- Gaming notebook topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
Hirdetés
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
-
[SoP] Konzolokra is megjelenik a Marvel Rivals
gp A következő zárt béta júliusban érkezik, ez már mindhárom platformon futni fog.
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
section9
őstag
Tehát az új generációs videókártyák támogatni fogják mind a 3 Tier-t?
-
bitblueduck
senior tag
Valaki hozzáértő tud példát mondani arra, hogy milyen effekt vagy csoda dolog az ami pl tier3-al megvalósítható 1-el meg nem?
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
qad
senior tag
Ezeket a Tier-eket hogyan kell elképzelni? Tier1 mondjuk az összes ma forgalomban lévő videókártyáknak a teljesítményét tudja pl. 2000 rajzolási parancs, a tier2 fog majd tudni kb 50 000 rajzolást, a Tier 3 meg 100 000-et?
-
Stonerice
őstag
Ne tegyetek már fel ilyenen okos kérdéseket!
MI VA? Nembírom követni
[ Szerkesztve ]
Pénz beszél, kutya utal! Aktuális főkomponenseim: 5600X / Msi B450 Gaming Plus Max / 16GB 3733 cl16 / Sapphire Nitro Rx480
-
pakriksz
őstag
köze nincs a rajzolási parancsokhoz ezeknek a tiereknek. a 2000 rajzolási parancsnak amúgy sincs köze a videokártyákhoz, az a limit (ami nem is limit, hanem egy ajánlott maximum), az API-ból adódik, és a 2000 rajzolási parancs az amit egy mai CPU össze tud hozni a MAI apikkal (leszámítva a mantle-t mert az nem zabál annyi cpu-t).
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
jedis
senior tag
Hát én ezeket a "Tier"-eket , "szintek"-nek értelmeztem ! 1-es; 2-es; 3-as szint ! Mondjuk az 1-es 20 efektet tud megjeleníteni, a 2-es 20+30-at, a 3-as meg minden effektet, ami csak van ! Aztán hogy látványvilágba milyen különbség lesz a szintek közt, azt majd csak élesbe lehet megkülönböztetni !
Vicc:
Chuck Norrist kérdezik
riporter:
-Chuck ! Te hány fekvőtámaszt tudsz megcsinálni ?
Chuck:
-Az összeset !kicsit átírva !
riporter:
-R9-290X ! Te hány DX12-es effektet tudsz megjeleníteni ?
R9-290X:
-Az összeset !Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !
-
Móci
addikt
Ha jól értelmezem egy konzolos játékot grafikailag nem lesz túl nehéz átportolni pc-re TIER 3-as szinten?
Azalatt vajon milyen effeketek, speciális funkciók maradnak ki? Megéri vajon majd egy mindent témogató kártyára váltani, vagy ez megint félig-meddig a fejlesztők munkájának a könnyítése, s az egységsugarú mezőgazdasági dolgozó látásának csökkentése reflektorral?"...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hogy ne legyen túl bonyolult, így egy egyszerű példával ezt szemléltetni lehet. Van mondjuk 8 UAV-je az erőforrásnak a játékra, amiben viszont van öt olyan effekt, amelyek két-két UAV-t kérnek. Tehát az öt effektből csak négyet tudsz bekapcsolni, mert az ötödikre már nincs UAV slot. Az, hogy melyik négy lesz ... a legegyszerűbb, ha ezt a fejlesztők állítják be fontossági sorrend szerint.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nyakdam
aktív tag
A DX11 az 8 UAV-t kezel nem? Nekem úgy tünik, hogy az első így a DX11-et jelenti csak kapott egy DX12 nevet.
Én nem látom, hogy tényleg megírnák a valódi DX12-es kódot melyet efektek kikapcsolásával lebutíthatunk DX11-re. Ezt szerintem az elmúlt 1-2 évben megtudták volna csinálni mivel az AMD kártyái támogatják a DX11.1-et ami kb a kettes szintnek felel meg, és mégsincs rá írva semmi.
Mi változik most mikor ugyan az a felálás? A piacon ugyan az a felálás, és ugyan úgy megkell írni a DX11-et nevezzék azt bármi másnak, nem?
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A feature level 11_0 igen. A 11_1 már 64 UAV-t kezel.
Igen a TIER_1 az a mostani picit butább hardverekre szabott tudásszint, csak éppen a DirectX 12 hatékonyságával.
Nem. A TIER_2 szint funkcionálisan a DirectX 11-ben nincs jelen. Nem tudom, hogy ebben miért van benne. Gondolom valamelyik gyártó kért egy ilyen szintet, mert a TIER_3-at nem tudják majd támogatni, de a TIER_1-ről azért ellépnének.
A TIER_3 meg effektíve azt tudja, amit a Mantle, illetve a Mantle még többet tud, mert nem korlátozott a támogatott puffertípus, illetve -formátum. A DX12-ben még az, de később lehet, hogy lesz egy TIER_4 szint.(#15) Peat: Igen. A TIER_2/TIER_3-ban több effekt lehet aktív, de ezeket éppúgy kikapcsolhatod majd manuálisa, mintha fel sem kínálná a beállítások menü az aktiválást.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#16939776
törölt tag
Ha jól dekódolom: GCN-re "nagyon hasonlító" dolognak kell a 900-as sorozatban jönnie...
Az 1-es szintre (le)minősített kártyák képességeit nem fogja 100%-ban kihasználni?![ Szerkesztve ]
-
nyakdam
aktív tag
Én arra akartam kilyukadni, hogy nem nehezebb(ezáltal több pénzebe kerül) megírni 3-as szintre a progit mint eddig? Mert ha igen akkor biztos, hogy megreked az 1-es szinten a dolog, és lényegében DX11-et kapunk.
Szerinted a DX12-re könyebb, gyorsabb megírni a kódot mint DX11-re?
[ Szerkesztve ]
-
Cooley18
aktív tag
Alapvetően nyilván nem, de a konzolportok idejében az. Ha elolvastad volna az utolsó bekezdést, te is tudnád. És lényegében nem DX11-et kapunk, mert a legfőbb előrelépés a DX12-ben a teljesítményjavulás. Azt a teljesítménypluszt mindenféleképpen megkapjuk. Viszont ezt is tudnád, ha figyelmesen elolvasnád a cikket.
[ Szerkesztve ]
-
nonsen5e
addikt
Tehát a különbség akkor nem az lesz, hogy ha nV kártyám van akkor rosszabbul fog futni a játék, hanem egyszerűen "csak" randább lesz?
(Nem értek nagyon hozzá, azért kérdezem.)
D4 klán: HunPH - invért privát rám
-
brian1987
tag
A DirectX 12 a fenti szintek mellett a Microsoft terveinek is megfelel, vagyis egy olyan API-ról van szó, amelynél az Xbox One konzolra írt kódot direkten át lehet másolni PC-re, és igen apró, pár soros kiegészítésekkel futtathatóvá lehet tenni az érkező Windows operációs rendszeren.
Régi értékeléseim :) http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=brian1987
-
Kofirobi
csendes tag
A gtx 780 ti az mit tud?tier 1?
Eggyel a legjobb alatt?Hmmm....kérem!
-
pakriksz
őstag
igen
Kofirobi: olvasd a cikket, igen csak a GCN-es radeonok tudnak 3-at, az összes többi gpu 1-et tud.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Jack@l
veterán
Egészen pontosan ki tudná fejteni valaki, hogy a gyakorlatban mire használják ezeket az uav-ket? Mekkora problémát takar hogy csak 8 használható a shaderekben? (nem technohalandzsára vagyok kíváncsi, hanem realworld példákra)
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
ceripapa
aktív tag
Pl Tresh FX és a Lara haja . Asszem 2 UAV-t használt fel a TFX.
"A Crystal Dynamics és a Nixxes azonban jó okkal használta a TressFX-et csak Lara Croft hajára, ugyanis az effekt működése két UAV-t igényel. Mivel ebből a DirectX 11 alatt csak nyolc áll rendelkezésre, így ezt a limitált mennyiséget nagyon be kell osztani. A Tomb Raider többek között a többi effektre elhasznált már hat UAV-t, így tulajdonképpen Samantha Nishimura haja nem fért bele az API által maximalizált kvótába. Ezen a DirectX 11.1 segíthet, mivel ez az API már 64 UAV-t is megenged, ami már kellő mennyiség a többi szereplő hajának modernizálására. Ha más effektekkel nem számolunk, akkor maximum 32 szereplő haja szimulálható, ráadásul a TressFX 2.0 kapott egy LOD rendszert is, így a kamerától távoli karakterek hajának csak egy része lesz szimulálva, illetve leképezve, amivel nyilván komoly sebességet lehet nyerni."
[ Szerkesztve ]
-
Chp
őstag
TIER 1: Ranger, Phobos, Mynx, Orbb, Sarge. Kíváncsi leszek hogy fog alakulni ez az egész.
-
pipo112
senior tag
szvsz lehet venni radeon karit vagy várni az nv új szériáját
Azt tanácsolom mindenkinek, hogy ne fogadja el senki tanácsát. :P
-
Jack@l
veterán
Ha jól veszem ki, az UAV a feldolgozás során a compute shaderek által előállított eredmény tárolására szolgál, amit a pixel shaderek elérhetnek. Node mi van ha nem használunk annyi compute shadert, vagy egyenesen opencl-el számoltatjuk ezeket a dolgokat?
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
pakriksz
őstag
nem kell, le lehet mondani dolgokról nehogy már az amd legyen a köcsög mert fejleszt...
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
válasz #17954112 #27 üzenetére
Sokat nem tudni még a 9. generációról, hátha beleszervezik... Intel oldalról, akinek az IGP-i azért nem a masszív gémelésre vannak kihegyezve - az inkább a kérdés, hogy GPGPU feladatokban és az egész APU energiagazdálkodásában van-e számottevő haszna a Tier3 kompatibilitásnak?
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
pakriksz
őstag
"szokás szerint" DDD egyébként a mostaniak is kompatibilisek.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
DrJános
aktív tag
Már a TIER 1-el is támogatják így rá írhatják a papírra. Az már más kérdés, hogy az új Radeonok ezen a téren sokkal többet tudnak. Viszont én azért nem félteném az NV-t. Az ő kártyájuk bár kevesebb efektet tud, de valószínűleg gyorsabb lesz (mármint az új gen). A Brutal Powert mindig is szerették az NV-nél.
Gép és régi mobilok profilban. jelenlegi mobilom : Samsung Galaxy S10
-
Ghard
őstag
-
Sinesol
veterán
Másrészt meg mire Tier 3 szintü effektek lesznek a konzolokon az még böven lesz vagy 2-3 év is , tekintve hogy még igencsak döcögősen hozzák a pc szintet is, na meg prev gen konzoloknak is kellett par ev mire igazan jol kiismerték öket.
Mire tier 3 szintü effektekig jutnak konzolokon, addigra piacon lesz a Maxwell utodja a zöldeknél, akkor meg mégis minek törjék magukat...ahogy mondtad talán egy tier 2 szintet meglépnek de kérdés hogy egyaltalan tier 2 szintü graftig eljutnak e a next gen konzolokon a közeljövőben...
Az Amd-vel szemben az nvidia kőkeményen a jelenben él, csak azt épitik be ami ma kell, 1 centet se pazarolnak arra amit ma nem tud az user felhasználni. Bár az is igaz hogy ezt csak ugy tudják megjátszani hogy kihasználják az Amd-t úttörőnek, ők meg beleülnek a biztosba...
Így volt ez dx verziók esetében is, és kivétel nélkül mindig bejött a számításuk...hiába rohant előre az Amd sose volt belőle számottevő előnye, mire valoban kellett az adott fejlesztés meglépték a zöldek is..
A hatalmas Amd technikai fölényből meg sose láttunk még semmit, minden tesztben fej-fej mellett van a zöld és piros kártya, akarmelyik kategoriat is nézzük.
[ Szerkesztve ]
-
Cooley18
aktív tag
válasz actival63 #45 üzenetére
Látszik, hogy nem sikerült megértened a lényeget. Segítek: A mai nV-k butábbak, mint az AMD kártyák, de felesleges okosabbnak lenni. Mire eljut a PC-kre az a szint, amihez Tier 1 feletti tudás kell, az nV-nek is lesz olyan GPU-ja, a mostani AMD-k meg már úgyis gyengék lesznek. Konklúzió: Tök sokat tudnak az AMD GPU-k, de minek? Nem származik belőle az égvilágon semmi előnyük. Egyetlen játékot mutass, amiben az AMD többet nyújt! Nem tudsz... (Mielőtt valaki jönne a Tress FX-szel, az saját fejlesztés, nem szabványos)
-
csongi
veterán
Ezt nem lehetne vegyíteni? Mondjuk az adott hardver, több élsimítást bírna mert mondjuk van elég ram, meg ami kell, de pixel számolásban lassabb, mert a gpu órajele alacsonyabb. Így kijöhetne egy pl T1/T2.
Ezáltal a felbontás mondjuk Hd méretnél feljebb nem engedi, de a szűrők használatát igen.
Plusz azoknál a számításoknál amiknél a gpu gyengébb, oda segítene be a cpu.
Bár ha jól emlékszem az alapkoncepció ez volt az AMD integrálódás alapelképzelése.
(Jól meg is fúrta az MS és az Intel, mert még csak most jutottunk el egy újabb API hoz. )
Vagy nincsenek sávok és csak meghatározott képjavítókat lehetne használni. Ezekhez a képjavítókhoz lenne illesztve.
Ha egy vga nem képes 16*Anisot futtatni, fel se ajánlja, vagy ne is engedje használni.
Most úgy érzem ezekkel a sávosításokkal megint csak nem lesz kihasználva egy régebbi hardver ereje.
De meglátjuk az első képsoroknál mekkora eltérés van T1 és T3 képi megjelenítése között. -
Execᵀʰᵀˢ
tag
Tehát akkor röviden: melyik legkisebb/legolcsóbb kártya az ami tudna T3-at már most?
-
fredooo
csendes tag
Akkor jó, ezek szerint egy darabig nem kell lecserélni az Nvidia 750 Ti videokártyám.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest