Hirdetés
-
Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
ph A friss pletykák szerint az AMD és az Intel is a frissítésein dolgozik.
-
Poco M6 Plus néven újrázhat a Redmi Note 13R
ma A telefon feltűnt a HyperOS által támogatott készülékek listáján és a TÜV Rheinland is adott neki engedélyt.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
voodoo98
addikt
Nem feltétlen baj! Vulkanra koncetrál a csapat, ami elég ígéretes.
Gangsters on the Boardwalk http://play.google.com/store/apps/details?id=com.hattedskull.gangsters
-
nagyúr
Elég ígéretes, csak például az AMD is adós a megfelelő driverekkel Linux alá.
Plusz ha elkezdesz Vulkanra fejleszteni, kizárod a teljes "régi" videókártya architektúrát (pl.: nVidia Tesla és Fermi vagy AMD TerraScale 1-3, ám például a GCN1/2 sincs drivertámogatásilag megoldva Linux alatt). Lehet persze azt mondani, hogy azok nem számítanak, de hát azért véleményes, hogy mennyire bölcs dolog.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
voodoo98
addikt
Hát igen! De egy idő után (kb 3-5 év) már nem fog számítani a régi vas. Elavul. Szerintem már most kevesen játszanak Fermivel. 3-5 év múlva meg gyakorlatilag senki (az új játékokkal természetesen)!
Nem beszélve arról, hogy viszonylag kevés opengl játék van, így nem "fáj annyira". Már akinek, ugye![ Szerkesztve ]
Gangsters on the Boardwalk http://play.google.com/store/apps/details?id=com.hattedskull.gangsters
-
ROBOTER
addikt
Számomra csak egy a kérdés: az OpenGL esetleges bedöntése magával ránthatja a WebGL-t?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A WebGL az OpenGL ES alapú. Windowson meg szinte minden API-ra van egy back-end az ANGLE-ben. A legtöbb PC a DX11 back-enden fut, mert messze az a leggyorsabb és legstabilabb.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ROBOTER
addikt
Szóval akkor ha jól értettem (igazából ezt sejtettem, hogy nem függenek ennyire össze), a böngésző maga OpenGL nélkül képes támogatni a WebGL-t, mert az OpenGL kompatibilitást az ANGLE adja? Ez minden platformon, mindnen böngészőben így van? Gondolok itt a WebGL csoporttag Apple-re pl.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
A GCN széria összes tagja támogatva lesz Linux alatt Vulkanra, dolgoznak rajta. Maga a driver nincs még kész a régebbi GCN-ek esetében, valszeg a 4.9-es kernelre lesz meg, ma jött ki a 4.8.
Illetve készül még azt hiszem radv néven egy nyílt Vulkan driver is Amd cuccokhoz Linuxra, az lehet előbb kész lesz.[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Vagy egy ANGLE-höz hasonló felület. Natívot annyira nem éri meg fejleszteni. Az lenne az ideális, ha minden rendszeren lenne natív OpenGL ES támogatás, de mivel ilyen nincs, így kellenek a köztes felületek.
Az Apple speciel natív támogatást használ iOS-re. De ők inkább kivételek.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ROBOTER
addikt
Lenne egy évekkel ezelőtt írt Flash (Haxe + Sandy3D) vackom, amit kb. 20-szorosára kellene bővítenem funkcionalitásában, hogy legyen értelme és átírni valami létező webes platformra (WebGL). Csak rohadtul nem látom a WebGL-t úgy igazán beindulni, nyilván ennek üzleti oka is van. Kicsit félek beleölni több hónapnyi munkát a semmiért.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A WebGL ennél jobban nem fog beindulni. Minden platform minden friss böngészője támogatja. Ennyi, amit el tud érni. Innentől kezdve a fejlesztőknél pattog a labda, a platform fejlesztői megtettek mindent azért, hogy ebből szabvány legyen, és az is lett.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ROBOTER
addikt
Én nem a technikai hátterére gondolok, hanem a felhasználására.
Ha azt nézed, hogy a Flash korszak csúcspontján irdatlan mennyiségű játékot fejlesztettek, és sokszor igen komoly munkák születtek, most a WebGL sehol nem tart. Nincs mögötte üzleti modell, a hirdetés alapú rendszerek helyett az alkalmazásáruházak hódítanak. Attól tartok, ez megpecsételi a sorsát.
És persze nem csak játék létezik a weben, sem tudományos célra (oktatás - ami engem érdekelne az egészből), sem üzleti célra (3D tervezés pl. bútorok, háztartási gépek, építőipar stb.) nem használják. A Java Appleteknek és a szoftveres Javascript engineknek nagyobb volt ebből a szempontból a kihasználtsága, pedig az is gyengus volt.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Oktatásra itt a legjobb WebGL példa. [link] Hasonlók vannak, ugyanígy biológiaik, de ez a legjobb, és az education rész az ingyenes.
3D tervezéshez eléggé korlátozott a webGL. Ne is várj ilyet. Erre célprogram kell.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ROBOTER
addikt
Bocs, hogy összemostam a programozási nyelvet, futtatási környezetet a megjelenítési megoldással. Csak nyilván a HTML5 + CSS3 a WebGL-lel kiegészülve lenne most az elvárás egy webes játékra, vagy bármilyen egyéb látványos alkalmazásra.
#12: én arra gondolok, amikor megveszed a bútort az IKEA-ban, és meg szeretnéd nézni, hogy fog mutatni. Vagy egy tetőcserepet a házadon.
Biológia: rohadtul tetszik, erre gondolok, ebből kellene 100-szor több
[ Szerkesztve ]
-
Cassi
senior tag
Ha nincs rá igény, ne is legyen, de azért óvatosan kell jövendölgetni.
2013-ban az AMD egyik vezetője kijelentette, hogy soha nem lesz DirectX 12:
https://tech.slashdot.org/story/13/04/12/1847250/amd-says-there-will-be-no-directx-12-ever
-
voodoo98
addikt
válasz #06658560 #16 üzenetére
Hát ott lehet! De gondolom a driver-ek ugyanúgy támogatni fogják, csak nem fejlesztik tovább. Tehát a régi hardware-rel is ugyanúgy lehet használni, mint most.
[ Szerkesztve ]
Gangsters on the Boardwalk http://play.google.com/store/apps/details?id=com.hattedskull.gangsters
-
derive
senior tag
Amit el tudnek kepzelni uj OpenGLkent, az egy magas szintu felulet a gyakrabban hasznalt Vulkan funkciokhoz. Ezis tonkrevagna a kompatibilitast, de legalabb konnyebb lenne osszehozni.
-
flash-
veterán
és az OPENCL?
sony vegashoz muszály...
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Jack@l
veterán
Nem is tudom kinek higyjek, neked vagy egy szakmai lapnak?
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=OpenGL-Not-The-End
Régóta köztudott hogy párhuzamosan fejlesztik a vulkánnal, mert az iparnak szüksége van rá...
Még azt is meg merem kockáztatni, hogy egyszer beolvasztják a vulkánt ide és mehet minden PR-os szenet bányászni.
UI: van egy ilyen is, úgy látszik elég gyorsan változtatja az álláspontját a khronos group
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Mesa-OpenGL-Version-Spoiler[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - Phoronix is megírta.
Azóta egyébként friss infó, hogy a Khronos Group foglalkozik még az OpenGL-lel, de egyelőre nem tudják, hogy merre vigyék tovább. Ezért hibernálták a fejlesztést, amíg tisztul a kép. Elsődlegesen arra kíváncsiak, hogy a Vulkan mellett van-e egyáltalán értelme.
A hírbe is beleírtam, hogy ez miért baj, mert a hibernált a fejlesztés miatt annyira lemarad az API, hogy azok, akik még amúgy maradnának az OpenGL mellett rákényszerülnek a Vulkánra. Tehát önmagában ez a hibernálás végzi ki az API-t.(#24) Jack@l: Ki jelentette ki? Nem ismered a kérdőjelet?
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Utána már rákerestem és láttam. Ettől függetlenül ha olyan gyenge jelzőt használnak hogy esetleg, akkor elég vicces kijelenteni hogy soha. Főleg mert fórumon még két hónapja gyűjtötték a 4.6-hoz a feature listát.
Jópár nagy és drága program van amit használnak mérnökök már vagy 25 éve opengl-el, azokat nem fogják pikk-pakk kidobni vagy portolni vulkánra.
Hogy stílusos legyek: legalábbis jó ideig.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
lev258
veterán
Ne haragudjatok, de elolvastátok azokat a cikkeket?
Egy szóval sem írták, hogy leállnak az OpenGL-lel. Csak annyit írtak, hogy nem lesznek számozott főverziók, de ugyanúgy érkeznek majd a kiterjesztések és fejlődik majd az API.
Ettől még persze lehet, hogy a Vulkan miatt idővel kiszorul, de vannak olyan OpenGL-t használó programok, amiknek továbbra sincs szüksége Vulkan-ra.[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mi sem. Egy kérdőjel van a címben, és az Intel fejlesztőjének a kijelentése van elemezve.
Az OpenGL és a Vulkan megélne egymás mellett. A probléma ott kezdődik, hogy ha a Khronos minden évben csak egy-két kiterjesztést ad hozzá, akkor azzal gyakorlatilag kivégzik az API-t.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
lev258
veterán
Nekem ezzel az okfejtéssel az a gondom, hogy a DirectX 9 sem tűnt el (és még jó ideig nem is fog), miközben már régen túlléptek rajta verzióban (képességekben). Egyszerűen nincs szükség az új funkciókra sok játékban. Ugyanez viszont igaz az OpenGL-re is általánosságban. Még ha nem is fejlődik, az önmagában nem indokolja a lecserélését, megszűnését.
[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
nagyúr
Plusz Linux alatt gyakorlatilag betonfalat húztak.
Az OpenGL-t már nem lenne érdemes támogatni, mert nem fejlesztik, viszont az minden HW-n működik, tehát mégis az egyetlen valóban életképes megoldás még legalább egy jó ideig.
A Vulkannal az a baj, hogy sok HW-hez nincs driver, és ezek közül is sok, még most is használt HW-hez nem is várható. Vagyis kizársz egy csomó potenciális felhasználót a modern API-val, tehát ha támogatni akarod a Vulkan-t, akkor célszerű mellett az OpenGL-t is támogatni párhuzamosan, még legalább egy ideig.
Ez olyan gyönyörűen forgatja meg a kést a sokat szenvedett Linux fejlesztőkben, hogy még annak is elmegy a kedve az egésztől, aki eddig kitartott...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
ribizly
veterán
Ez egy abszolút logikus lépés a részükről.
Érdekes azért, hogy a meglévő API-k (mantle, dx12) egyike sem ütött ekkorát, sőt igazából egy kicsit zsákutcának tűnnek a vulcan mellett, mert ez az egyetlen, amely valóban teljesítmény növekedést hozott ugyanazon a vason, úgy hogy kis túlzással a növekedés gyártótól független.|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
Jack@l
veterán
Majd ha nem csak 1 játék lesz techdemo szinten, akkor lehet bármilyen áttörésről beszélni. Az hogy amd-n hozott kb tiz százalékot a doom, még mindig a gyalázatos opengl driveruk miatt van, nem azért mert a vulkán annyira jó.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Eltűnni az OpenGL sem fog. De ma már a DX9-et is teljesen leváltotta a DX11. Alig van olyan cég, aki DX9-re fejleszt célzottan.
Itt igazából az lenne a lényeges, hogy fejlődjön az API, mert ha csak áll a semmiben, akkor elmegy mellette a világ.(#31) Jack@l: A Doom esetében már nem tudom, hogy mennyiszer írtuk le, hogy az AMD előnyét a gyors kódok adják. Ez Vulkan alatt engedélyezve van, míg OpenGL alatt nincs. Ettől gyorsulnak sokat. Világos, hogy az a kód lesz a gyorsabb, ahol a préselés csak 1 utasítás és nem 64. OpenGL alatt is lehetne ennyi, de az AMD nem tette ezen az API-n ezt a képességet kihasználhatóvá.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Linux eléggé külön kategória több szegmensben. A Khronos Group is úgy beszél ezekről az API-król, hogy PC-n a Windows a célplatform. A Linux a lehetőség, de annyira töredezett az egész, hogy értelmetlen abba bármekkora erőforrást is betolni, amikor maguk a gyártók és a disztribúciók fejlesztői sem tudnak megegyezni az irányokról.
Majd egyszer ráeszmélnek, hogy nem jó, amit csinálnak, és akkor eljön a Linux éve, de ez még évtizedekre van.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Gyors kód, aha. Arról meg egyáltalán nem hallotttál az utóbbi 10 évben egyfolytában, mennyire nem tud egy normális drivert kiadni amd openglhez(egészen pontosan fogalmazva tojik rá). Windows, linux egyaránt.
Nvidián most mértem, csontra csutkázva a grafikát: Vulkán -1 fps az opengl-hez képest.
Nem mintha számítana 120-nál... De mégis arcpirító a nagy igérgetések után.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Töredezett, de nem a driver szintjén. OpenGL megy az összes disztró alatt azonos formában, ahogy a Vulkan támogatás is azonos formában lett / lesz elérhető mindegyiken.
Most igazából _szerintem_ a Khronos szempontjából mindegy, hogy Xorg / Mir / Wayland adja a megjelenítést és hogy ennek a tetején milyen asztali környezet vagy ablakkezelő fut.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az OpenGL problémája API szintű, mivel a fordításnál nincs köztes shader IR, vagyis minden gyártóra alternatív shader az ideális. Ezt például a Doom eléggé jól kezeli, mert gyártóspecifikus shadereket generál az ID tech 6 ennek a problémának a kezelésére. Emellett az OpenGL implementáció is gyártóspecifikus. Van egy az NV-nek, egy az AMD-nek és egy az Intelnek.
Ami miatt az AMD sokat gyorsult a Vulkan alatt az a shader intrinsics. Emiatt Vulkan alatt van egy szabványos implementáció mindenkinek, és egy úgynevezett gyors implementáció az AMD-nek.Az NV-n azért nem ideális a Doom, mert nehezen tudtak megfelelni a GeForce page table modelljének. Azt egyébként sosem ígérte az ID, hogy a Vulkan GeForce-on is gyorsít. Csak az AMD-n gyorsít, mert ott van olyan mélységekben dokumentálva az architektúra, hogy ebből előnyt építsenek egy programon belül.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Driver szintjén is eléggé. A Khronos oldalán ebből rengeteg vita volt, hogy OpenGL-re létezik olyan drivere az NV-nek, ami meghajtóval interakcióba lépő szoftverréteg nagyjából 90%-át leváltja. Vagyis rögtön van egy konfigurációd, amire kapásból két kódút kell, attól függően, hogy bináris vagy FOSS drivert telepítesz. Az Intelnél szerencsére csak egy implementáció van, míg az AMD-nél van már két implementáció, de a bináris nem cseréli le a disztribúcióban szállított szoftverrétegek zömét. Valamennyit ugyanakkor lecserél, tehát ehhez is két külön kódút kell.
A Vulkan annyiból jobb, hogy az egy friss start. Még nem tudtak annyi mindent szétbarmolni a gyártók, de ha nem lesz egy erős kéz, ami ebben megakadályozza őket, akkor ugyanaz lesz, mint az OpenGL-nél. Bírom Linust, hogy mutogatja a középső úját a felelősöknek, de ettől nem lesz jobb hely a Linux.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Nem az ID igérte a világmegváltást, hanem te, az amd meg a chronos goup.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - és ez lett az eredmény, amiről a leképező fejlesztője számolt be a SIGGRAPH-on. Ha a kritikus jelenetekben +60-70% nem elég, akkor ott elvárási problémák vannak. Azt pedig sajnálom, hogy GeForce-on nem hoz semmit. Nem tudom az NVIDIA-t meggyőzni arról, hogy nyissák meg az architektúrát, hogy az ID optimalizálni tudjon rá. Valószínűleg az ID próbálta győzködni őket, de ennyire futotta. Ez üzletstratégiai döntés, ami nem minden fejlesztőnek kedvez, az ID-nek nyilván nem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Szép diákat én is tudok készíteni, nyilván az az nvidia aki sokkal nagyobb technikai supporttal tolta a vulkan fejlesztését, gonosz módon nem támogassa az első vulkanos játékot. Főleg hogy eddig elég jól megvoltak az id-s játékokkal. (legalábbis carmack idejében)
Nem kell a rizsa, a játékosok nem diákat akarnak nézegetni, hanem kézzel fogható, mérési hibahatáron túlmutató gyorsulást. (minden kártyán, sok játékban)
Az hogy +30-40-50% fejlesztői munkával izzadságszaguan kihoznak pár százalék többletet vagy épp minuszt, igencsak megkérdőjelezi az uj apik létjogosultságát.UI: nem vagyok telhetetlen, ha valaha látok a gépemen +50%-ot egy rendesen megírt opengl-es játék mellett, én leszek az első aki térdreborul előttük
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Carmack elment és vitte magával a saját technikai csapatát. Helyére jöttek egy csomóan a Crytektől, akik már nem azt a filozófiát képviselik, amit Carmack. Ők már nem ragaszkodnak az NV-hez. Azzal a céggel dolgoznak, aki segíti a munkájukat. Ennyi. Megvuduzhatod őket érte, de így döntöttek. Az NV-nek bármikor esélye van arra, hogy teljes hátraarccal újra elkezdjék dokumentálni a hardvereket, ahogy a G80 idején tették. Ezt az ID aktuális szakemberei nem tiltják meg.
Az NV-nek egyébként nem support problémája van, hanem üzletstratégiai. Teljesen mindegy, hogy hány embert küldesz oda az ID-hez, ha egyik ember sem válaszolhat arra a kérdésre, hogy miképp működik az architektúra.[link] - ezt látja a játékos.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Örülök hogy sikerült a videóval demóznod az amd opengl drivereinek gyengeségét.
https://steamcommunity.com/app/379720/discussions/0/357286119104670588/?ctp=3
(mert egyébként nv-n 4.5-el fut most)UI: én nem fújok senkire, te mutogattál egy videót szép nagy számokkal a vulkán javára, mások meg leírták hogy mért szar az opengl abban a játékban, azon a kártyán, kb akkor.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Erről fentebb volt szó, és újra nincs kedvem lejátszani, mert értelmezni ezeket már nem akarod, csak fújsz az ID-re, mert az NV-re nem dolgoztak. Nem ők tehetnek róla. Dolgoznának ők, ha kapnának egy hangyafasznyi segítséget, hogy miképp kell optimalizálni ezekre a hardverekre.
(Teljesen mindegy az OpenGL verzió, mert mindegyik OpenGL kódút eltérő gyártói kiterjesztéseket használ. Az AMD-nek azért nem kell az OpenGL 4.5, mert a saját kiterjesztéseik jobbak azoknál, amik az OpenGL 4.5-be vannak építve szabványosan. Ha gyártói szinten szegmentált a kódút, akkor világos, hogy minden gyártón a legjobb kiterjesztéseket használják. Ugyanúgy tudna egyébként OpenGL 4.5-ös kódot futtatni, csak az ARB kiterjesztések lassabbak lennének AMD-n.)
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Jahogy ezért használták a 4.5-öt a bétában amd -n is, hogy aztán a véglegesbe visszavehesék 4.3-ra, hogy rosszabbul fusson. Logikus.
A userek legalábbis ezt irják, lehet ők nem olvasták azt a press news-t amit te.
De az is lehet, hogy az R2xx és 3-assal kezdődő alteregói nem támogatják a 4.5-öt.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért mentek vissza, mert gyorsabb volt az AMD saját kiterjesztéseivel a kód. Nem is kevéssel. Kb. 15-20%-os különbség volt a kettő között az AMD kiterjesztései javára. Amikor ennyiféle kódutat csinál egy stúdió, akkor igazából teljesen logikus, hogy azzal a kódúttal szállítják a végleges játékot, amelyikkel a leggyorsabb az eredmény. Főleg, ha a korábbi kódút +15-20%-ot jelent. Az ID-nek ez kötelessége, hiszen ők azt akarják, hogy a lehetőségeikhez mérten minden hardveren a legjobban fusson a program.
A usereknek kb. semmi esélyük eldönteni, hogy melyik kódút a leggyorsabb, mert nincsenek meg a béta idején a megfelelő meghajtóik.Mindegyik GCN-es Radeon támogatja az OpenGL 4.5-öt. Újabb meghajtó kell hozzá.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Lehet elkerülte a figyelmedet a linken lévő 5 soros post, én ebből nem +15-20%-ra asszociálok.
"Why is the release version regressing back to OpenGL 4.3? Performance is utter crap now."[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor leírom, hogy az OpenGL 4.3 azért lett visszaváltva, mert az 15-20%-kal gyorsabb volt a béta kódútjánál. Az meg, hogy valakinek lassú volt egyéni probléma, mert ez függ a meghajtótól is, főleg OpenGL esetében. Ha sokkal rosszabbul ment volna az új kódút a réginél, akkor nem váltott volna vissza az ID. Már csak azért nem, mert az AMD-hez kialakított 4.3-as kódút egy kurva nagy púp a hátukon, hiszen tele van specifikus kiterjesztéssel, amihez alternatív shaderek kellenek, vagyis az egész kód menedzselése rohadt drága az ID-nek, és sokkal jobb lenne nekik, ha nem kellene szállítani, de hát gyorsabb, tehát fel kell vállalni az ezzel járó gigaszopást.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
berVi
senior tag
Nem igazán értem a pislogást. A Vulkán AZ új OpenGL, ez már a legelején világos volt a fejlesztőknek, mert még kód szinten is ugyanaz a trágya. A PH-n meg azóta is megy a magyarázkodás, hogy hát ha az OpenGL-t Vulkánnak hívjuk, akkor az majd mennyire átrajzolja át API térképet. Hát... Nem.
-
Jack@l
veterán
PH-n a cikkírókkal kellett vitáznom azon, hogy a vulkant az opengl-ből fejlesztették kicsit tovább...
Sztem még mindig azt hiszik hogy a mantle meg a dx12 leszármazottja, egy külön független api[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez annyira nem igaz, hogy még a Khronos Group is tagadta. Az előző évi SIGGRAPH-on elmondták, hogy a Vulkan nem az OpenGL leváltója, hanem az új explicit irányra egy platformfüggetlen alternatíva. Ekkor még az volt a terv, hogy az OpenGL fejlődik tovább, jönnek új verziót, stb. Azóta csak kiterjesztések jöttek.
(#49) Jack@l: Nem hisszük, hanem konkrétan tudjuk: [link] - Tom Olson a Vulkan csoport vezetője itt jelentette be, hogy a Mantle-ből származik. Ezért emelte ki az AMD-t mert nélkülük ez az API nem létezne.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- Revolut
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Dragon Age: Origins
- Vodafone mobilszolgáltatások
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- SONY LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs