Lényeg: aki csak bezárkózni akar és kizárólagosságra törekszik az eleve bikásra van ítélve...
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
janos1988
addikt
"Mi áll a DirectX lassú fejlődésének hátterében?" - A pénz. A cikk fölösleges volt.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D
-
Ed3r_X_
nagyúr
Ez a virtuális egér egész pofás..
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
-
Meteorhead
aktív tag
válasz Raysen623 #33 üzenetére
A számból vetted ki a szót!
NV és Intel ott puskázza el közösen, hogy nem képesek közös nevezőre jutni. Amíg Intel kapacskodik a CPU teljesítményében és x86 alapon igyekszik grafikát is csinálni (de legalábbis masszív párhuzamosságot), addig NV az ARM-ot akarja majd lenyomni a játékpiac torkán, lettlégyen bármilyen a platform, amire rá tudja tenni a kezét (ARM PC, next-gen konzol, hand-held, telefon, ...). Mindkettőnek óriási szüksége lenne a másikra, de közös munka helyett arra pazarolják az erőforrásaikat, hogy boldoguljanak a másik nélkül. (Abu már kifejtette, hogy a két cég CEO-ja miért nem tud közös nevezőre jutni a cégek fúzióját tekintve.)
Amíg pöcsölnek, addig AMD meg leköröz mindenkit. A DirectX nagyon jó volt grafikára, de látszik hogy a fejlesztők ma már olyan engine-t akarnak írni, ahol nem csak szerves részét képezi a rajzolás a színtér léptetésének, hanem nincs elválasztva a kettő egymástól. OIT és hasonló megoldásokra nem lenne compute intenzív szükség, ha az motor a színtér léptetésével egyidőben sorba tudná rendezni az elemeket kameratávolság szerint vagy IGP (parallel-sort), vagy a dGPU-val, azért mert eleve ott fut az egész motor. Ehhez persze az szükséges, hogy a párhuzamosan futó motor hatékonyan tudjon saját magának allokálni erőforrásokat, amit jelenleg azért nem lehet, mert ezt csak a CPU tudja elvégezni. OpenCL 2.0, Mantle alól (HSA a háttérben) triviális a dolog, az IGP/GPU ha rájön, hogy erőforrásra van szükség, gyorsan tud indtani egy CPU folyamatot, ami aztán visszaadja a "vezérlést" a GPU-nak. Minden részfeladatot ott kellene elvégezni, ahol rendelkezésre áll minden információ a hatékony számoláshoz. Grafikus API-ban sorbarendezni már túl késő (mert már elveszett a többletinformáció, ami még host oldalon megvolt).
Az efféle játék engine-eket jelenleg csakig compute API-kban és nyelvekben lehet megfogalmazni, és lassan tényleg ott tartunk, hogy kisebb fáradtság egy compute nyelven megírni egy hatékony leképezőt, mint a Direct3D/OpenGL baromságait kerülgetve próbálni hatékony közreműködést implementálni a grafika és a motor között.
Én személy szerint az egyetlen járható útként azt látom, hogy valamilyen compute nyelven szabványosítják a grafikában (és video en-,de-,trans-kódolásban, meg minden ilyesmiben) használt fix funkciós egységek interfészeit (mert az közös), és implementálják a gyártók. OpenCL 2.1-ben lehetne built-in function a raster egységnek, a tessalatornak, és társai. A Mantle egy jó lépés, de NV és Intel sosem fog felszállni erre a vonatra. OpenCL van AMP lehetne az az arany középút, ami azért nagyon low-level, megenged útválasztani HW alapján (ha valaki nagyon specifikus kódot akar írni, akkor megteheti), de létezne generikus elérés overhead nélkül.
Amúgy nem hiszem, hogy ezt google translate-tel érdemes volna bárkinek is elküldeni, ami egy magyar fórumon folyik. Tökéletesen tisztában vannak ezzel, csak ahogy Raysen kolléga is mondta, dilettánsok gyülekezete általában a vezetőség, és szerintem NV és Intel is túl sokat volt vezető pozícióban ahhoz, hogy újra fel tudják venni azt a ritmust, ami a kapaszkodáshoz kell (ahol helyenként kompromisszumokat kell kötni, lásd AMD-ATi fúzió, ahol AMD-nek ki kellett szerveznie a gyár részlegét, mert elfogyott a tőkéje, hogy fedezni tudja a gyártórészleg átmeneti veszteségét).
-
atti_2010
nagyúr
válasz #32839680 #41 üzenetére
Hogyan nyírhatná ki az MS a Mantle API-t ami még meg sem jelent, de ha megjelent volna is nem nyírhatják ki mert beperelné az AMD őket.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
tag
Ha nem kell majd DirectX, akkor az én értelmezésem szerint nem kell Windows sem. Ha ez igaz lesz, akkor én tuti Linux-ra váltok és megspórolom a windows árát. A Microsoft vezetősége meg majd foghatja a fejét, mikor majd a Windows-a senkinek sem kell. Nagyon kíváncsian várom a Mantle-t.
Azért jó pesszimistának lenni, mert vagy igazad lesz, vagy kellemes meglepetés ér. // George F. Will //
-
tag
Maximum a régebbi játékok miatt tartanám meg a mostani Windowsom, de újabbat már tuti nem vennék, ha az új játékoknak (3-4 év múlva) mindegy lenne, hogy Linux vagy Windows.
A mindennap használt Windowsos programokra meg maximum néhány perc alatt lehet alternatívát találni. (Levelező, Böngésző, stb.)
Azért jó pesszimistának lenni, mert vagy igazad lesz, vagy kellemes meglepetés ér. // George F. Will //
-
tag
Gondoltam, hogy ilyenre gondolsz, de a tudtommal most játékokról volt szó, nem mindenféle programról különböző munkákhoz. (Amúgy azok egy részét is elkészítenék idővel, de azokat tényleg nem 3-4 év alatt. Üzleti világban csak akkor mozdulnak a dolgok, ha anyagilag is egyértelműen megéri a dolog.)
Azért jó pesszimistának lenni, mert vagy igazad lesz, vagy kellemes meglepetés ér. // George F. Will //
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen