Hirdetés
-
[SoP] Konzolokra is megjelenik a Marvel Rivals
gp A következő zárt béta júliusban érkezik, ez már mindhárom platformon futni fog.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Két OLED kijelzőt is bevet a GPD DUO
ph A készülő notebook biztosan úgynevezett AI PC lesz, de nem tudni, hogy milyen platform kerül bele.
Új hozzászólás Aktív témák
-
arty
veterán
mióta várok egy ilyen általános programra, amivel végre 60ra limitálhatnám az fps-t! erre nvidia only :/
(titkon a frapsban reménykedtem, hogy megkapja a funkcionalitást. tudom, dx9 alá van az fps_limniter 0.2, de elég macera használni és dx10-11 alatt nem megy)
[ Szerkesztve ]
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
CYBERIA
őstag
Én sosem szerettem a kikapcsolt vsync-et.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
havasa
aktív tag
Ez nagyon jó, végre nem kell Vsync-el szórakozni, és a túlterheléses problémákat is megoldják vele kár hogy csak nV-n lesz.
Commodore 16 Hyper-V cluster
-
zazahoho
őstag
ideje volt már
Az idő nem magnószalag, amit oda-vissza lehet tekerni. (...) Az idő itt van. Használd ki.
-
Ez nagyon jó dolog, soha nem árt egy ilyen.
De nem lehetne esetleg olyan hardvert gyártani, aminek a teljesítményét maximálisan kihasználhatjuk, és közben mégsem kéne attól félni, hogy tönkremegy???
Gondolom ez utóbbi esetben kevesebb lenne a haszon, és ugye ez nem járható út! (Ez gúnyos megjegyzés volt.)
-
s.malacka
tag
Jó dolog de szerintem az még jobb dolog lenne ha veszek egy kártyát azt maximálisan ki tudnám használni és azt nem kéne visszafognom nehogy elfüstöljön .
Ez azért nem rossz : " 350 wattba is belekóstol a GeForce GTX 580-as VGA "Windows Server 2008 R2 Enterprise
-
Zoz
őstag
Röviden összefoglalva: a gyártók gagyi szemetet gyártanak, aminek nem lehet a maximális teljesítményét kihasználni mert lefagy és/vagy tönkremegy. Amikor akad egy tesztprogram ami ezt kimutatja, akkor ahelyett, hogy beismernék ezt, arra törekednek, hogy megakadályozzák a tesztprogram működését, mondván, hogy az irreális, ilyen terhelés a valóéletben úgyse fordulhat elő.
Aztán egyre többször derül ki, hogy mégis... -
idevman
csendes tag
"60 Hz-en működő monitoron érdemes 60 képkockák/másodperces korlátot beállítani, így maga a képfrissítés szinkronban lesz a monitorral"
Ezt azert gondoljuk at megegyszer.
-
Cyberpunk
félisten
Ennek mi értelme
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
MongolZ
addikt
Régóta reménykedtem egy ilyen lehetőségben, hogy beállíthassam a maximális másodpercenkénti képkockát. De nekem az volt a célom ezzel, hogy ne legyen értelemetlenül nagy a fogyasztás, nem az, hogy ne mehessen tönkre a kártya...
-
Eddie141
senior tag
Nagyon remélem, hogy a manuális alatt azt értik, hogy ki is kapcsolható, mert különben én azthiszem innentől nem vásárolok NVidiát, pedig világ életemben utáltam az Ati-t.
Vannak olyan játékok, ahol 120-nál bőven több fps-re van szüksége az embernek, és emellett ezt meg is termeli a gpu. Ne vicceljenek már ezzel a megoldással. Én a Vsyncet sem kedvelem, főleg az említett gamekban (Dirt 2/3) mert iszonyatosan irreálissá teszi a mozgásokat szerintem, és az irányításra, azon belül a reakció időkre, és azok mértékére is kihatással van, így számomra játszhatatlan lesz a játék tőle. -
ittakary
nagyúr
Na ide vezet, ha valaki GAGYIBYTE videókártyákat vesz Pontosan az ilyenek miatt tojok ezektől, és inkább fizetek többet egy megbízhatóbb kiadásért...
Szoptam a Giga 6850 Black Screen problémától is... Ez is a specifikációk figyelmen kívül hagyásából eredt! Gyengébb tápot kapott vagy valami hasonló, ha jól emlékszem. Ja és ami a slussz poén volt, hogy garanciában ki se cserélték
-
BotaN
senior tag
Mióta PC-t használok azóta keresek/imádkozok egy ilyen lehetőségért, mivel mindenki tudja hogy egy LCD monitoron ami 60Hz-n működik a kép ocsmány, csíkos, szakadozó, lesz 60FPS felett, egyszerűen nem lesz szép sima, egyenletes minden, ami tönkreteszi a játékélményt.
Mindenki a v-sync-et tartja megoldásnak, meg a triple bufferinget, és lehet hogy bennem van a hiba, és nekem kéne megszoknom, de én olyan iszonyatos input lagg mellett nem tudok játszani. BC2, Deus EX, Test Drive Unlimited, Mass Effect, és sorolhatnám egyszerűen játszhatatlanok, már a menüben érezni hogy késik az egér kurzor, nem hogy játékban. Legkönnyebb úgy észrevenni ha körbe körbe mozgatod az egered, brutális mikor a kezed már lent tart, a kép meg valahol negyednél. Az egyetlen megoldás erre mindíg is az FPS limitálása volt, mint mondjuk Call of Duty részeknél, CS-nél, Crysis-nál konzolból.
Ha ez a driveres megoldás megszünteti a felesleges képkocka termelést, és ezzel a melegedő kártyákat, illetve input lagg nélkül játszható lesz a játék akkor én váltok nvidiára, az több mint biztos.
http://www.flickr.com/photos/kristofkulcsar/
-
helkis
addikt
580gtx-topicban gyakran felmerült, hogy melyik modellt érdemes megvenni, anno ott és most is a referenciákat ajánlottam mindenkinek, a többi modellel lehet trükközni (ez minden karira vonatkozik), és a nagyobb profit érdekében meg is teszik..
most pedig kiderült, hogy még mi van a zsákban a magas órajel, halk hűtő, "olcsó" kártyák mellett.. dúrva.."Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
Cyberpunk
félisten
Én nem találkoztam ilyennel még az általam játszott egy játékban sem Dell U2410 monitorom van. Ettől még lehet hogy van aki érzékeny rá.
Fogyasztás csökkentést meg hát az a legviccesebb. Akkor vegyen az ember gyengébb VGA-t ne GTX580 meg ilyeneket.
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
hackeeeee
Jómunkásember
-
BotaN
senior tag
válasz hackeeeee #19 üzenetére
Nem tudom, de tény hogy nagyon sok címnél ég és föld ha mondjuk szabadon hagyjuk hogy annyi képkockát küldjön a gép a monitornak amennyit akar vagy ha 60ra korlátozzuk. Mondom lehet én vagyok hiperérzékeny de engem nagyon zavar minden ilyen dolog.
Azt meg már meg sem említem amikor olyan játékba fut az ember khmm. Dragon Age 2, ahol a menüben nincs semmilyen korlátozás, aztán cirka 800 képkocka jön másodpercenként. Én mikor először játszottam vele, a gépem majdnem felrobbant míg beállítottam a grafikát. Sajnos az ilyen se ritka.
Meg alapból úgy vagyok vele hogy minek előállítani 83 képkockát ha úgy is csak 60-t lehet megjeleníteni, a maradék 23 feleslegesen lett előállítva, az energia ami rá lett fordítva a kukába megy, nem beszélve a felesleges hőtermelődésről.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/kristofkulcsar/
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez sajnos már nem teljesen így van. Többféle vsync létezik, és a DX10/11 alatt a fejlesztők kontrollálják az egészet. Ez okozza a manapság előkerülő vsync panaszok jó részét. A Deus Ex: HR alatt például a triple buffer és a vsync az AMD driveréhez van igazítva. A GeForce-oknak ez nem jó, és lagot eredményez. Ezért volt rossz ötlet elvenni a driveres vsync kontrollt a Windwos 7-ben, mert a fejlesztők nem írnak normális szinkronizálást, vagy csak az egyik gyártóhoz igazítják azt. Erre a drivernek semmi befolyása már, hiszen a WDDM 1.1 felület megakadályozza a gyártókat abban, hogy a program működését ebből az irányból javítsák. Ez patthelyzet, egyedül a pre-render frame-mel lehet játszani a driverben (és játszanak is a Catalyst és GeForce driverfejlesztői), de ez csak félmegoldás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Eddie141
senior tag
Ezzel egyáltalán nem értek egyet. Próbálj ki egy gamepaddal vsync bekapcsolása mellett egy Dirt 3-mat, majd anélkül (természetesen mindkét módot huzamosabb időn keresztül)
Hozzám átjött egy barátom. Mindaddig Vsync nélkül játszottam. Osztott képernyőn toltuk, és azt monda, már hányingere van az egésztől, kapcsoljam be a virtuális szinkronizációt. Onnantól kezdve én nem tudtam játszani, mert egyszerűen játszhatatlanná vált a game az input lagg miatt, pedig fps-ben nem volt különbség a kikapcsolt és a bekapcsolt állapot között!
Alapvetően logikátlan amit mondasz, hiszen ha bekapcsolod az imént említett szinkronizációt, akkor a képi megjelenítés még egy algoritmussal távolabb kerül a beviteltől, így egyértelmű, hogy növekszik a lagg...Mindemellett el kell mondjam az én nagy problémámat is, amelyel már évek óta küzdök, gondolom sok sorstársammal együtt. Megoldhatná végre az nvidia, hogy ha két ezsköz van kötve a vga-ra, mint jelen esetemben egy lcd tv dvi-hdmi átalakítón kreszetül, illetőleg egy monitor dvi-vel, hogy ettől függetlenül elküldje energia takarékos üzemmódba a vga-t, főleg akkor, ha a tv ki van kapcsolva... Egyszerűen nem tudom ott hagyni este tölteni a gépet, mert pörög a venti, és a 480-as Zotac-om folyton 60-65 Fok között mozog asztalon... Na ne vicceljenek már velem! Bezzeg, ha egy eszköz van kötve rá, akkor lemegy 50Mhz-re a gpu.. Ilyenkor meg marad a 405 (2d average), és a melegedés! Ez nevetséges.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem általánosan van ez a probléma a Vsync-cel. Elméletben megírható úgy az egész, hogy jó legyen, csak mondjuk a Dirt 3 egy Gaming Evolved játék, és a fejlesztők nem a GeForce-ra szabják a szinkronizációt. Ezért szar az a modell, ami a Win 7-ben van. Win XP-ben is előfordult rossz Vsync, de egy új driverrel korrigálni lehetett. A Win 7 erre nem ad lehetőséget.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
hackeeeee
Jómunkásember
Hát, ezt kérdezd meg a hq q3 gamer-ektől pl.. Nekik nem lesz elég a 60fps..
De ha már itt tartunk, ahhoz h lag mentes legyen ahhoz asszem tán a 25fps is elég.. Vagy 30? Most nem tudom pontosan... De asszem tán van olyan játék is, amiben 30fps-limit van.
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
-
Eddie141
senior tag
Főleg eredeti MW2-őnél, ahol nincs consol.. Mennyit szívtam én ezzel. De hála az égnek a Steam levette a vállamról az idegeskedés terhét, és lenyúlta a gamet a libarymból Éljen az eredeti game.
Az az igazság, hogy én már hozzá is szoktam a vsync hiányához Nekem fel sem tűnik, ha a szinkronizáció hiánya miatt csíkozódik a kép.
-
bul07
nagyúr
Nehogy már driver-sen visszafogja nekem a vga-t,100%-an ki akarom használni a teljesítményét(gyári beállítását) ha már kifizetem , ha tönkre megy mert nincs jól megtervezve akkor megy vissza garanciába
Tervezze meg jól és nem kell trükközni a driver-rel( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
dabadab
titán
válasz hackeeeee #26 üzenetére
Input lag mindenkeppen van a jatekoknal, ami - attol fuggoen, hogy a t. fejlesztok mennyire eroltettek meg magukat - 0,5 kepkockatol a nagyonsok kepkockaig terjedhet. Es mivel kepkockarol beszelunk, ezert jol latszik, hogy nagyobb fps == kisebb lag.
A 25 fps meg mondjuk mindenhez keves, nem csak az alacsony input laghez, hanem a folyamatos mozgashoz is (igen, a mozifilmek is 24 fps-en mennek, szaggatnak is mint allat a gyors mozgasoknal vagy akar akkor, amikor a kamera kicsit temposabban vegigpasztaz a jeleneten).DRM is theft
-
Cyberpunk
félisten
Nekem is elő dolgom kikapcsolni, ha alap esetben be van De itt felmerül a kérdés, hogy akkor minek vesz valaki egy izom VGA-t, ha azt durván bekorlátozza?
Ráadásul ha a közelében nincs a 60 fps-nek az átlag akkor meg megint csak adtunk a szarnak egy pofont ha bekapcsoljuk."You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
arty
veterán
válasz hackeeeee #26 üzenetére
ha lenne fps limitre lehetőség, én a 30-60 között ingadozo játékokat is fix30-ra állitanám. ami birja a fix60at, arra oké a 60, de az ingadozás borzalmas, még a 40fps is szaggatásnak érződik, amikor le-leesik 60ról...
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Cyberpunk #31 üzenetére
Ha az érintett gyártók nem adnak ki új BIOS-t a DX11-es problémákra, akkor kell valami globális korlát, hogy az érintett terméket a Dirt 2/3 és az új Deus Ex: HR ne fagyassza ki. Szart sem ér a magas fps, ha a kártya rosszul van megtervezve, és lefagysz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
hackeeeee
Jómunkásember
Értem.. Csak mondjuk azokkal a game-ekkel mi van, ami ugye fix30fpsre vannak limitálva, és ha az ember kiszedi a limitet, akkor már pl. 40fps-en szinte játszhatatlan..Mert találkoztam már ilyennel is sajnos.. Amikor jöttek ezek a dolgok, hogy fel lehetett oldani a limitet..
Véleményem szubjektív...
-
őstag
Csak én látom azt a problémát, hogy mi van akkor, ha a VGA alapból 60 (vagy az alatti) fps-t tud magából kinyomni? Ettől még a 60fps-re korlátozva nem lesz belőle kevesebbet evő (kisebb terhelést kapó) megváltás.
Vagy majd mindenki nekiáll, és első indításkor egy fps-t ellenőrző programot futtat, és utána fogja beállítani a drivert programonként?
(Nem mellesleg mi van azokkal, akiknek nem 60Hz-es moncsijuk van? Egy 100Hz-esen való 100 fps-re korlátozás olyannak tűnik az eredeti problémára való válaszként, mint halottnak a csók.)
Vagyis ez számomra csak félmegoldásnak tűnik. (De persze, lehet, csak én látok valamit rosszul.) -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz hackeeeee #35 üzenetére
A fix30-as gémek azért 30 fps-re limitáltak, mert a jelenetkorlát jelenti a szinkronizálást a programon belül. Erre a fejlesztők double vsync-et is alkalmaznak, így ezekkel a játékokkal nem szokott probléma lenne az input lag mellett. Természetesen, ha felülbírálod a korlátot, akkor a motor működését befolyásolod, és az nem várt akadást eredményezhet.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
igen, a mozifilmek is 24 fps-en mennek, szaggatnak is mint allat a gyors mozgasoknal vagy akar akkor, amikor a kamera kicsit temposabban vegigpasztaz a jeleneten
Végre valaki más is látja rajtam kívül... frászt kapok az olyan kijelentésektől, hogy de hát a moziban is 24fps van és milyen folyamatos... a fenéket az...
Sent from my keyBoard
-
Abu85
HÁZIGAZDA
30 fps-re is lehet korlátozni. Ott már kevés kártyának lesz gondja.
Amúgy meg a gyártókat kell megrendszabályozni. Az egészre nem lenne szükség, ha betartanák a referencia speckókat.
Gyanítom, hogy ezt a generációt kibekkelik, aztán a next gen GeForce-ban már lesz egy normális terhelés elleni védelem. Ezzel megint a gyártópartnerek járnak rosszul, mert az NV gyanítom azért hanyagolta ezt eddig, mert nem olcsó alkatrészeket követel. Olcsóbb az egész, ha betartják a speckókat, de ha nem, akkor jönnek a komolyabb megszorítások.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
arn
félisten
haha - mennyit vitaztam en emiatt.
hat erre csak megint azt tudom mondani a korabbi furmark kopkodoknek, hogy en megmondtam... de amugy volt olyan gpgpus program is, ami hasonloan megtepte a kartyat, mint a furmark. masik oldalrol: az 5850 eseteben nem volt semmi sem korlatozva furmarknal mivel nem erte el a kartyalimitet full tereles mellett sem. ha elkezdted felfele nyomni a feszultseget, egy bizonyos szint felett be is kapcsolt a korlatozas, igy lenyegeben nem is azt kellett tekinteni a kartya tuningolhatosagi hataranak, amikor kifagyott, vagy hibazott, hanem azt, amikor bekapcsolt a hwes vedelem (monitorprogramnal latszott, hogy elkezdte visszakapcsolgatni a kartyat). 4890nel meg csak szimplan tulmereteztek a tapreszt, es kezdeti drvekkel lehetett siman tesztelni, 4870 tapresze meg szimplan alulmeretezett volt a maximalis terheleshez. tuningot csekkolni mindig azzal a programmal kell, amire a legerzekenyebb a kartya.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
ttt1
őstag
De ez nem gáz kicsit?Tervezek egy eszközt jelen esetben vgat (és itt mind2 gyártóról szó van nem ati-nv vitát akarok kirobbantani) amibe teszem fel van 1600 shader (mondhattam volna 512 is). Ezt semmi nem használja ki,de ha mégis a kártya ad 1 lefagy ad 2 visszavesz a teljesítményéből. Akkor miért nem olyanra tervezték, hogy ki tudja az össz shadert használni vagy miéert nem annyit tettek bele amivel biztosnágosan 100%os hatásfokkal tud működni? Nekem ez egy kicsit sántít ...Ne az legyen a megoldás ,hogy ja fixáljuk 20-30-60 fpsre ,mert akkor nem "dolgozik" a kártya annyit és akkor f@sza..tervezzék meg rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
PCrevRM
tag
válasz antikomcsi #8 üzenetére
Pont ugyanez járt a fejemben az egész cikk alatt, ám a végére világossá vált, hogy gyakorlatilag egyik ma megvásárolható hardver teljesítménye sincs maximálisan kihasználva, mert lehet, hogy nem bírnák, vagy kompromisszumra kényszerülnek bizonyos szabályok miatt (fogyasztás). A repülőgépipar is ilyen, mindent túlterveznek, hogy tartós legyen inkább, de jelen esetben a spórolás miatti hátrányoktól szenvednek a felhasználók. Hiába adja meg az nVidia a referenciát, ha levágnak belőle...
Amd-kkel persze semmi probléma
Maximális kihasználás ez esetben ránk van bízva->tuningWe are Outcast Consensus 1
-
WongFeiHong
senior tag
Ez nagyon hasznos lesz mert sok játék elég rosszúl kezeli a vsyncet. Már várom.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez jelzi a HD 5850-en, hogy a védelem jól működik. Egy idő után bekapcsol, és nincs fagyás.
Egyébként igazad volt. De hozzá kell tenni, hogy azóta évek teltek el, és nem lehetett előre látni, hogy a mai DX11-es programok tele lesznek nyomva post-processel (ráadásul olyan példás optimalizálást kapnak, mint a Dirt 2/3 vagy az új Deus Ex). Mindenesetre a hardveres túlterhelés védelem kell, de szerintem jó a szoftver is, amíg kevés a progi. Ami nem jó, hogy három program alatt fagynak a rosszul megtervezett nem referencia GeForce-ok, és ez ellen megoldás kell.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
deicide
veterán
A vsync-es problémád nemigen értem, én sosem találkoztam input laggal, pedig mióta játszom, bekapcsolt vsynccel teszem.
A kétkijelzős problémád pedig egyedi lehet, mert nekem is egy monitor és egy TV van rákötve már jó pár éve és mindig visszaveszi az órajelet, akármelyik kijelző is legyen aktív/inaktív.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen